Toon posts:

[EL]Piepende adapter

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tja, wat is er aan de hand als een 220V -> 5V ac/dc adapter (heel erg hoog) gaat piepen?

(waarom ik dat wil weten? dat gebeurt sinds de pinnetjes van m'n ipaq verbogen zijn... hij laat nu ook niet meer op |:()

Alvast bedankt.

Verwijderd

elco stuk of sluiting tijd voor een neiuwe dus

Verwijderd

Topicstarter
vaag... met die adapter is nl niks gebeurd... er zijn wat pinnetjes verbogen op de ipaq waar hij aan vast zit, dus toch maar sluiting dan, denk ik?

• kimjansen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:24

kimjansen

Nu ff niks...

Op woensdag 01 mei 2002 22:51 schreef Stijn.LM het volgende:
Tja, wat is er aan de hand als een 220V -> 5V ac/dc adapter (heel erg hoog) gaat piepen?

(waarom ik dat wil weten? dat gebeurt sinds de pinnetjes van m'n ipaq verbogen zijn... hij laat nu ook niet meer op |:()

Alvast bedankt.
Als het zo'n klein en licht ding is (een geschakelde voeding) dan wil die spoel die erin zit weleens gaan staan "fluiten", meestal fluit zo'n ding alleen als hij niet belast is: de IPaq neemt geen stroom af???
Hij fluit omdat hij elke keer dat als hij even de elco oplaad (met 1kHz ofzo) meteen daarna kijkt of de spanning al hoog genoeg is (5V dus) onbelast is dit al binnen een fractie van een hele kleine seconde en schakelt hij de spanning weer van de elco af... De volgende periode doet hij weer hetzelfde waardoor het spoeltje met de "schakel"-frequentie gaat staan piepen.

Speed kills, but beauty lives forever...

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

Buig je pinnetjes recht of koop een nieuwe connector, moet je ff kijken of ie dan weer oplaad, anders ben je aan een nieuwe toe, het is iig niet heel erg als je voedingkje piept (bij een electronische (zonder trafo der in))

Zorg dat alle pinnetjes goed contact maken en waarschijnlijk is het opgelost :)

Electronics development

Verwijderd

Topicstarter
Motverdomme... Verbuigt NOOIT de pinnetjes van een iPaq poort... want die zijn echt ULTRAklein... (ide poort gedeeld door 5 ofzo)

Maarja, het is gelukt na 2 uur gepruts met mesjes, pincetten en een nagelschaartje *D

bedankt allemaal
Pagina: 1