* KeX pakt de reactie er even bij. Het is imo toch een lastige. Dat er getrolled wordt is een feit, maar moet deze de kelder in gemod worden dat is mijn vraag. Niet dat deze reactie daar nu nog mee veranderd kan worden (hij staat verdomde politik op +2) maar het is wel interesting voor een vergelijkbare reactie in de toekomst.
Daar gaan we weer......
1. Sommige sites dwingen je om je browser te laten roepen dat hij IE is anders werkt de site niet (zie andere reacties)
2. Als een site Bill script gebruikt, Microsoft specifieke code, waardoor het eigenlijk geen website meer is..., dan bezoek je die site niet meer met een andere browser!
3 Sites die ActiveX controlles gebruiken (De virus distributie technology van Microsoft en natuurlijk geen CERN standaard) moet je IE gebruiken anders werkt het niet
4 Mensen gewent zijn geraakt aan de Microsoft terminologie waardoor andere browsers moeilijker te begrijpen zijn dan MS browsers voor normale gebruikers.
5 Je er in America tot nu toe mee weg komt om alle monopoly wetgeving te negeren en microsoft gewoon kan doorgaan met de koppelverkoop tussen Internet Explorer (Ontwikkelkosten boven de twee miljard dollar!!!, dus echt niet gratis!!!!!!) en Windows (prijstijging met elke nieuwe versie van 30%)
6 Microsoft te pas en te onpas eist dat je IE hebt geinstalleerd anders werkt je software niet zoals MS Offfice.
7 Ontwikkel tools van microsoft en andere MS software zoals Office genereren standaard code die niet compatible is met de CERN standaard, en je niet eenvoudig op een plek kan opgeven dat je CERN compatible code wilt genereren.
De reactie onder
/me moet zoals hij zelf al aangeeft hetzelfde zeggen, maar dan zonder de irritante vlammerige ondertoon. Ik geef toe dat daar natuurlijk niet exact hetzelfde staat.
Je kunt natuurlijk ook het bovenstaande zeggen ZONDER flaimen:
1. Sommige sites zijn dermate slecht geprogrammeerd dat ze je dwingen om je browser te laten roepen dat het IE zodat de site goed zichtbaar is. Dat is juist het voordeel van IE, het "doorziet" de fouten van de programmeur.
2. Als een site script gebruikt, met name een Microsoft specifieke code en jouw browser ondersteunt het niet, dan bezoek je die site niet meer of je doet het met een andere browser.
3 Voor sites die ActiveX controls gebruiken moet je IE gebruiken anders werkt het niet. Hopelijk gaan andere browsers dit ook ondersteunen.
4 Steeds meer mensen zijn gewend geraakt aan de Microsoft terminologie en de intuitieve manier waarop alles werkt, waardoor andere browsers moeilijker te begrijpen zijn.
5 De ontwikkelingskosten zijn ruim in de 2 milliard en moeten worden teruverdiend. Het is dan ook logisch dat de consument er "ergens" voor betaald. Gelukkig kun je IE als niet MS gebruiker ook gratis downloaden én gebruiken.
6 Microsoft heeft voor gebruikers van veel hun pakketten handige opties die, als je IE ook hebt geinstalleerd, het werken wat makkelijker maken.
7 Tools van Microsoft en andere MS software zoals Office genereren een standaardcode die niet compatible is met de CERN standaard. Probleem is dan dat je niet eenvoudig op een plek kan opgeven dat je CERN compatible code wilt genereren. Dit is waarschijnlijk ook wel het geval bij andere ontwikkelaars maar die programma's heb ik niet allemaal getest.
* Dick Koornneef vind IE helemaal niet zo "slecht" als enkelen willen doen geloven. Ik denk dat het een kwestie is van wat voor jou het belang bij een browser is. De een wil dat, de ander dat. Zo kun je kiezen. Prima toch? Dus kap met dat consequent afkraken van wat gewoon een goed product is. Als ik in een VW rij zeg ik toch ook niet dat Mercedes een slechte auto is?
Wat mij betreft is de reactie van
/me een troll door sowieso zijn punten 2 en 3, andere punten hebben soms wat trollerigs in de ondertoon, maar hij praat ook geen volledige poep.
* KeX weet dan dat je op het subjectieve punt komt om te beslissen wat je zwaarder laat wegen. In ieder geval zou ik de reactie nooit boven de +2 laten eindigen en de daarbij passende tag laat ik even in het midden.
p.s. de reactie is nog modbaar tot vanmiddag een uur of vijf. Dit gaat trouwens wel met hele kleine stapjes.