Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Verwijderd
Nope!
/Vapocill systemen jagen procs tot de min zoveel in enkele seconden geloof ik.. denk niet dat het slecht is wat jij doet
/Vapocill systemen jagen procs tot de min zoveel in enkele seconden geloof ik.. denk niet dat het slecht is wat jij doet
Verwijderd
naar mijn weten is dit zeker niet erg.. (en anders maak je het je cpu toch lekker behaaglijk door zijn voltage wat op te schroeven
)
zolang je natuurlijk boven de 10 graden blijft.. anders krijg je een beetje condens vorming wat je hardware niet zo prettig vindt...
zolang je natuurlijk boven de 10 graden blijft.. anders krijg je een beetje condens vorming wat je hardware niet zo prettig vindt...
Mijn P3 600@630mhz, is normaal bijna 40 graden en stressed 53 graden, en die koelt zeer snel af. Binnen 30sec toch zeker wel 10 graden
Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of cpu materie een beetje krimpt en/of uitzet bij temperatuur-veranderingen!
daar zat ik dus ook aan te denkenOp woensdag 01 mei 2002 22:52 schreef Cubix het volgende:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of cpu materie een beetje krimpt en/of uitzet bij temperatuur-veranderingen!
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Verwijderd
Dat valt denk ik erg mee. Het is geen metaal ofzo. Het si voornamelijk Sicilium, en daaromheen keramiek.. (Vaak)Op woensdag 01 mei 2002 22:52 schreef Cubix het volgende:
Dat afkoelen is niet zo erg. Pas wel op bij andere componenten, bijv. HD's. Als die onregelmatig gekoeld worden, heb je een probleem
[pin me niet hierop vast... diep uit geheugen mode]
Das nu leuk dat je daarmee komt, want ik geloof dat de makers van chips hier ook problemen mee hebben.
Bij FlipChip (FCPGA als PIII) kunnen de chips ook op een bepaald moment niet groter worden, omdat het anders niet mogelijk is om de tinballetjes (ofzo) goed te laten afkoelen en op hun plaats te laten zitten
[/pin me niet hierop vast... diep uit geheugen mode]
Chips kunnen wel Tegen snel afkoelen hoor... De krimp die het meebrengt is bij die kleine oppervlakken echt niet groot
Das nu leuk dat je daarmee komt, want ik geloof dat de makers van chips hier ook problemen mee hebben.
Bij FlipChip (FCPGA als PIII) kunnen de chips ook op een bepaald moment niet groter worden, omdat het anders niet mogelijk is om de tinballetjes (ofzo) goed te laten afkoelen en op hun plaats te laten zitten
[/pin me niet hierop vast... diep uit geheugen mode]
Chips kunnen wel Tegen snel afkoelen hoor... De krimp die het meebrengt is bij die kleine oppervlakken echt niet groot
Over 10 graden in twee minuten zou ik me echt neit druk maken, daar zien die dingen wel voor ontworpen. Zelfs bij een Vapochill die de temperatuur snel onder nul brengt gaat het goed. Hoewel ik bij de laatste wel m'n twijfels heb of het op de lange termijn ook echt gezond is.
Kan geen kwaad hoor. Ik gebruikte voor dat ik DPC ontdekte
al lang koelprogjes, En het temperatuur verschil seriously stressed <-> overladen met HALT instructies was vrij serieus. Ach, stel dat je het ooit merkt, dan zal het zeker niet binnen de afschrijvingstermijn van je CPU zijn...
Forza Mucca!
Pagina: 1