[idee] marker, bijhouden van je eigen leesgedrag

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schizofreen
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-10 21:24
Ten eerste: ik weet niet of het idee hier al vaker voorgesteld is, ik kom niet zo vaak in LA
Ten tweede: als ik de search gebruik om te zoeken wat ik zometeen ga uitleggen vind ik niets nuttigs/relevants, dus zal ik maar even van wal steken:

Ik zit al een tijdje met een idee over een extra feature voor dit forum. Vaak als je lange topics hebt, en je komt er later nog een keertje terug, moet je weer een heel eind doorbladeren om te kijken waar je nu eigenlijk precies gebleven was. Als er nu een functie komt, ik noem het marker, die kan bijhouden tot waar je gebleven bent.
Bijvoorbeeld: je hebt een topic van 30 replies, zodra je die geopend hebt wordt dat onthouden en de volgende keer als je dat topic opent zijn er 60 replys. Als er dan een buttontje is die je dan meteen doorzapt naar de 30e reply van dit topic, de marker dus. Dat buttontje zou bijvoorbeeld in de "inhoudsopgave" van een forum na de topictitel kunnen staan. Of ook na de titel in het topic zelf.

Dan heb ik nog een extra idee voor de marker, wel de persoonlijke marker. In plaats van, dat het openen van een topic bepaalt waar je bent gebleven, kun je ook persoonlijk aangeven tot waar je bent gebleven met lezen. Zeker makkelijk voor mensen die hun aantal replies per pagina erg hoog hebben staan. Dus dat er ook bij iedere reply een (piepklein) buttontje staat om de marker mee vast te stellen. Dat buttontje zou heel makkelijk bij de icons van een gebrukker kunnen staan.

Hoe wordt er gedacht over dit idee? :)

(ik weet trouwens niet of dit concept al op andere boards bestaat of dat er een proggie voor is die dit bijhoudt, maar ik opper het idee gewoon even)

laat ik nou toevallig toch een stift bij me hebben! - specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/posticon.gif

Doet het 2de ;)
hier was pas ook een topic over geloof ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:20

Jaymz

Keep on moving !

Uit de FAQ:
[img]"http://gathering.tweakers.net/i/posticon.gif"[/img] Het posticon van het betreffende bericht. Klik hierop, en copy-paste de URL die tevoorschijn komt in je bericht. Zo kun je eenvoudig naar een bepaalde reactie uit een andere thread verwijzen.
Klik erop, bookmark de link en je hebt je marker.

'T zelfde als wat DR zegt, maar dan wat uitgebreider en later :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schizofreen
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-10 21:24
ja, maar op die manier ben je aan het bookmarken, ik wil niet elk topic gaan bookmarken
het lijkt me juist zo makkelijk als het forum voor mij die dingen onthoudt, ik weet immers niet van elk topic of/hoeveel er nog op gereageerd wordt en of ik er terug zal komen...

laat ik nou toevallig toch een stift bij me hebben! - specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:20

Jaymz

Keep on moving !

Tsja, ik zal wel geniaal zijn ofzo maar ik weet over het algemeen nog goed waar ik een topic 'heb verlaten'.

En achja, dan lees ik eens wat dubbel; Da's alleen maar goed, dan weet ik tenminste nog hoe het topic liep enzo, zodat ik niet op de laatste reactie reageer, maar ook nog weet wat er eerder is geroepen enzo :)

Zeker als ik me niet meer (goed) kan herinneren wat ik als laatste heb gelezen is de kans groot dat ik ook niet meer precies weet wat er al in dat topic is gebeurd. Dan moet ik alsnog teruglezen.

Oftwel, ik zie het nut niet (wel het gemak voor mijzelf, maar da's wat anders :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Pagina: 1