Toon posts:

Nieuwe koeling voor PSU en CPU?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hai,
ik heb voor mn Athlon XP 1700+ een Alpha Pal met Papst 8412NGM gekocht:
* Luchtverplaatsing: 58 m³/h
* Geluidsproductie: 26 dB(A)
* Toerental: 2600 omwentelingen/min
* Spanningsbereik: 8 - 15 V
* Vermogen: 1,3 W

daarnaast wil ik mn voedingsfan (300W) vervangen door een Papst 8412NGML:
* Luchtverplaatsing: 45 m³/h
* Geluidsproductie: 19 dB(A)
* Toerental: 2050 omwentelingen/min
* Spanningsbereik: 8 - 15 V
* Vermogen: 0,9 W

Nu is mijn vraag: Is die fan voldoende voor mn voeding om goed koel te blijven?? Ik weet dat papst fans erg goed zijn, maar 300W zorgt op zich voor een hoop hitte.
Daarnaast wilde ik ook weten of ik met die Alpha ook nog een beetje zou kunnen overklokken of dat die papst daar niet sterk genoeg voor is?
alvast bedankt, kus :)..

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02 09:13
ik denk dat het wat aan de krappe kant is, maar een psu mag 50, 60 graden worden. Dus het is het proberen waard. De psu sloop je er niet snel mee....

if broken it is, fix it you should

Verwijderd

Topicstarter
Dankje voor je reply, heeft iemand enig idee wat de cruciale temperatuur is voor de PSU? Ik vind persoonlijk 60 graden nogal aan de hoge kant...

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02 09:13
Op donderdag 02 mei 2002 00:10 schreef lief-meisje het volgende:
Dankje voor je reply, heeft iemand enig idee wat de cruciale temperatuur is voor de PSU? Ik vind persoonlijk 60 graden nogal aan de hoge kant...
das laag..... die elektronica kan erg veel hebben. Een beetje versterker haalt die ook wel en blijft ook werken.
Mijn PSU van mijn server is zo geklust dat er geen fan meer in zit en deze wordt af en toe ook wel 60 graden (denk ik)....

if broken it is, fix it you should

Verwijderd

waarom koop je geen fan met ingebouwde temperatuurmeter
zoals de Case FAN (80 x 25) Papst 8412 NGMLV :? weetje iig dat ie goed koelt en ook erg stil is, 'k heb hem zelf ook en bevalt me perfect ('t zelfde geldt voor cpu fan)

Verwijderd

Bij mij is het zo dat mijn papst (ook die 19dB) als ie in me kast zit toch wel voelbaar minder hard blaast dan de fan van mijn 300Watt voeding. Maar 50 graden kan een keoling makkelijk hebben, 60 moet ook og wel kunnen bij een voeding lijkt me. Maar als die lucht echt 60 graden is voel je dat ook wel, en dat wordt ie echt niet zomaar. Zeker als je voeding niet volledig belast wordt wordt je coeding niet zomaar heetgenoeg om boven de 60 graden te komen.

De koeling voor je cpu is goed genoeg. Je cpu is dan nog wel te overclocken. Die 58M3 boven je Alpha moet toch echt wel genoeg zijn om wat hoger te komen.

Verwijderd

Als het niet genoeg blijkt te zijn voor je PSU, kun je altijd nog beide fans omruilen

Verwijderd

mijn voeding van mijn server word soms wel 71c(op 5v+) :P

maar eeen computer kan gemiddeld iets hebben van 80 a 90c(prosessor), met deze hoge temps word je pc wel een stuk onstabieler.
mijn pc is altijd 1c boven kamer temp(weet niet in de zomer), en mijn prosessor is altijd iets van 32c(kast 22c, kamer temp 21c).

maar goeie koeling kan nooit kwaat, ik heb zelf:
2x 80mm in(vooronder), 1 daarvan bij hdd
2x 80mm uit(onder voeding, achteren)
1x 80mm in(zijkant)
1x uit(voeding), temp getduurd

ps:
Welkom op GoT >:) (weer een vrouw/meisje er bij, 1984 woei)

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21-02 10:33
Tuurlijk zal het genoeg zijn voor de voeding. Die fan die erin zat zal een stuk minder lucht hebben verplaatst dan die paps.

En welkom op GoT. Nust persentage vrouwen misschien wel iets van 1%. Hele verhoging.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Die fan zal voldoende zijn voor de voeding..

Maar houd er ook rekening mee dat die fan ook zorgt voor wat airflow in je kast.. Dus als hij daarvoor te zwak is zal uiteindelijk de temperatuur in jouw kast wel hoger kunnen worden..

Verwijderd

Laatst had ik vergeten mn voedingsfan aan te sluiten, dus na een kwartiertje flink gamen ging het beeld een btje raar doen, van dat rare ruis nzo >:) en het begon een btje naar verbrand stof te ruiken >:). De kap was meer dan 60 graden warm, kon em niet meer aanraken zo warm. Als die kap van je voeding nog aan kan raken zal het waarschijnlijk niet zo erg zijn :7

Verwijderd

Op donderdag 02 mei 2002 00:05 schreef lief-meisje het volgende:
alvast bedankt, kus :)..
wij tweakers groeten elkaar niet, dat doen we automatisch al, maar toch bedankt voor de kus :+

• Mighty_Xa4
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-02 13:17
Ik vind die kus wel een leuk idee, zo zouden er meer lieve meisjes moeten zijn. *D
Pagina: 1