Op donderdag 02 mei 2002 00:04 schreef BingoMaster het volgende:
Het idee hierachter is, dat je je schakelaars dynamisch in kunt stellen. Bijvoorbeeld: als tussen 07:00 en 09:00 het licht in de slaapkamer word aangedaan, gaat 5 minuten later automatisch het licht op de gang en in de badkamer aan. Desnoods laat je 10 minuten later het koffiezetapparaat lopen

Kan nog steeds met X10. De in Nederland verkrijgbare modules werken met eenrichtingsverkeer. Je zult dus softwarematig wat moeten regelen. Bij mij wordt na zonsondergang het licht aangeschakeld als ik thuiskom. Er wordt echter ook bijgehouden of er al iemand binnen is, want dan gaat het licht niet aan.
Met condities kun je heel veel doen, want je zult bijvoorbeeld niet willen dat het koffiezetapparaat aangaat, als je alleen het licht aanzet om naar het toilet te gaan. Anders ga je om 7:10 uur naar het toilet, omdat je wat uit wilt slapen. Heb je om 10:00 uur wel oude koffie. Verder zul je willen kiezen op welke dagen je de schakeling plaats laat vinden.
Een kort opzetje. Als op werkdagen binnen 10 minuten na het afgaan van de wekker het licht in de slaapkamer aangezet wordt, en niet binnen 2 minuten nadat het licht in de slaapkamer is aangegaan ook het licht in het toilet aangaat, mag het koffiezet apparaat gaan lopen. Je kunt natuurlijk ook je douchekraan aansluiten. Gaat de koffie pas lopen als je de kraan uitzet, dan heb je helemaal verse koffie.
Als je wat geavanceerder wilt, zul je modules in Amerika moeten bestellen. Deze schakelaars zenden ook signalen. Ik heb dat nu op moeten lossen met draadloze schakelaars die overigens ook perfect werken.