Toon posts:

Wereldrecord Prince of Persia I

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Rob en ik hebben vorig jaar het beste computerspel ooit gemaakt, Prince of Persia I, weer eens uit de kast gehaald. We hadden 't allebei al wel eens eerder uitgespeeld, maar nu hebben we ons erop toegelegd om het zo snel mogelijk uit te spelen. Nu willen we even bij jullie checken of we wel echt de snelsten zijn.
Onze tijd is: 42 minuut 24 over bij aankomst bij de prinses. We hebben er dus 17 minuut 46 over gedaan (je krijgt 60 minuten de tijd). Natuurlijk hebben we geen megahit o.i.d. gebruikt. We hebben alleen veel truukjes bedacht, we lopen bijvoorbeeld alle wachtertjes voorbij.

Afbeeldingslocatie: http://www.phys.uu.nl/~dijkema/prince/logo.gif

We hebben er een websiteje over gemaakt, en dat staat hier. Neem gerust eens een kijkje (we verklappen er haast al onze truukjes), maar laat vooral je eigen tijd even weten!

Uiteraard is het de bedoeling dat iedereen nu weer aan het Princen slaat, zodat we eens wedstrijdjes ofzo kunnen organiseren.

Verwijderd

Op donderdag 02 mei 2002 00:24 schreef Tammo het volgende:
Rob en ik hebben vorig jaar het beste computerspel ooit gemaakt, Prince of Persia I, weer eens uit de kast gehaald. We hadden 't allebei al wel eens eerder uitgespeeld, maar nu hebben we ons erop toegelegd om het zo snel mogelijk uit te spelen. Nu willen we even bij jullie checken of we wel echt de snelsten zijn.
Onze tijd is: 42 minuut 24 over bij aankomst bij de prinses. We hebben er dus 17 minuut 46 over gedaan (je krijgt 60 minuten de tijd). Natuurlijk hebben we geen megahit o.i.d. gebruikt. We hebben alleen veel truukjes bedacht, we lopen bijvoorbeeld alle wachtertjes voorbij.[afbeelding]

We hebben er een websiteje over gemaakt, en dat staat hier. Neem gerust eens een kijkje (we verklappen er haast al onze truukjes), maar laat vooral je eigen tijd even weten!

Uiteraard is het de bedoeling dat iedereen nu weer aan het Princen slaat, zodat we eens wedstrijdjes ofzo kunnen organiseren.
Dat voorbij die wachtertjes lopen deed ik ook altijd. >:)

• prinsrob
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-07-2023
Kijk, hier komt m'n naam dus vandaan :7.

Calvin: You know how Einstein got bad grades as a kid? Well, mine are even worse!

• prinsrob
Op donderdag 02 mei 2002 00:29 schreef mark4sen87 het volgende:

[..]

En wat was je beste tijd?

Calvin: You know how Einstein got bad grades as a kid? Well, mine are even worse!

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

Op donderdag 02 mei 2002 00:29 schreef mark4sen87 het volgende:

[..]

Ik vond zwaardvechten veel te cool :P

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:18
Op donderdag 02 mei 2002 00:32 schreef OProg het volgende:

[..]

Ik vond zwaardvechten veel te cool :P
ja, dat was echt vet :P
hmmm, nostalgie....

Verwijderd

Geil wijf.. die princes :9~

• Crash
Op donderdag 02 mei 2002 00:34 schreef Flipke het volgende:
Geil wijf.. die princes :9~
lol, paar pixels=geil wijf :P :+
hehehe......

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-01 15:38
Ik deed altijd level skippen met Shift + L, maar dan had je nog maar 15 minz over, en je kon maximaal tot level 4 :D

• Crash
Op donderdag 02 mei 2002 00:37 schreef Saekerhett het volgende:
Ik deed altijd level skippen met Shift + L, maar dan had je nog maar 15 minz over, en je kon maximaal tot level 4 :D
das dus ook niet echt nuttig :P
cheater!!! :+ ;)

• prinsrob
Op donderdag 02 mei 2002 00:37 schreef Saekerhett het volgende:
En zelfs met die 15 minuten over is het spel nog uit te spelen, in tegenstelling tot wat de handleiding zegt :7

Verwijderd

Topicstarter
Dat toevoegen van een XXX-afdeling heeft echt al vet veel extra hits opgeleverd ;)

Verwijderd

Hehe goede oude tijd. Dat was dus echt het spel heh, beter en mooier kon gewoon niet :+

Maar dat overslaan van het zwaardvechten is wel zonde hoor dat was echt vet

BTW: Nice site, met die quiz enzo errug leuk gedaan :)

Verwijderd

Topicstarter
Danku voor het compliment. Maar wat was uw tijd? Kijk dat zwaardvechten is natuurlijk wel leuk, maar het schiet niet op, en we spelen die spelletjes natuurlijk niet voor ons plezier hè ;)

• prinsrob
Ik vind het juist erg leuk om die wachtertjes overal lekker te laten staan :).

Een van de leukste om voorbij te lopen is Jaffar (zie bijgevoegde animated gif):

http://www.phys.uu.nl/~dijkema/prince/gif/12-18-ani.gif

• Boesjke
  • Laatst online: 28-01 13:24

Boesjke

Excellent!!

Hahha, zeker een coole site, en 14 min? Volgens mij super snel ja!
Nu is het al wel weer een paar jaartjes terug dat ik het gespeeld hebt maar ik deed er zeker wel veel langer over :)

Maar zo lang mogelijk vechten met die gastjes vond ik altijd het leukst eraan, lekker heel de tijd afweren enzo :7

Neen

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-01 17:08

Booster

Superuser

Ik vind het serieus cewl dat jullie daar een site voor gemaakt hebben, altijd super PHAT om dit spel nog eens te zien... Was toen echt DA BOMB :D

The cake is a lie | The Borealis awaits...

Verwijderd

wat heb je eigenlijk aan een spel dat je binnen 14min kunt uitspelen :?

• Saekerhett
Nou ja, Quake 1 kan nog sneller :z

Magoed, weet iemand toevallig of er een filmpje van is (dus een filmpje, net als van Q1, dat het hele spel laat zien)?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 02 mei 2002 01:22 schreef Saekerhett het volgende:
Magoed, weet iemand toevallig of er een filmpje van is (dus een filmpje dat het hele spel laat zien)?
Zo'n filmpje zouden wij heel graag maken, alleen we hebben niet echt de software om dat te maken. Een om een webcam te gebruiken vind ik echt te knullig voor woorden... Als je een tip hebt welke software we ervoor kunnen gebruiken, houd ik mij van harte aanbevolen!

Ondertussen hebben we de hele route uitgeschreven op onze site, en Alain Decayeux heeft een site gemaakt waarin alle levels als screenshot op staan (dan kan je zelf de route ook wel uitstippelen.

• Saekerhett
Op donderdag 02 mei 2002 01:26 schreef Tammo het volgende:

[..]

Zo'n filmpje zouden wij heel graag maken, alleen we hebben niet echt de software om dat te maken. Een om een webcam te gebruiken vind ik echt te knullig voor woorden... Als je een tip hebt welke software we ervoor kunnen gebruiken, houd ik mij van harte aanbevolen!

Ondertussen hebben we de hele route uitgeschreven op onze site, en Alain Decayeux heeft een site gemaakt waarin alle levels als screenshot op staan (dan kan je zelf de route ook wel uitstippelen.
Cool, die maps van het hele level :)

Helaas weet ik niet met welke software je zo'n film kunt maken :{

• prinsrob
Op donderdag 02 mei 2002 01:19 schreef Cyberboy het volgende:
wat heb je eigenlijk aan een spel dat je binnen 14min kunt uitspelen :?
Dat je heeeeel lang bezig bent voordat je het in 14 minuten uitspeelt :) (wij in ieder geval wel).

Het houdt je van de straat enzo ;)

Verwijderd

Op donderdag 02 mei 2002 01:32 schreef prinsrob het volgende:

[..]

Dat je heeeeel lang bezig bent voordat je het in 14 minuten uitspeelt :) (wij in ieder geval wel).

Het houdt je van de straat enzo ;)
hmm je krijgt er toch maximaal 60min voor? Dus in principe is het binnen 1uur uit te spelen, was dat een hype ofzo vroeger dat je een spel zo snel uit kon spelen? Want nu zeuren mensen dat een spel binnen 20-30u uit te spelen is, da's een groot verschil :?

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Afbeeldingslocatie: http://www.phys.uu.nl/~dijkema/prince/gif/12-18-ani.gif

:P

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• prinsrob
Op donderdag 02 mei 2002 01:45 schreef Cyberboy het volgende:

[..]

hmm je krijgt er toch maximaal 60min voor? Dus in principe is het binnen 1uur uit te spelen, was dat een hype ofzo vroeger dat je een spel zo snel uit kon spelen? Want nu zeuren mensen dat een spel binnen 20-30u uit te spelen is, da's een groot verschil :?
Wanneer gezegd wordt dat een spel binnen 20u uit te spelen is wordt volgens mij bedoeld dat het vanaf de eerste keer dat een spel gespeeld wordt totdat het uitgespeeld is minder dan 20u kost. Ik weet niet meer hoe dit bij prince zat maar het is natuurlijk niet zo dat je direct de eerste keer het spel uitspeelt (en dit dus automatisch ook niet binnen een uur doet).

• stin
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
is er ergens een demo te downloaden >:)

kheb het niet meer!! :D

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:30
Heb tijd geleden voor 7,50 POP3d gekocht... ook wel vet...

maar POP1 rules nog et meeste, veel tijd in gestoken destijds

• prinsrob
Op donderdag 02 mei 2002 02:37 schreef der_weisse het volgende:
is er ergens een demo te downloaden >:)

kheb het niet meer!! :D
Oke, dit mocht dus niet :).

• Azrael
  • Laatst online: 28-01 21:42
Haha, echt een kewl spel, Prince of Persia :D

Ik moet zeggen dat ik toch wel altijd opstartte met a:\>Prince megahit :7

Die goeie ouwe tijd, dat computers nog niet crashten :)
(toch :?)

• prinsrob
Op donderdag 02 mei 2002 03:15 schreef Azrael het volgende:
Haha, echt een kewl spel, Prince of Persia :D

Ik moet zeggen dat ik toch wel altijd opstartte met a:\>Prince megahit :7

Die goeie ouwe tijd, dat computers nog niet crashten :)
(toch :?)
DOS is bij mijn weten nooit gecrasht nee... Over die goeie ouwe tijd gesproken, zit net het spel 'Alley Cat' te spelen, ook erg tof :).

Ik herinner me nu ook opeens een soort van ninja-vechtspel waarbij je verschillende kamers door moest en dan op een gegeven moment ergens een kleine spin zat ofzo. Weet iemand hoe dat spel heet? En een vrij bekend multiplayervechtspel waarbij je verschillende wapens had, en je kon daar ook met tonnen gooien enzo. Dat zou ik ook graag wel weer spelen... Ah, 'double dragon' heette die tweede, nu de eerste nog :).

Verwijderd

Op donderdag 02 mei 2002 00:41 schreef Tammo het volgende:
Dat toevoegen van een XXX-afdeling heeft echt al vet veel extra hits opgeleverd ;)
Kijk, eindelijk een rede om haar te redden. Want om nou m'n leven te wagen voor een kusje... mij niet gezien

• Apocrypha
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2024

Apocrypha

Beautiful Emptyness

Op donderdag 02 mei 2002 01:45 schreef silentsnow het volgende:
[afbeelding]

OMG :9~. Die herinnering :)

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Op donderdag 02 mei 2002 03:20 schreef prinsrob het volgende:

[..]

DOS is bij mijn weten nooit gecrasht nee... Over die goeie ouwe tijd gesproken, zit net het spel 'Alley Cat' te spelen, ook erg tof :).

Ik herinner me nu ook opeens een soort van ninja-vechtspel waarbij je verschillende kamers door moest en dan op een gegeven moment ergens een kleine spin zat ofzo. Weet iemand hoe dat spel heet? En een vrij bekend multiplayervechtspel waarbij je verschillende wapens had, en je kon daar ook met tonnen gooien enzo. Dat zou ik ook graag wel weer spelen... Ah, 'double dragon' heette die tweede, nu de eerste nog :).
1e is Bushido Way of the warrior :)

Prince is mijn record een half uur ofzo
Prince 2 nooit utigespeeld, ik wist nooit wat ik nou bij die vlam moest doen, ging daar altijd dood

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Verwijderd

Een kwartier? En dan zeuren ze nu over hoe kort games zijn :+

Verwijderd

gave site :)

• DeX
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

WOEI!
mijn record staat nog steeds op 39 minuut. Dus 21 minuut resterend..
Zal het nog eens proberen.. was al een tijd geleden..

Verwijderd

Op donderdag 02 mei 2002 01:26 schreef Tammo het volgende:
Probeer Camtesia.

http://www.techsmith.com/products/camtasia/camtasia.asp

Daarme kun je opnemen wat er op je beeldscherm gebeurt. Je kunt makkelijk aangeven of ie alles moet recorden, een vaste stuk, actieve venster, enz.

Heeft ook een eigen codec, TSCC, daarmee worden videos echt klein.

Het vergt wel veel van je systeem natuurlijk, om een video met een hoge FPS te kunnen opnemen, vooral als je computer ook nog met iets zwaars bezig is, maar dat zal bij zo'n niet veel eisende spel nog wel lukken.

Hte enige probleem zou misschien kunnen zijn als je het spel in een dosvenster of dos mode speelt. Ik weet niet of ie het dan kan opnemen. Maar er zijn toch al windows versies van spel, niet?

• BreadFan
  • Niet online
Op donderdag 02 mei 2002 01:45 schreef silentsnow het volgende:
[afbeelding]

;(

* BreadFan wordt even sentimenteel bij het zien van dit stukje nostalgie :P

Dat waren nog eens tijden... :{

Verwijderd

Ik herinner me nu ook opeens een soort van ninja-vechtspel waarbij je verschillende kamers door moest en dan op een gegeven moment ergens een kleine spin zat ofzo. Weet iemand hoe dat spel heet?
bedoel je Shinobi :?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 02 mei 2002 10:43 schreef Spooky het volgende:

Hte enige probleem zou misschien kunnen zijn als je het spel in een dosvenster of dos mode speelt. Ik weet niet of ie het dan kan opnemen. Maar er zijn toch al windows versies van spel, niet?
Er bestaat geen Windows-versie van Prince of Persia, het is zelfs lastig een versie te vinden die in een DOS-box werkt. En dat filmpje maken wordt inderdaad lastig via een DOS-box, maar ik zal Camtasia eens proberen. Bedankt voor de tip, en ik zal het laten weten als er een filmpje is.

• prinsrob
Op donderdag 02 mei 2002 07:34 schreef -=BoKKiE=- het volgende:

[..]

1e is Bushido Way of the warrior :)
Kijk, een kenner :). Bedankt!

Pagina: 1