Mischien hebben jullie hele goeie redenen hoor, maar waarom wordt het hier niet zo gemaakt dat we kunnen modereren, net als op de frontpage bedoel ik dan dus. Lijkt me wel handig, scheelt volgens mij een heleboel onnuttige post's door spitten...
Daar zijn al vrij veel discussies over geweest in LA 
ff zoeken
ff zoeken
Ik heb gezocht, maar kon nix vinden. Komt mischien omdat het meer dan 60 dagen geleden is?!?!?
Dar gaat niet echt werken,zijn ook al verschillenede topics over geweest 
Je krijgt dan ook dingen als vriendjespolitiek,mensen die je niet mag negatief gaan beoordelen.
Dat soort dingen,en nog meer maar die ben ik vergeten
Je krijgt dan ook dingen als vriendjespolitiek,mensen die je niet mag negatief gaan beoordelen.
Ik heb geen problemen met baby's,over 16 jaar moeten er ook weer lekkere wijven zijn.
Verwijderd
Dit onderwerp is al vele malen besprokenOp donderdag 02 mei 2002 00:59 schreef Sabbath het volgende:
Mischien hebben jullie hele goeie redenen hoor, maar waarom wordt het hier niet zo gemaakt dat we kunnen modereren, net als op de frontpage bedoel ik dan dus. Lijkt me wel handig, scheelt volgens mij een heleboel onnuttige post's door spitten...
Ik vindd jou niet aardig en pietje vind ik wel leuk. Ongeacht de inhoud van de reacties ga ik continu jou omlaag modden en pietje omhoog.
Daarnaast is de moderatie op de FP regelmatig volkomen verkeerd. Zeker als het over onderwerpen gaat, waar de meeste mensen geen verstand van hebben dan zie je moderaties echt compleet de mist in gaan.
Waarom zou je dat hier wel krijgen, en op de frontpage niet?Op donderdag 02 mei 2002 01:01 schreef Kezmanatic het volgende:
Dar gaat niet echt werken,zijn ook al verschillenede topics over geweest
Het komt regelmatig in niveautopics naar vorenOp donderdag 02 mei 2002 01:01 schreef Sabbath het volgende:
Ik heb gezocht, maar kon nix vinden. Komt mischien omdat het meer dan 60 dagen geleden is?!?!?
Daar is het ook, daarom zijn er mensen met een enorme lading modpunten om het recht te trekkenOp donderdag 02 mei 2002 01:02 schreef Sabbath het volgende:
[..]
Waarom zou je dat hier wel krijgen, en op de frontpage niet?
OKe... *overtuigd*
(dat was makkelijk
)
Ik lag gisteravond in bed, en toen dacht ik daar in een keer aan. Maar ik begrijp het.
(dat was makkelijk
Ik lag gisteravond in bed, en toen dacht ik daar in een keer aan. Maar ik begrijp het.
Nee, toch nog niet helemaal overtuigd...
We hebben toch moderaters hier?!? Ik zeg: Die kunnen het dan toch in de gaten houden hoe er gemod word?? (Hebben die ook weer wat te doen
)
En desnoods vind je weer wat nieuws uit; Semi-light-mods ofzow die de hele zooi weer recht kunnen zetten, als er verkeerd gemod is dus..
We hebben toch moderaters hier?!? Ik zeg: Die kunnen het dan toch in de gaten houden hoe er gemod word?? (Hebben die ook weer wat te doen
En desnoods vind je weer wat nieuws uit; Semi-light-mods ofzow die de hele zooi weer recht kunnen zetten, als er verkeerd gemod is dus..
Daarvoor hebben ze het denk ik iets te druk... weet je hoeveel topics er worden geopend, hoeveel reacties er worden geplaatst!?Op donderdag 02 mei 2002 01:09 schreef Sabbath het volgende:
We hebben toch moderaters hier?!? Ik zeg: Die kunnen het dan toch in de gaten houden hoe er gemod word?? (Hebben die ook weer wat te doen)
Mja of je introduceert 't niet, da's veel makkelijkerEn desnoods vind je weer wat nieuws uit; Semi-light-mods ofzow die de hele zooi weer recht kunnen zetten, als er verkeerd gemod is dus..
9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023
Hmm, neem eens een kijkje op de frontpage, en aanschouw hoe objectief er gemodereerd wordt.
Tel daarbij de 'discussies' over onterechte moderaties erbij op en vraag jezelf af of je dit op Gathering wil.
Okee; je bent de zogenaamde onnuttige reacties kwijt; alleen zal niet iedereen dezelfde definitie van onnuttige reacties hanteren. Gaat leuke taferelen opleveren, dat beloof ik je
Gathering is een forum, geen nieuwspagina waar je wilt 'raten', en Gathering moet een forum blijven. Een communitie (wat Gathering is) is niet te modereren (niet zoals op de Frontpage in ieder geval)
In het gunstigste geval zal je alleen de 'onwettige' zaken aanpakken (Warez, flames en dergelijke). Dat kan de huidige modforce op zich prima aan. Dat een moveje of een titelchange wat langer duurt is helemaal niet erg. De echt niet kunnende zaken worden over het algemeen redelijk snel opgepakt, en da's het belangrijkste
Sterker nog, ik denk dat als alle modacties binnen de minuut worden afgehandeld het hier binnen een maandje een verschrikkelijk steriele boel is
Tel daarbij de 'discussies' over onterechte moderaties erbij op en vraag jezelf af of je dit op Gathering wil.
Okee; je bent de zogenaamde onnuttige reacties kwijt; alleen zal niet iedereen dezelfde definitie van onnuttige reacties hanteren. Gaat leuke taferelen opleveren, dat beloof ik je
Gathering is een forum, geen nieuwspagina waar je wilt 'raten', en Gathering moet een forum blijven. Een communitie (wat Gathering is) is niet te modereren (niet zoals op de Frontpage in ieder geval)
In het gunstigste geval zal je alleen de 'onwettige' zaken aanpakken (Warez, flames en dergelijke). Dat kan de huidige modforce op zich prima aan. Dat een moveje of een titelchange wat langer duurt is helemaal niet erg. De echt niet kunnende zaken worden over het algemeen redelijk snel opgepakt, en da's het belangrijkste
Sterker nog, ik denk dat als alle modacties binnen de minuut worden afgehandeld het hier binnen een maandje een verschrikkelijk steriele boel is
Verwijderd
Ten eerste zou dit enorm veel werk op gaan leveren voor de vaste modsOp donderdag 02 mei 2002 01:09 schreef Sabbath het volgende:
We hebben toch moderaters hier?!? Ik zeg: Die kunnen het dan toch in de gaten houden hoe er gemod word?? (Hebben die ook weer wat te doen)
Ten tweede is zoiets helemaal niet het idee achter een forum. Op een forum moet elke reply zichtbaar zijn (tenzij het echt niet door de beugel kan, maar dergelijke replies worden nu ook al getrashed). Waarom moet je punten aan iemands reply gaan hangen? Wie weet maakt iemand wel een hele goede technische opmerking die de oplossing zou bieden, maar wordt die reply door onwetende mensen omlaag gemod. Iets vergelijkbaars zie je bijvoorbeeld ook wanneer mensen op de FP GNU/Linux onderwerpen gaan modereren. Ik lach me soms echt helemaal suf om de moderaties hoor
Denk je dat zoiets motiverend zal werken voor de mensen op een forum? Ik zou niet graag posten op een forum, wetende dat elke reply die ik doe, aan alle kanten door weet ik hoeveel mensen beoordeeld gaat worden aan de hand van een cijfertje. Dan ben ik echt zo met de noorderzon vertrokken kan ik je mededelen
Overtuigd
Oke, met deze duidelijke uitleg ben ik toch wel overtuigd...Op donderdag 02 mei 2002 01:13 schreef Jaymz het volgende:
Hmm, neem eens een kijkje op de frontpage, en aanschouw hoe objectief er gemodereerd wordt.
Dank u voor uw aandacht.
Hmm, ik ben nog niet helemaal overtuigd.
Ik zat me net weer te ergeren aan een "domme" vraag (in tegenstelling tot de algemene opvatting bestaan domme vragen volgens mij wel degelijk).
Er zijn inderdaad al diverse topics over geweest. Mensen beginnen zich te ergeren aan de luiheid van anderen.
Eerst even over de argumenten:
"vriendjespolitiek": ik denk dat dat wel mee gaat vallen. Er zijn zoveel GOTters dat de 10 vrienden die je hebt in het niet vallen bij de "anonieme" GOTters.
Bovendien biedt het huidige systeem met modjes veel meer ruimte tot vriendjespolitiek (/me op glad ijs...)
Verder hebben de modjes het razend druk.
Ik pleit daarom niet voor een systeem waarbij overige GOTters topics kunnen sluiten, het is inderdaad een "community"
Ik zou wel een systeem willen waar je een topic kunt raten, en een systeem waarbij je aan kunt geven dat je topics onder de x punten niet wilt zien.
Dus wel de topics raten, maar niet de reacties.
Elke topic begint met 0 punten. Iedere GOTter kan daar 1 punt bij op of van af raten.
Maak een pull-down menuutje met dingen als "-1 use the search" "-1 te weinig informatie" "-1 misleidende topictitel" "+1 ben ik ook wel benieuwd naar" "+1 intereseert mij niet maar niks mis met deze posting"
Per reactie op een posting komt er weer een punt bij.
Een topic dat slecht beoordeeld wordt maar wel veel reacties oplevert waardeert zichzelf op die manier omhoog.
Dit systeem kan de modjes ook werk uit handen nemen. Een topic dat 10 minuten na het verschijnen al op -20 staat is dus blijkbaar een "ongewenst" topic.
De mod hoeft dus nog maar met een half oog te beoordelen.
Verder verdwijnen de topics niet, alleen als ik een filter zet op "10 en hoger" kan ik dat zelf beoordelen.
Dit voorkomt ook dat ik bij het zoeken eerst 10 onzinnige topics door moet.
Het zou helemaal mooi zijn als topics onder de, pak-m-beet, -10 niet op de t-net frontpage komen.
Het gebeurt vaak dat ik mijn tijd verpest aan het lezen van een volledig zinloos topic, omdat de titel interessant is, maar niet de vraag dekt.
Ik betrap me zelf er tegenwoordig op dat ik hier steeds vaker vragen kom stellen, en niet meer probeer te helpen, omdat steeds meer topics niet geopend hadden hoeven worden.
Ik ben bang dat als het zo door gaat, er straks iemand "nerds.nl" of zo opent waar de serieuze bezoekers dan naar vertrekken.
Ik zat me net weer te ergeren aan een "domme" vraag (in tegenstelling tot de algemene opvatting bestaan domme vragen volgens mij wel degelijk).
Er zijn inderdaad al diverse topics over geweest. Mensen beginnen zich te ergeren aan de luiheid van anderen.
Eerst even over de argumenten:
"vriendjespolitiek": ik denk dat dat wel mee gaat vallen. Er zijn zoveel GOTters dat de 10 vrienden die je hebt in het niet vallen bij de "anonieme" GOTters.
Bovendien biedt het huidige systeem met modjes veel meer ruimte tot vriendjespolitiek (/me op glad ijs...)
Verder hebben de modjes het razend druk.
Ik pleit daarom niet voor een systeem waarbij overige GOTters topics kunnen sluiten, het is inderdaad een "community"
Ik zou wel een systeem willen waar je een topic kunt raten, en een systeem waarbij je aan kunt geven dat je topics onder de x punten niet wilt zien.
Dus wel de topics raten, maar niet de reacties.
Elke topic begint met 0 punten. Iedere GOTter kan daar 1 punt bij op of van af raten.
Maak een pull-down menuutje met dingen als "-1 use the search" "-1 te weinig informatie" "-1 misleidende topictitel" "+1 ben ik ook wel benieuwd naar" "+1 intereseert mij niet maar niks mis met deze posting"
Per reactie op een posting komt er weer een punt bij.
Een topic dat slecht beoordeeld wordt maar wel veel reacties oplevert waardeert zichzelf op die manier omhoog.
Dit systeem kan de modjes ook werk uit handen nemen. Een topic dat 10 minuten na het verschijnen al op -20 staat is dus blijkbaar een "ongewenst" topic.
De mod hoeft dus nog maar met een half oog te beoordelen.
Verder verdwijnen de topics niet, alleen als ik een filter zet op "10 en hoger" kan ik dat zelf beoordelen.
Dit voorkomt ook dat ik bij het zoeken eerst 10 onzinnige topics door moet.
Het zou helemaal mooi zijn als topics onder de, pak-m-beet, -10 niet op de t-net frontpage komen.
Het gebeurt vaak dat ik mijn tijd verpest aan het lezen van een volledig zinloos topic, omdat de titel interessant is, maar niet de vraag dekt.
Ik betrap me zelf er tegenwoordig op dat ik hier steeds vaker vragen kom stellen, en niet meer probeer te helpen, omdat steeds meer topics niet geopend hadden hoeven worden.
Ik ben bang dat als het zo door gaat, er straks iemand "nerds.nl" of zo opent waar de serieuze bezoekers dan naar vertrekken.
Op donderdag 09 mei 2002 13:10 schreef riffey#4 het volgende:
Dit zei ik al eerder, en hier blijf ik bijOp donderdag 02 mei 2002 01:13 schreef Jaymz het volgende:
Overigens ben ik het niet eens met de (voorzichtige) stelling dat het huidige systeem meer ruimte geeft tot vriendjespolitiek.
Okee: in theorie heb je gelijk. In de praktijk zal dat reuze meevallen. Op het moment dat je als crew vriendjespolitiek gaat bedrijven creeër je in no-time een onwerkbare situatie
Iedereen lukraak te laten modereren alla frontpage lijkt me een slecht idee. Sowieso waarde's voor posts zetten moet je op GoT niet hebben. Wat natuurlijk wel een goede mogelijkheid is is om de users die hier al lang zitten gewoon rechten te geven om bijv. topictitels te veranderen. Dat lijkt mij iig best nuttig...
Pagina: 1