[PSU] klein vraagje mbt mijn voeding.

Pagina: 1
Acties:

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb maar een klein vraagje over mijn voeding.
Ik heb de Sirtec 340W voeding gekocht @ tweakshop

1. Die fan die erin zit, die is toch temp gestuurt?
Want als ik mijn hand ervoor hou lijkt het wel alsof hij uit staat.

2. Kan ik deze twee kabels er zonder risico afknippen?
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jhpb/Shit/Voeding/Voeding.JPG

Ze hangen er maar een beetje bij zonder enig nut.
Ik knip ze dan af en zet er schoentjes op en nummer ze. Zodat ik ze later bij bijvoorbeeld een P4 systeem de kabels er zo weer opzet.

3. In mijn chieftech server kast zit achterin zo een plaat voor je voeding met daarboven een fan van 92mm.
Zijn die platen er ook precies andersom? zodat je voeding boven zit en je fan eronder? Zo heb ik wat meer ruimte namelijk.

Verwijderd

Naar mijn idee kan dat gewoon als je ze maar goed isoleert..alleen waarvoor? je kan ze tog gewoon wegwerken?

• Xavier
  • Niet online
Op woensdag 01 mei 2002 22:41 schreef TweakMaster het volgende:
Naar mijn idee kan dat gewoon als je ze maar goed isoleert..alleen waarvoor? je kan ze tog gewoon wegwerken?
Het magische woordje in dit topic is airflow.
Ja er is genoeg airflow in mijn kast. Maar die 2 stomme kabels zijn een doorn in mijn oog. Het ziet er een stuk rommeliger uit zo.

• AMDtje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-01 00:13
Om de voeding + fan om te draaien moet je denk ik dremelen. Of proberen die plaat er ondersteboven n te zetten.

• Munchkin
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:27
Ik zou die aux en p4 atx12v stekker er gewoon aan laten zitten en met tie-wraps ergens weg werken. Wellicht dat je ze toch nog een keer nodig hebt (ook amd gaat gebruik maken van die 12V stekker), en als je ze opnieuw moet verbinden is dat vervelend en niet zo goed voor je voeding (Meer weerstand in de voedingslijnen, maar hij gaat er niet stuk van of zo).

• -FuBaR-
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-01-2014

-FuBaR-

is it safe?

mega-idee: schroef je voeding open en duw die kabels gewoon terug je voeding in. Schroef hem dan weer dicht, en voila
Ziet er mooi uit, en je hebt je kabels nog voor future-use
Nou is t wat? ;)

The consumption of alcohol may cause a disturbance in the time-space continuum, whereby gaps of time may seem to literally disappear.

• Xavier
  • Niet online
Op donderdag 02 mei 2002 10:02 schreef Prince_of_Darkness het volgende:
Ik zou die aux en p4 atx12v stekker er gewoon aan laten zitten en met tie-wraps ergens weg werken. Wellicht dat je ze toch nog een keer nodig hebt (ook amd gaat gebruik maken van die 12V stekker), en als je ze opnieuw moet verbinden is dat vervelend en niet zo goed voor je voeding (Meer weerstand in de voedingslijnen, maar hij gaat er niet stuk van of zo).
Ik wil ze afknippen en dan van die elktro schoentje opzetten. Zodat je ze simpel weer kan verbinden.
Ik weet neit hoe ze heten, sorry.
Op donderdag 02 mei 2002 10:10 schreef -FuBaR- het volgende:
mega-idee: schroef je voeding open en duw die kabels gewoon terug je voeding in. Schroef hem dan weer dicht, en voila
Nou is t wat? ;)
Nee het is niks. Sorry
Ik had gisteren mijn voeding open gechroeft om te kijken of ik er een 92mm fan bij kon zetten netzoals de Enermaxen.
Maar daar had ik nooit genoeg ruimte voor.
een 40mm fannetje past niet eens.
Dus die kabels passen helemaal niet.
Ik ga vanavond wel naar de karwei om te kijken voor schoentjes.

• -FuBaR-
  • Laatst online: 22-01-2014

-FuBaR-

is it safe?

die stekkertjes heten AMP-stekkertjes. ;)

The consumption of alcohol may cause a disturbance in the time-space continuum, whereby gaps of time may seem to literally disappear.

• Mr.Wop
  • Laatst online: 14-07 13:17
Op donderdag 02 mei 2002 10:10 schreef -FuBaR- het volgende:
Nou is t wat? ;)
Het is wat dude!! Mega-idee!! En nog makkelijk uit te voeren ook! B-)

Verwijderd

moe je wel ruimte hebben :)
die 12v p4 stekker heb ik maar geused voor mijn casefans :)

• Xavier
  • Niet online
Op donderdag 02 mei 2002 11:21 schreef Dannyke het volgende:
moe je wel ruimte hebben :)
die 12v p4 stekker heb ik maar geused voor mijn casefans :)
En ik heb geen ruimte in mijn voeding :)

Ik gebruik een molex connector in mijn fanbus. Dus daarvoor kan ik hem ook niet gebruiken.

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

afknippen KAN, maar moet je de puntjes goed issoleren, dus geen kortluiting maken.

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

Op donderdag 02 mei 2002 11:23 schreef Tutti-frutti het volgende:
afknippen KAN, maar moet je de puntjes goed issoleren, dus geen kortluiting maken.
krimpkous...

• Xavier
  • Niet online
Op donderdag 02 mei 2002 11:26 schreef exter het volgende:

[..]

krimpkous...
schoentjes zodat ik de kabels er later makkelijk wer in kan pluggen.

Lezen jullie nou echt geen replies ofzo?
Ik geen een antwoord op een idee. iemand replied over wat anders en diegene daarna zegt weer dat het een goed id is van waar ik net antwoord op heb gegeven.

Verwijderd

Die schoentjes kun je er altijd nog aanzetten, bv als je ze nodig bent.

Verwijderd

Schroef die voeding open.. kijk waar de draadjes naartoe gaan... neem een soldeerbout die reeds voorverwarmd is en soldeer die draadjes gewoon los... heb ik ook gedaan met de voeding die m'n fans en ccfl's aanstuurt... enkel 2 molexen er uit laten komen en de rest mooi losgesoldeerd...

De meeste voedingen staat het op het printje nog mooi op waar zich welke spanning bevind, dus als je ooit een connector te weinig hebt kan je ze perfect terug erop solderen.

• Xavier
  • Niet online
Op donderdag 02 mei 2002 15:43 schreef Cordobasdi het volgende:
Schroef die voeding open.. kijk waar de draadjes naartoe gaan... neem een soldeerbout die reeds voorverwarmd is en soldeer die draadjes gewoon los... heb ik ook gedaan met de voeding die m'n fans en ccfl's aanstuurt... enkel 2 molexen er uit laten komen en de rest mooi losgesoldeerd...

De meeste voedingen staat het op het printje nog mooi op waar zich welke spanning bevind, dus als je ooit een connector te weinig hebt kan je ze perfect terug erop solderen.
Hmm das ook een oplossing tuurlijk.

Alleen die printplaat van de voeding zit volgens mij met speciale schroevjes vast. Dus ik kom er niet onder.

Verwijderd

de vierkante connector is 2x geel en 2x zwart
ofwel 2x 12V en aarde
knip de stekker eraf en zet er 2 molexstekkers op
deze kun je gebruiken voor ccfl/fan/hd/cdrom/enz
de grote connector levert 2x 3.3V(oranje) en 1 x 5V(rood) +3x aarde
je zou hiervan een 5V molex kunnen maken of deze kunnen combineren met een 12V molex van het 1e voorbeeld
de 3.3 kun je gebruiken voor leds icm met de juiste weerstand.
bij o.a. http://www.conrad.nl kun je losse molex-stekekrs bestellen.

heb je geen behoefte aan extra stekkers dan is het het mooiste om -zoals eerder gezegd- de betreffend kabels los te solderen.
Pagina: 1