[debian 2.4.18] bootflop wil niet booten

Pagina: 1
Acties:

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05-2025

VROEM!

broembroem!

Topicstarter
Eindelijk een nieuwe kernel gecompileerd die RAID wil booten en sound en video ondersteuning ingebakken heeft, wil mijn bootflop niet meer werken.

Als ik opstart met flop erin, komt er eerst "loading......................" te staan, en op gegeven moment komen daaronder de letters A00, nog wat anders en dan D000 te staan. Dit blijft zich herhalen tot in het oneindige, dus ik heb nogal een probleempje nu.

Hoe los ik dit op? Ik heb nog een andere bootflop met een wel werkende kernel erop. Die heeft echter geen sound ondersteuning etc.

ieeeepppppp :P

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Waarschijnlijk is je diskette gewoon stuk, ff opnieuw proberen met een andere diskette dus ;)

Mij gebeurt dat ook altijd, ik heb 200+ diskettes liggen, maar de helft is rot :'(

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• VROEM!

VROEM!

broembroem!

Topicstarter
Ik heb dat dus gedaan op een flop die 5 minuten geleden nog ok was. Ik heb het eerder ook met een flop gehad die wel stuk zou kunnen zijn (oud en vies), maar bij deze lijkt me dat wat minder waarschijnlijk. Helemaal omdat hij met een andere flop bij ongeveer exact :P hetzelfde aantal puntjes die error gaf.

• pinockio
  • Laatst online: 25-05 11:48
Kun je wel van harddisk booten?

Ik meen me te herinneren dat ik laatst ook zoiets had met een 2.4.x kernel en Debian. (Ik kan gelukkig wel van harddisk booten, en dan boeit me die diskette niet zo :z)

Edit: past die kernel wel op flop?

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• moto-moi
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op woensdag 01 mei 2002 23:19 schreef VROEM! het volgende:Helemaal omdat hij met een andere flop bij ongeveer exact :P hetzelfde aantal puntjes die error gaf.
Dan kan het ook aan je image liggen natuurlijk, staat er op de plaats waar die die image vandaan hebt, toevallig een file met MD5SUM's erin ? Dan kun je die voor de zekerheid nog even testen, om dat uit te sluiten..

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• VROEM!

VROEM!

broembroem!

Topicstarter
Bij booten van harddisk heb ik het "li" probleem. Terwijl mijn harddisk op LBA staat en mijn lilo.conf dat ook doet. Verder geeft lilo problemen bij het installeren van een nieuw boot image op de boot sector van die schijf etc etc etc.... Kortom ik wil voorlopig effe van flop booten.

Het is me al gelukt om vanaf de windows partitie te booten met loadlin. Hierbij gebruik ik hetzelfde image als de flop zou moeten gebruiken dus het image is goed.

Verder is het image ongeveer 1 miljoen bytes groot, dus dat moet ook passen, niet?

• pinockio
  • Laatst online: 25-05 11:48
Klopt alles in lilo.conf dan wel? En heb je je symlink naar de kernel aangepast? /vmlinuz ---> /boot/kernel-2.4.18 e.d.? Beginnerstips, maar goed. En dan natuurlijk wel lilo draaien, als je met loadlin geboot hebt...

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• VROEM!

VROEM!

broembroem!

Topicstarter
Allemaal gedaan, maar ik heb het inmiddels anders opgelost:

Ik had al windows 98 en XP draaien en ik heb in config.sys en autoexec.bat van win98 een menuutje geklust waarvanuit ik met loadlin linux kan booten :)

Pagina: 1