Op koninginnedag kom zo af en toe iets leuks tegen, waaronder een Siemens D882 mobo.
Specs die ik heb kunnen achterhalen:
LPX form factor
So3
3 SIMM banks (72p)
Onboard I/O Ctrl
Onboard Tseng VGA
Support voor 25 en 33MHz FSB
Support voor 2x, 3x en 4x multiplier (586-133
)
Support voot 3.3V en 5V
(deze laatste door wat met jumpers te spelen achterhaald)
Goed, ik dus wat CPUs erop. POSTen gaat goed, CPUs worden herkend (muv de 586), maar zodra ik probeer te booten vanaf FDD loopt het vast (met floppy LED aan, net nadat m'n Win98SE flop 'Starting Windows 98' aangeeft).
Met de multiplier op 3 (ook bij DX2 CPUs die hem niet herkennen) komt er nog voor dat punt een 'divide overflow error'
Aan de RAM ligt het niet (net met diezelfde 4MB FP SIMMs twee andere mobos met succes getest), CPUs zijn ook 100% op andere plankjes.
Cache heb ik uitgezet, is dus ook niet schuldig. Verder geen insteekkaarten of HDDs.
Paar vragen:
- ik kan redelijk googlen, maar kan geen jumper settings voor deze mobo vinden (wel een BIOS update op de Siemens site, maar daarvoor moet je kunnen booten
) Iemand anders wel?
- divide overflow error... klinkt niet best, wat geeft dit aan
- en waarom gebeurt het ook als de multiplier niet door de CPU herkend wordt
Specs die ik heb kunnen achterhalen:
LPX form factor
So3
3 SIMM banks (72p)
Onboard I/O Ctrl
Onboard Tseng VGA
Support voor 25 en 33MHz FSB
Support voor 2x, 3x en 4x multiplier (586-133
Support voot 3.3V en 5V
(deze laatste door wat met jumpers te spelen achterhaald)
Goed, ik dus wat CPUs erop. POSTen gaat goed, CPUs worden herkend (muv de 586), maar zodra ik probeer te booten vanaf FDD loopt het vast (met floppy LED aan, net nadat m'n Win98SE flop 'Starting Windows 98' aangeeft).
Met de multiplier op 3 (ook bij DX2 CPUs die hem niet herkennen) komt er nog voor dat punt een 'divide overflow error'
Aan de RAM ligt het niet (net met diezelfde 4MB FP SIMMs twee andere mobos met succes getest), CPUs zijn ook 100% op andere plankjes.
Cache heb ik uitgezet, is dus ook niet schuldig. Verder geen insteekkaarten of HDDs.
Paar vragen:
- ik kan redelijk googlen, maar kan geen jumper settings voor deze mobo vinden (wel een BIOS update op de Siemens site, maar daarvoor moet je kunnen booten
- divide overflow error... klinkt niet best, wat geeft dit aan
Oslik blyat! Oslik!