[3dsMAX] objecten verbergen in een animatie

Pagina: 1
Acties:

• mpegernie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03-2016
ik ben nu weer bezig met een animatie en ik wil nu een object laten verdwijnen tijdens de animatie. (eigenlijk wil ik het vervangen door een ander object maar dat zal dan ook wel lukken).

Hoe stel ik hiervoor een key in? ik heb ook al bij trackview zitten kijken maar daar kom ik ook niet veel verder mee. iemand? Ik heb het al eens eerder obgelost door het object heel snel uit scherm te laten verdwijnen maar das natuurlijk niet echt wat ik wil.

Verder vraag ik me af of er een manier is om mooi een wireframe te renderen. Ik wilde zelf een geospheric dome maken en nu kom ik erachter dat die al in MAX zit, maar wel als solid natuurlijk. Dit wireframe wil ik uiteindelijk weer naar vectors renderen voor gebruik in flash.

hier is een voorbeeldje van zo'n halve bol:
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/2313205931

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

• Toiletman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-08 13:57
ik geloof dat er een visibility track is in trackview, of dat je die zelf kan toevoegen, je moet maar in de MAX help ofzo zoeken, of anders op internet, want er is wel zoiets.

Wireframe renderen doe je met een wireframe material, of door de rendered op 'force wireframe' te zetten (dan rendert ie dus alles in wireframe).

Only dead fish go with the flow

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
je moet een visibility track hebben. Ik weet daar niet zo veel van af, maar ik weet wel dat je de visibility kan animeren.

en die geosphere, geef hem een materiaal, en stel in dat materiaal de "wire" optie in, en dan kun je daar ook ergens de dikte veranderen.

specs

• mpegernie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03-2016
Op donderdag 02 mei 2002 00:05 schreef gladiool het volgende:
je moet een visibility track hebben. Ik weet daar niet zo veel van af, maar ik weet wel dat je de visibility kan animeren.

en die geosphere, geef hem een materiaal, en stel in dat materiaal de "wire" optie in, en dan kun je daar ook ergens de dikte veranderen.
ik had de visibility-track in de trackview al gevonden ja. ff toevogen door op het "oogje" te klikken.

met dat materiaal ga ik ff prberen maar ik denk wel dat ik dan een probleem heb. Ik wil renderen naar .swf met swift en die houdt niet echt rekening met materials. Ik zal dus een manier moeten vinden om het model ook echt fysiek om te zetten naar een wireframe, maar ik zal het ff proberen. thnx ieg!

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

• pim4
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-08 06:26
probeer dan illustrate!, die kan naar swf exporteren en heeft 30 dagen trail.....
En je kunt een lattice modifer over de halve bol gooien (dan maakt max buizen en knooppunten om je wire/mesh), dan kun je nog meer ietsie opties instellen dan wireframe.