Toon posts:

Bios update

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo
ik heb mijn bios upgedate er kwam een foutmelding en nu kan ik mn pc niet meer opstarten??
wie kan mij helpen is mijn bios nu helemaal kapot??
mijn bios is een ami AR97

greetzzz

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Als je je PC niet meer kan opstarten, is je BIOS idd kapot. De enige optie is dan een zogenaamde hotflash.

Meer info hier: [topic=180509]

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:46

Rival24

I'll Be Back

3 mogelijkheden

- zoek iemand met een zelfde mobo... en laat die puter opstarten, vervolgens wissel je de bios chip om en flash je jouw bios chip (terwijl de puter aan staat)

- stuur je kapotte rom op en zorg dat je een nieuwe krijgt van de fabrikant

- doe er niets aan

Verwijderd

Lees eerst de FAQ eens over begroetingen en afsluitingen van je posts...

En wat voor moederbord heb je?
Heb je een backup van de originele bios gemaakt?
Ken je iemand met hetzelfde moederbord?

Verwijderd

Topicstarter
mijn moederbord is een eagle tec en ik heb de originele bios nog op een diskette staan???

• blackd
  • Niet online
Op donderdag 02 mei 2002 01:07 schreef devoor het volgende:
mijn moederbord is een eagle tec en ik heb de originele bios nog op een diskette staan???
Daar heb je tot zover nix aan, want je kan niet booten.
Ken je iemand met hetzelfde bord, waarmee je kan hotflashen?

Verwijderd

Topicstarter
nee, maar kan ik niet met een jumper mn bios clearen ofzo??

• blackd
  • Niet online
Op donderdag 02 mei 2002 01:11 schreef devoor het volgende:
nee, maar kan ik niet met een jumper mn bios clearen ofzo??
Denk het niet, wat is de foutmelding precies? (Heel klein kansje dat het nog werkt...)

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:46

Rival24

I'll Be Back

Nee, het is NIET meer te redden

• blackd
  • Niet online
Op donderdag 02 mei 2002 01:12 schreef rival24 het volgende:
Nee, het is NIET meer te redden
Stel je krijgt een error dat de bios instellingen reset zijn? Dan kan je zo weer aan de gang. Ligt er aan wat voor foutmelding het is..

Een foutmelding tijdens flashen betekent niet perse dat flashen fout is gegaan, of wel dan?

Verwijderd

Topicstarter
ik weet de foutmelding niet want het is een pc van iemand anderz maar tijdens het flaschen gaf die een fout. in het moederbord boekje staat wel dat ik de bios kan clearen kan dat helpen???

• blackd
  • Niet online
Op donderdag 02 mei 2002 01:23 schreef devoor het volgende:
ik weet de foutmelding niet want het is een pc van iemand anderz maar tijdens het flaschen gaf die een fout. in het moederbord boekje staat wel dat ik de bios kan clearen kan dat helpen???
Het ligt er een beetje aan wanneer die fout opgetreden is. Als de PC al aan het flashen was, dan is inderdaad je BIOS kapot. Als het voor 't flashen was, dan is 't misschien te redden met een clear cmos, maar 100% garanderen kan ik 't niet.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 02 mei 2002 01:24 schreef blackd het volgende:

[..]

Het ligt er een beetje aan wanneer die fout opgetreden is. Als de PC al aan het flashen was, dan is inderdaad je BIOS kapot. Als het voor 't flashen was, dan is 't misschien te redden met een clear cmos, maar 100% garanderen kan ik 't niet.
hoe moet ik de clear cmos uitvoeren dan???

• blackd
  • Niet online
Op donderdag 02 mei 2002 01:25 schreef devoor het volgende:

[..]

hoe moet ik de clear cmos uitvoeren dan???
Op donderdag 02 mei 2002 01:23 schreef devoor het volgende:
Kwestie van een jumper een bepaalde tijd omzetten (als de stroom van de PC af is) en dan opstarten.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 02 mei 2002 01:27 schreef blackd het volgende:

[..]

[..]

Kwestie van een jumper een bepaalde tijd omzetten (als de stroom van de PC af is) en dan opstarten.
uhm duzz ik moet de pc uitzetten en dan de jumper omzetten

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:12
Op donderdag 02 mei 2002 01:29 schreef devoor het volgende:

[..]

Jep :)

• McFlipp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04-2023

McFlipp

24...

Op donderdag 02 mei 2002 01:29 schreef devoor het volgende:

[..]

Je zegt toch dat het in het boekje staat? Waarom vraag je het dan :) Maar ik geef je een kleine kans dat je je mamaplankje nog kan redden...

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

Verwijderd

Op donderdag 02 mei 2002 00:59 schreef devoor het volgende:
Hallo
ik heb mijn bios upgedate er kwam een foutmelding en nu kan ik mn pc niet meer opstarten??
wie kan mij helpen is mijn bios nu helemaal kapot??
mijn bios is een ami AR97
Vergeet dat CMOS reset jumpertje, gaat niets uithalen... maar je zegt AMI BIOS hey... hmm ik dacht dat die zo een rescue bios floppy modus hadden waarbij je bij een mislukte flash een werkende bios file op een floppy moest zetten en dan in de drive steken en rebooten en misschien een bepaalde toetsencombo doen of zelfs helemaal niets en dan herflasht die zichzelf... zoek maar een met onze vriend GOOGLE ;) Als je die mogelijkheid niet hebt zal je moeten HOTswappen met iemand met zelfde BIOS chip (type/grootte) niet noodzakelijk van zelfde merk/type mobo. Ofwel kan je bij de fabrikant van je mobo een vers chipje bestellen kost je 15EUR ofsow.

Want in tegenstelling tot wat er sommigen hier beweren er is NOG NIETS verloren hoor... :9

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Je zou op een andere pc een bootfloppy kunnen maken. Dan de autoexec.bat aanpassen zodat het flash programma gestart wordt (met bijv. aminf332.exe bios.bin)

Wanneer je de pc dan opstart met deze floppy en een paar minuten wacht zou ie het weer kunnen gaan doen :) Doordat ie een soort beveiliging heeft is het vaak mogelijk om op deze manier de oude bios versie terug te zetten :)

webOS all the way!

Verwijderd

Topicstarter
okay tnx allemaal

Verwijderd

ah, eindelijk een bericht dat nog niet is geblokt.
hier is mijn vraag.
ik moet een oude pc repareren voor een kennis en er zit een Intel AL440LX moederbord maar nu wil ik de bios updaten.
ik heb al iflesh gedownload maar dat werkte niet echt naar behoren maar nu doet de pc het weer.
weet iemand waar ik een goed werkende bios kan vinden?
ik heb al geprobeerd om op de site van intel te komen maar die was na 10 minuten nog niet tevoorschijngekomen.
Fok doet het wel dus het ligt niet aan het internet.
ik heb dit maar hier gepost want ik vond het een beetje onnodig om een nieuw topic te openen en dan krijg ik toch weer reacties als UTFS.
alvast bedankt.
en modjes: dit is geen vraag naar warez. dit is een gewone vraag want je mag namelijk een bios update D/Len.
dus niet weer me mailbox vervuilen met een mail van een modje dat ik naar warez vraag terwijl je toch duidelijk kon zien dat het een sarcastische opmerkibg was dat ik allergisch ben voor kopen.
ben vergeten welk topic het was anders had ik wel een link geplaats. het was geloof ik een topic over codecs.
ik weet dat daar heel veel topics over zijn maar er vroeg eenm gast naar een programma dat bijna alles las en een gast zei dat er een program,ma was dat 95% las.
ik vroeg dus waar je dat kon downloaden. krijg ik een mail van een modje dat dat niet mag.
had er duidelijk ingezet dat ik allergisch was voor het woord kopen dus men kon wel zien dat ik he niet serieus bedoelde.
asl ik het had willen hebben had ik het allang.
ben a 5 programma's met codecs gestopt en ik huur de film wel.

heb het topic gevonden.
[topic=129553]
Pagina: 1