FreeSCO vraagje?

Pagina: 1
Acties:

• borgdaville
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-08 21:18
via de search vond ik niks, maar ik vroeg me iets af en er is zeker iemand hier die het weet.

Ik log altijd van mijn WinXP bak op http://192.168.0.1:82 in op mijn freesco routertje. Hier kan ik vanalles bekijken en zelfs commando's geven. Bij Info kom ik bij Network terecht, als ik hierop klik word een soort config/log bestand geopend. ALs ik helemaal naar beneden scroll dan staan daar alle IP adressen die de DHCP heeft uitgeven. Maar ik zie dat iedere PC in mijn netwerk er wel 10x instaat, iedere keer met hetzelfde ip adres. Dit lijkt me allemaal een beetje overbodig, maar weet dus niet of ik dit eruit kan/mag halen en hoe ik dit moet doen.

Als jullie het zelf willen zien kunnen jullie naar http://212.204.144.96:82 gaan en inloggen met gast en ww pol

Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...

Verwijderd

hmmm vaag. net even gekeken... ik draai ook freesco met dhcp, maar toch krijgt elke pc een standaard ip adres in de aangegeven range, maar die krijgen ze elke keer toegewezen, kortom ze blijven ip adres houden.

als ik kijk naar mijn network log dan staan alle ipadressen er 1 keer in... misschien ligt het aan de instelling die je gebruikt??

edit..

niet goed gelezen... elke pc krijgt bij jou ook zelfde ip adres toegewezen... het is denk ik gewoon een logfile.. kan je ook gewoon op 0 bytes instellen..

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
Het lijkt wel, wanneer je naar de tijden kijkt, dat je computers steeds opnieuw een ip toegewezen krijgen via dhcp, zonder dat ie de oude lease weggooit...
Bij mij was het op te lossen door de DHCP server te resetten, dan ben je al je vorige leases kwijt en heb je alleen de laatste leases in de lijst staan.

Het is volgens mij gewoon een soort van log-file waar in bijgehouden wordt wie wanneer een ip aangevraagd heeft via DHCP. :)

• borgdaville
Op donderdag 02 mei 2002 14:31 schreef Toewan het volgende:
Het lijkt wel, wanneer je naar de tijden kijkt, dat je computers steeds opnieuw een ip toegewezen krijgen via dhcp, zonder dat ie de oude lease weggooit...
Bij mij was het op te lossen door de DHCP server te resetten, dan ben je al je vorige leases kwijt en heb je alleen de laatste leases in de lijst staan.

Het is volgens mij gewoon een soort van log-file waar in bijgehouden wordt wie wanneer een ip aangevraagd heeft via DHCP. :)
DHCP resetten is wel handig kan nooit kwaad, tenminste hoop ik. Ik heb een uptime van 27 dagen nu ofzoiets dus die ik eigenlijk niet omzeep helpen :7 . Hoe doe ik dit resetten zonder de hele freesco bak herstarten want dan moet ik er weer een toetsenbord enzo aan gaan hangen anders boot ie niet door(Kut Compaq Bios |:( ).

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
Op donderdag 02 mei 2002 22:22 schreef borgdavile het volgende:

[..]

DHCP resetten is wel handig kan nooit kwaad, tenminste hoop ik. Ik heb een uptime van 27 dagen nu ofzoiets dus die ik eigenlijk niet omzeep helpen :7 . Hoe doe ik dit resetten zonder de hele freesco bak herstarten want dan moet ik er weer een toetsenbord enzo aan gaan hangen anders boot ie niet door(Kut Compaq Bios |:( ).
Dat kan toch ook via je Freesco Control Panel, bij mij iig wel ?? Onder services staat DHCP met daarachter RST en OFF. RST = reset. :) (oftewel, je hoeft je comp niet opnieuw op te starten.)

• borgdaville
Op donderdag 02 mei 2002 22:27 schreef Toewan het volgende:

[..]

Dat kan toch ook via je Freesco Control Panel, bij mij iig wel ?? Onder services staat DHCP met daarachter RST en OFF. RST = reset. :) (oftewel, je hoeft je comp niet opnieuw op te starten.)
dan ga ik dat eens doen :9

• borgdaville
heb hem gereset, en er staan nu nog maar 3 entries in :7 . Nu vraag ik me alleen nog af wat al die regels zijn onder:

----- ipfwadm -M -ln -----
IP masquerading entries

Word ook met de dag langer!

• borgdaville
Op donderdag 02 mei 2002 22:51 schreef borgdavile het volgende:
heb hem gereset, en er staan nu nog maar 3 entries in :7 . Nu vraag ik me alleen nog af wat al die regels zijn onder:

----- ipfwadm -M -ln -----
IP masquerading entries

Word ook met de dag langer!
niemand? in de eerste post van dit topic kun je lezen hoe je kunt inloggen op de FreeSco router om het probleem met eigen ogen te bekijken!

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Hoeveel ram heeft de router eigenlijk? Voor extra services had je meer als 8mb nodig toch? Misschien dat ie daarom 'vreemd'doet. Maar als elke pc een nummer krijgt is t toch goed? Ping eens naar alle nummers die zijn 'toegewezen' :) Ik zie bij System geen dubbele vermeldingen staan

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• borgdaville
Op zaterdag 04 mei 2002 21:33 schreef FastBunny het volgende:
Hoeveel ram heeft de router eigenlijk? Voor extra services had je meer als 8mb nodig toch? Misschien dat ie daarom 'vreemd'doet. Maar als elke pc een nummer krijgt is t toch goed? Ping eens naar alle nummers die zijn 'toegewezen' :) Ik zie bij System geen dubbele vermeldingen staan
zit 40 mb in dus dat zal het zeker niet zijn. Draait wel vanaf flop speelt dit nog mee? Merk ook dat de upload bij 1 ws om de een of andere reden niet boven de 4 kb/s uit komt. Terwijl andere 15 halen. Blijf er toch een beetje mee sukkelen |:(

Als ik ping zit ik tussen de 1,5 en de 2 ms in. Is dit veel voor een UTP 10 Mbit netwerk met 2 hubjes en een max afstand tot server van ong 60m kabel(wel met de 2 hubs dan ertussen).

Maar zit ondertusen wel op een uptime van 29 dagen ofzow >:) En dat is toch wel leuk. Als ik op iets anders overstap zal ik deze altijd achter de hand houden, als er iets mis gaat is deze zo aangesloten en ik krijg geen ruzie met mijn broer enzo dat er geen internet meer is.

• dr.nld
  • Niet online
naar mijn gevoel zijn die weergegeven leases kortgezegd gewoon een log file - deze worden gewoon wanneer de adapter ververst of opnieuw geboot wordt automatisch bovenaan in het lijstje gezet (helaas schrijft freesco wanneer je voor je clients een lease-ip uitgeeft ook nog even irritant schrijven naar de flop. :(

meer een log-file principe!

Don't Dream it, Be it! | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD 2019

• borgdaville
Op zondag 05 mei 2002 18:08 schreef dr.nld het volgende:
naar mijn gevoel zijn die weergegeven leases kortgezegd gewoon een log file - deze worden gewoon wanneer de adapter ververst of opnieuw geboot wordt automatisch bovenaan in het lijstje gezet (helaas schrijft freesco wanneer je voor je clients een lease-ip uitgeeft ook nog even irritant schrijven naar de flop. :(

meer een log-file principe!
maar wat dan van die kernel fouten wat ie in het log allemaal aangeeft? Is dit ook allemaal normaal, het werkt op zich wel prima hoor maar alleen sommige dingen blijf ik vaag vinden bij dat FreeSCO.

Pagina: 1