Deze kaart bevat twee ledjes. En groene en een gele. Volgens de gebruiksaanwijzing is er een verbinding als het groene lampje brandt. Het gele lampje geeft het data verkeer weer. Ik gebruik deze kaarten in twee PC's. Ze zijn verbonden d.m.v. 20 mtr. twisted-pair UTP. Bij een PC brandt het groene ledje constant. Bij het opstarten knippert het gele ledje en daarna gaat het groene ledje branden. Bij de andere PC brandt het groene ledje niet. Het gele ledje knippert als je verbinding zoekt met het netwerk.Bij het opstarten knippert het gele ledje. Als het groene ledje soms perongeluk wel brandt gaat het systeem even hangen als het groene ledje even uit gaat. Als ik coaxkabel gebruik heb ik het zelfde probleem. Het vreemde van het geheel is dat indien ik de kaarten verwijder nadat ik vanalles uitggeprobeerd heb een netwerk verbinding weer op te bouwen, nadat deze weer eens weg is, het netwerk toch een uurtje werkt (zelfs met ME en internetverb. delen)als ik de kaarten weer installeer. VRAAG: Is een van de kaarten rot (of beide)? Is er een progje waarmee je zonder poespas domweg een verbinding kan testen om eventueel uit te vinden dat een kaart rot is?
De kaarten worden automatisch gevonden door W95/98/ME, ze delen geen IRQ's en staan automatisch onder IRQ 9. Het bij de kaarten geleverde diagnoseprogramma meldt geen fouten m.b.t. de kaarten. Laatste VRAAG is het mogelijk dat telefoonsnoer of TVkabel misschien mijn verbinding stoort? Deze kabels lopen n.l. in een bundel samen met de netwerkkabel door het huis van beneden naar boven.
De kaarten worden automatisch gevonden door W95/98/ME, ze delen geen IRQ's en staan automatisch onder IRQ 9. Het bij de kaarten geleverde diagnoseprogramma meldt geen fouten m.b.t. de kaarten. Laatste VRAAG is het mogelijk dat telefoonsnoer of TVkabel misschien mijn verbinding stoort? Deze kabels lopen n.l. in een bundel samen met de netwerkkabel door het huis van beneden naar boven.