Toon posts:

Internet Router

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben dus op zoek naar zoiets als dit (zie link hieronder):

http://www.funprice.nl/art_details.html?artid=1675

Maar nu dacht ik nu is het vast niet de enige in zijn soort, dus vroeg ik me af of iemand anders ook ervaring met zulke kastjes heeft..... tis tenminste goedkoper... dan een overbodig pc'tjuh te kopen en de heel de dag en nacht stroom te laten vreten.

• HenkieNL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-03-2024

HenkieNL

Kinderpindakaas.....

Zo'n ding gebruikt ook wel wat stroom hoor, ik weet niet wat goedkoper is.....

God is bedacht om het onverklaarbare te verklaren, hoe meer er verklaard wordt, hoe onverklaarbaarder God wordt......

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Ik wel. Een router verbruikt minder stroom dan een pc.

Maar afgezien daarvan is het natuurlijk ook een stuk handiger mbt betrouwbaarheid, ruimte en geluid(sproductie).

Wees consequent, maar niet altijd

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

Ik vind alleen dat E Tech zo goor goedkoop klinken.

Neem dan een vigor ofzo.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op donderdag 02 mei 2002 02:04 schreef Snippie het volgende:
www.vigor.???
www.draytek.nl

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

US Robotics is een mooie. Daar zit ook een Printerserver in en hij is te gebruiken met ADSL, Cable en ISDN.

http://www.usr-emea.com/products/p-networking-product.asp?prod=net-bb-rout&loc=unkg

• Gospelkees
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-09-2024
Mijn voorkeur zou toch echt uitgaan naar 'n linux-routertje. Twee netwerkaartjes erin, hubje en hobbelen!
Veel goeiekoper. Moet ik nog zien in hoeveel jaar je met je electriciteitsrek. daaroverheen gaat...

Maar dit kan ook. ;-)

Verwijderd

Maar een computer als router neemt wel gelijk heel veel meer ruimte in beslag en het maakt veel meer herrie. Plus het is nog niet eens zo simpel om een linux-router op te zetten (vind ik althans).
Als die E-tech wat is laat het dan ff weten!
Ben zelf ook op zoek naar een hardware routertje, kan ik die ouwe linux-bak uit mn werkkamer halen!

RD

• Ex-Amiga
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08 15:12

Ex-Amiga

Why can't i upload a pix

Ik heb sinds paar weken die sitecom adsl/cable router met 4 poorts switch.
Eventjes in de settings je mac adress van je kabel netwerkkaart er in schieten en draaien met die hap.
ingebouwde firewall en makkelijk te configen als het al nodig is.
iets van 170 euro.

Asus A7V ,512mb el cheapo mem , Aopen1232a ,oldie Aopen dvd 6x ,40g maxtor & 45g IBM ,SB live 5.1 cheapo ver. Sony STR-DB 830 ,2x Infinity overture 1 & 2 x infinity Reference mkII & blaupunkt center 20 years+, Lenoxx dvd 9000

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-06 14:20

RoRoo

Certified Prutser

Op donderdag 02 mei 2002 10:01 schreef Sacerdote het volgende:
Maar een computer als router neemt wel gelijk heel veel meer ruimte in beslag en het maakt veel meer herrie. Plus het is nog niet eens zo simpel om een linux-router op te zetten (vind ik althans).
Als die E-tech wat is laat het dan ff weten!
Ben zelf ook op zoek naar een hardware routertje, kan ik die ouwe linux-bak uit mn werkkamer halen!

RD
idd en je moet maar net een pc-tje over hebben om daar een linux router van te maken.. zelf heb ik jaren met een linux router gewerkt.

Nu zit ik met een vigor routertje en dat werkt heeeel fijn.. (afgezien van het feit dat het nu allemaal in opslag staat :) )

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Verwijderd

Ik heb de E-Tech router op Chello in Nijmegen. Het werkt EXTREEM goed. We hebben hier 15 computers op 1 aansluiting. Nog nooit storing gehad (van de router dan he).

Voorheen werkte onze NT-2000 server ook als proxy, maar die gaf nog wel eens problemen. Nu hoeft de server alleen nog maar domain-controller, www/ftp-server en fileserver voor MP#/movies te zijn. Dat gaat em nu erg goed af, want dat proxy/routen voor 15 man kostte toch wel wat processor en memory.

PS - Een pc vreet zeker 10 keer meer stroom als de router alleen. Daar zitten namelijk geen bewegende delen in (HD's, fans, CD's). Daarnaast is ook een trash-pc die bijeengeschraapt moet worden om fatsoenlijk te kunnen serveren/routen NOOIT te maken voor 130 euro...

• TheManinBlack
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Het voordeel van een Linux pc is dat je lekker kan rommelen met ipchains en TCP wrappers. De meeste kant-en-klare routers hebben iets minder mogelijkheden, of zijn niet zo flexibel. Op zich ziet die E-tech er ook leuk uit, met zeer veel features.

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 08:38

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Ik zou gaan voor de vigor 2200e.
Gebruikt ongeveer net zoweinig stroom als een modem,
en is ook ongeveer dezelfde grootte.
En is absoluut geruisloos.

Voor meer info, zie mijn reply op:
[topic=449050/2/25]

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Op donderdag 02 mei 2002 09:39 schreef CoertMetz het volgende:
US Robotics is een mooie. Daar zit ook een Printerserver in en hij is te gebruiken met ADSL, Cable en ISDN.

http://www.usr-emea.com/products/p-networking-product.asp?prod=net-bb-rout&loc=unkg
ik heb 'm ook, alleen dan de versie zonder ISDN.
Hij werkt perfect :)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 02 mei 2002 15:26 schreef cjdijk het volgende:
Ik zou gaan voor de vigor 2200e.
Gebruikt ongeveer net zoweinig stroom als een modem,
en is ook ongeveer dezelfde grootte.
En is absoluut geruisloos.

Voor meer info, zie mijn reply op:
[topic=449050/2/25]
heb me er vandaag eens een beetje in verdiept... en dit lijkt me idd een goeie keus.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Op donderdag 02 mei 2002 10:23 schreef Wouter.Doc het volgende:
PS - Een pc vreet zeker 10 keer meer stroom als de router alleen. Daar zitten namelijk geen bewegende delen in (HD's, fans, CD's). Daarnaast is ook een trash-pc die bijeengeschraapt moet worden om fatsoenlijk te kunnen serveren/routen NOOIT te maken voor 130 euro...
:?
mijn router (zie sig) heeft maarliefst een 70watt voeding, niet echt veel dus :P, de HD kan er uit, CD's heb je ook niet nodig, en in mijn geval is zelfs een fan overbodig (ik heb er natuulijk zelf wel een hdtje in maargoed) dus echt veel stroom vreet dat ding niet, en geluid maken ook niet (als ik de hd er uitsloop dan he)
totale kosten, om en nabij de 25 euro.

hmm, nu ik dit lees, lees ik ook het woord serveren in je post, maargoed dat kan met zo'n hardware router ook niet :P

• smvs
  • Niet online

inderdaad. wij hebben hem ook. alleen hij is aan de dure kant.

Verwijderd

Ik verkoop regelmatig een e-tech router bij ons in de winkel. Reacties van verschillende klanten zijn uiterst positief.

Zelf de grootste leek kan hiermee een netwerk maken en internet delen.

Ook voor ons nog voldoende mogelijkheden... Gewoon goed en goedkoop.

• Pindkaas
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-11-2025

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

Ik ken iemand die zelf p-75 bakkies installed met smoothwall op linux. compleet met 2 netwerk-kaarten en volledig werkt! hij verkoopt ze ook alleen voor welke prijs?? dunno!

"Luie mensen worden ook moe!"

Verwijderd

Op het gevaar of het nog complexer te makern.

Ik heb een Actiontec Homegateway. Geschikt voor ASDL en Kabel incl. 4 poorts Hub. Voorbereid voor Wireless.
zie www.actiontec.com of hastec.nl. prijs ongeveer 170 euro. Werkt al vier maanden probleemloos met deels UTP deels wirelles netwerk.

Verwijderd

ik heb ook die E-Tech maar ook bij mij werkt hij super, heb er 3 pcŽs aan hangen en heb nog nooit problemen gehad, echt en toppertje voor dat geld, trouwens weet iemand hoe ik de etech een ip kan forwarden als ik een ftp of een servertje wil draaien op mijn pc

• xtr3me
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Op vrijdag 03 mei 2002 12:05 schreef Wirret het volgende:
ik heb ook die E-Tech maar ook bij mij werkt hij super, heb er 3 pcŽs aan hangen en heb nog nooit problemen gehad, echt en toppertje voor dat geld, trouwens weet iemand hoe ik de etech een ip kan forwarden als ik een ftp of een servertje wil draaien op mijn pc
Dan moet je de firmware upgraden, en dan vaste ip adressen nemen voor je clients...., verder stat het in de readme file die bij de upgrade zit...., have fun :9

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
een SMC Barricade....is ook meteen printserver/firewall/DHCP-server en alle andere ellende die erbij komt.Is een goed ding.
Effe over dat stroomgebruik van een pc'tje.....als je een freesco op een oude 486 laat draaien, zonder hdd floppy of andere rommel valt het wel mee......maar hoe sneller de professor, hoe groter het stroomverbruik wordt, dus hoe duurder.....een hardwarematige router is bijna altijd goedkoper (de huis- tuin- en keukenmodellen dan heh)

iRacing Profiel

Verwijderd

Ik maak ook gebruik van de E-tech router. Ik dacht eerst ook wat een naam en zal wel niets zijn, maar het valt zeker mee. Hij draait nu een maand of vijf zonder enig probleem. Ook verschijnen er regelmatig updates van de firmare met nieuwe functies, en dat is ook wel OK. Het aansluiten van een server is geen enkel probleem, zowel op poort niveau als een DMZ. Dus afgezien van het feit dat de naam goedkoop klinkt en de router er zelf eigenlijk uitziet als een goedkope wekkerradio een perfect ding.

Verwijderd

waar kan ik die firmware dl?? heb gezocht maar kan niets vinden...... ben niet zo'n goede zoeker :'(

Verwijderd

Ik heb woensdagavond de draytek vigor 2200E besteld en is vanmiddag al bezorgd (via routershop.nl):). Misschien dat je daar ff kunt kijken

Verwijderd

Zo'n router aanschaffen is overigens wel weer wat prijzig 139euro. Voor 12,50euro koop je bij een 2e hands winkel zo een complete P1. 2x NIC erin, fans op 5volt en je hoort hem echt niet meer hoor. :P

Verwijderd

mee eens, wij hadden eerst een oude 486 zonder hd, we draaiden sharethenet van floppy en het werkte perfect, geen geluid en 5 maanden notstop gedraaid. Dat is dus een perfecte optie voor de minder rijke :D GOTters

Hmmmm is er niet een site van E-tech waar ik de firmware moet dl dan?

• Eraser127
  • Laatst online: 14-08 18:32

Eraser127

Nijkerk

Op vrijdag 03 mei 2002 16:11 schreef -TJIELLUP- het volgende:
Ik heb woensdagavond de draytek vigor 2200E besteld en is vanmiddag al bezorgd (via routershop.nl):). Misschien dat je daar ff kunt kijken
hebben wij ook, werkt errug lekker

My Discogs

Verwijderd

Op vrijdag 03 mei 2002 16:22 schreef Eraser127 het volgende:

[..]

hebben wij ook, werkt errug lekker
Jah, ben benieuwd. Zaterdag ff mee prutsen :)

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:15
Waarom zou de Draytek vigor 2200E beter zijn dan de Etech router?!
De Vigor kost 150 euro en de Etech maar 118 euro.

Toch wel een behoorlijk verschil?!

En de Repotec die maar 111 euro kost!? Is dat wat?!

American Express vraagbaak

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Ik wil niet kort door de bocht komen, maar al die apparaten zijn allemaal het zelfde.

dus kies de goedkoopste.

mvg. Dirk

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• Stinger_Ventura
Op vrijdag 03 mei 2002 22:57 schreef Dirk-Jan het volgende:
Ik wil niet kort door de bocht komen, maar al die apparaten zijn allemaal het zelfde.

dus kies de goedkoopste.

mvg. Dirk
My point exactly!
What's the diference?!

Ik zie heel veel mensen DRAYTEK VIGOR roepen, en met als reden dat zij hem ook hebben.
Maar wat bied het ding extra boven de Etech bijvoorbeeld?

Verwijderd

Je hebt ook nog US Robotics, SVEC, Linksys..... Maar de Linksys zou ik eens bekijken.... LPT poortje er op.... :9~

• marteltor
  • Laatst online: 22:01
Op vrijdag 03 mei 2002 23:10 schreef Stinger_Ventura het volgende:

[..]

My point exactly!
What's the diference?!

Ik zie heel veel mensen DRAYTEK VIGOR roepen, en met als reden dat zij hem ook hebben.
Maar wat bied het ding extra boven de Etech bijvoorbeeld?
ik heb deze hier staan:
http://www.tweakers.net/pricewatch/14778
en ik weet niet meer precies wat,
maar ik hoorde een aantal dingen waarom deze handiger was.
Alles wat ik nodig heb zit er op:
100 mbit switch, 4 poorten, en deelt chello zonder problemen

Verwijderd

Ik zweer bij mijn ZyXEL P310.... kost een paar duiten maar dan heb je ook wat. www.zyxel.nl

• Tinman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-08 18:52
Ik heb een Repotec RP IP515H

zeer goedkoop (111 euro) en betrouwbaar (met printer server)

Afbeeldingslocatie: http://www.repotec.com/pic/RP-IP515H.jpg

Verwijderd

Een router gebruikt ongeveer 10 Watt (vigor 2200e), daar kan een oude 486 niet tegen op.
Een nadeel van een router is dat windows messenger nog steeds niet goed werkt achter NAT, dat probleem heb je met een oude 486 niet.

• Stinger_Ventura
Op zaterdag 04 mei 2002 09:28 schreef Chief het volgende:
Ik zweer bij mijn ZyXEL P310.... kost een paar duiten maar dan heb je ook wat. www.zyxel.nl
Weer een voorbeeld van iemand die zegt "ik heb het en het is dus goed"
maar waarom is het goed?!
Wat maakt hem anders dan andere routers,
CONCREET: WAT IS DE TOEGEVOEGDE WAARDE?

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Op zaterdag 04 mei 2002 10:06 schreef Plug het volgende:
Een router gebruikt ongeveer 10 Watt (vigor 2200e), daar kan een oude 486 niet tegen op.
Een nadeel van een router is dat windows messenger nog steeds niet goed werkt achter NAT, dat probleem heb je met een oude 486 niet.
weet je een andere manier dan nat op een 486 ??

freesco, linuxsetup met ip-chains/tables,smoothwall, whatever... allemaal werken ze volgens het NAT princype.

toegegeven er is een andere manier in linux die experimenteel ontwikkeld werd door 2 studenten (laatst in NOS gelezen) maar dat is nog in een zeer vroeg stadium, kan het topic niet meer vinden helaas

You don't need eyes to see, you need vision

Verwijderd

Op vrijdag 03 mei 2002 16:08 schreef Wirret het volgende:
waar kan ik die firmware dl?? heb gezocht maar kan niets vinden...... ben niet zo'n goede zoeker :'(
Was even weg. De Firmware voor de E-tech router kun je vinden in de download sectie van E-tech op www.e-tech.nu. Kies bij de links bovenin het scherm voor support en dan netwerk downloads.

• Croccifixio
  • Laatst online: 01-04-2025
Op zaterdag 04 mei 2002 10:06 schreef Plug het volgende:
Ik neem aan dat je het dan alleen over het verzenden van bestanden hebt? Want bij mijn router doet Messenger het goed.

• Stinger_Ventura
Weet iemand of die E-Tech router ook het MAC adres van je Chello netwerk kaart kan copyeren!?
Zodat het lijkt alsof het die zelfde kaart blijft?

• Switch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-03 07:50
Eerlijk gezegd heb ik geen idee of er verschil zit in een router of een HUB. Maar, ik gebruik voor m'n lieve thuisnetwerkje gewoon een Nexhub Ha 050. 5 Ports, simpol. Was wel 180 euro :P

Weet nog steeds niet wat ik in de 5e port pleur, m'n Apple of SHITec :{

edit/
plaatke

Afbeeldingslocatie: http://www.sitecom.com/images/8_Poort_Hub_magnetic.gif

..Simpol :P

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10-2025
Het gaat wel makkelijker met een pc, freesco diskette erin en draaien. kan al op een 386 die neemt toch niet zo veel stroom, enigste wat er in die 386 moet zitten is twee NIC's en een 3,5 " diskette station evt een video kaartje

• Croccifixio
Op zondag 05 mei 2002 18:54 schreef Stinger_Ventura het volgende:
Weet iemand of die E-Tech router ook het MAC adres van je Chello netwerk kaart kan copyeren!?
Het hangt er natuurlijk vanaf waar in Nederland je zit, maar bij mij was het niet nodig het MAC-adres van de netwerkkaart in de router te zetten; de router deed het met de standaardinstelling van het MAC-adres.
Op zondag 05 mei 2002 19:04 schreef Shock3r het volgende:
Eerlijk gezegd heb ik geen idee of er verschil zit in een router of een HUB. Maar, ik gebruik voor m'n lieve thuisnetwerkje gewoon een Nexhub Ha 050. 5 Ports, simpol. Was wel 180 euro :P

Het verschil tussen een HUB en een switch (die vaak in een router zit) is o.a. het volgende:

Een HUB gooit de data die verzonden wordt naar een computer op het HELE netwerk, dus op alle poorten. Elke computer op het netwerk ontvangt deze pakketjes dus, maar de computers voor wie het pakketje niet bestemd is, gooien deze weg.

Een switch daarentegen 'weet' op welke poort een bepaalde computer zit en gooit daardoor de data die bestemd is voor die computer alleen op de poort waarop die computer is aangesloten.

Een router op zijn beurt kan ook nog eens het verkeer scheiden dat bestemd is voor bijv. het interne netwerk en het externe netwerk (een beetje kort door de bocht, maar ja).

• midget
  • Laatst online: 10-07 11:00

Hebben wij op werk een pracht apparaat en ze verkopen perfect.

• smvs
  • Niet online

edit/
plaatke

[afbeelding]

180 euro voor een 5 poorts hub? beetje erg veel, niet?

• Stinger_Ventura

edit/
plaatke

[afbeelding]

Ik heb precies diezelfde hub, koste 110 gulden 1.5 jaar geleden.

• Stinger_Ventura
Op zondag 05 mei 2002 19:19 schreef -TheGrimReaper- het volgende:

[..]

Het hangt er natuurlijk vanaf waar in Nederland je zit, maar bij mij was het niet nodig het MAC-adres van de netwerkkaart in de router te zetten; de router deed het met de standaardinstelling van het MAC-adres.
[..]
Amsterdam, Chello.
Het gaat gewoon om het princiepe dat hij het MAC adres overneemt ( veiligheid ).
Welke afkorting betekend dat hij het overneemt? want ik zie zoveel afkortingen bij die spec's staan.

• Croccifixio
Op zondag 05 mei 2002 19:34 schreef Stinger_Ventura het volgende:

[..]

Amsterdam, Chello.
Het gaat gewoon om het princiepe dat hij het MAC adres overneemt ( veiligheid ).
Je moet het natuurlijk zelf weten, maar het is gewoon niet nodig (en hoe bedoel je 'veiliger'?). We hadden opgegeven dat het op een Apple moest draaien, een PowerBook. Daar zit al een netwerkkaart ingebouwd, dus de bijgeleverde netwerkkaart van Chello + MAC-adres zou niet gebruikt worden.
Aangezien dit geen probleem is, concludeer ik dat Chello niet naar het MAC-adres van je netwerkkaart kijkt, maar misschien naar het MAC-adres van je COM21 modem.
Welke afkorting betekend dat hij het overneemt? want ik zie zoveel afkortingen bij die spec's staan.
Ik denk dat elke router het wel ondersteunt, het veranderen van het MAC-adres.

Verwijderd

Op woensdag 01 mei 2002 22:32 schreef Snippie het volgende:
Ik ben dus op zoek naar zoiets als dit (zie link hieronder):

http://www.funprice.nl/art_details.html?artid=1675

Maar nu dacht ik nu is het vast niet de enige in zijn soort, dus vroeg ik me af of iemand anders ook ervaring met zulke kastjes heeft..... tis tenminste goedkoper... dan een overbodig pc'tjuh te kopen en de heel de dag en nacht stroom te laten vreten.
Ik heb zoiets (ja, dezelfde e-tech) en hij doet alles wat je er van verwacht. Ik gebruik hem privé (internet) en zakelijk (via een VPN thuis werken). Ook met dat VPN gaat het uitstekend.
Het enige probleem dat ik gehad heb, was de levertijd (hij was uitverkocht en moest 4 weken wachten.
Ik heb genoeg soortgelijke apparaten van andere merken gezien, maar allemaal duurder. Wel met een mooier uiterlijk, maarja, dat ding zit naast het kabelmodem aan de muur gemonteerd.

• Stinger_Ventura
http://www.tweakers.net/pricewatch/19360

Routershop is het goedkoopst als ik hem daar kan ophalen.
Anders 1to0 als het onder rembours moet.

Ik heb Routershop.nl gemaild met de vraag of ik hem af kan halen en of hij op voorraad is.
Want dan ga ik hem een dezer dagen halen.
Ik zie niet de toegevoegde waarde van de Draytek Vigor.

Verwijderd

Op zondag 05 mei 2002 18:54 schreef Stinger_Ventura het volgende:
Ja, je kan eenvoudig via de web based admin het MAC adres veranderen.

• Stinger_Ventura
Op zondag 05 mei 2002 21:40 schreef Deom het volgende:

[..]

Ja, je kan eenvoudig via de web based admin het MAC adres veranderen.
Is dat probleem ook opgelost.

Verwijderd

Op maandag 06 mei 2002 15:21 schreef Stinger_Ventura het volgende:

[..]

Is dat probleem ook opgelost.
Sinds ik hem heb (7-12-2001), is het geen probleem.

• dvdhoek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-08 21:59
Voor de mensen die nog wel voice/video en file transfer willen gebruiken: neem een router met UPNP support, zoals de genoemde Repotec IP-515. Er schijnt voor de Vigor ook een UPNP firmware update te komen.

• vanderwal
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-03 12:33

vanderwal

mathafackuh!!!

Wij gebruiken hier een d-link DI 804 en wat sommige mensen hier beweren is dat er niet veel verschil is, maar dat is niet helemaal waar. Deze router heeft meer geheugen dan de meeste routers/switch waardoor het netwerk stabiel is, de d-link is misschien wat duuder maar als er het netwerk verkeer hoog is blijft deze stabiel. wat ik van e-tech niet kon zeggen. als ik weer een ander merk tegen kom ga ik deze zeker testen maar tot nu toe vind ik de d-link een van de betere.

The difference between stupidity and genius is that genius has its limits

Verwijderd

hoi ik heb Us robotic router zeer tevreden over! prijzig in aanschaf dat wel maar kan analoog modem printerserver en firewall. AND pappie pays for it >:)

Verwijderd

vanderwal schreef op 08 mei 2002 @ 09:39:
Wij gebruiken hier een d-link DI 804 en wat sommige mensen hier beweren is dat er niet veel verschil is, maar dat is niet helemaal waar. Deze router heeft meer geheugen dan de meeste routers/switch waardoor het netwerk stabiel is, de d-link is misschien wat duuder maar als er het netwerk verkeer hoog is blijft deze stabiel. wat ik van e-tech niet kon zeggen. als ik weer een ander merk tegen kom ga ik deze zeker testen maar tot nu toe vind ik de d-link een van de betere.
vanderwal,
zou jij eens kunnen mailen naar
ralph_lifshitz@hotmail.com want jij email adres blijkt niet te lukken.
ivm die di 804 router

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:45
Verwijderd schreef op 03 mei 2002 @ 16:14:
mee eens, wij hadden eerst een oude 486 zonder hd, we draaiden sharethenet van floppy en het werkte perfect, geen geluid en 5 maanden notstop gedraaid. Dat is dus een perfecte optie voor de minder rijke :D GOTters

Hmmmm is er niet een site van E-tech waar ik de firmware moet dl dan?
OK, ik weet dat het een beetje oud nieuws is, maar via de search kwam ik hier terecht. Ik wil dus een chello aansluiting delen via een oud p133-je met 64 mb dat ik hier nog ergens had rondslingeren, dus een paar extra nic's gekocht (die waren op) en met sharethenet aan het klooien gegaan, kan jij me maybe helpen dit draaiend te krijgen?? Ik heb alles wat ik dacht dat van belang was ingesteld, zoals eth0/eth1 en dhcp adressen, maar ik krijg hem niet eens gepingd op 192.168.0.1.

Verwijderd

Fijn zo'n topic over routers als je zelf aan het zoeken bent.. Heeft iemand een router die ook kan portforwarden zodat je een ftp/webservertje kunt draaien? Dit in combinatie met switch, vpn-passthrough en ADSL over ISDN?

Please, let me know!!

Verwijderd

yup, de E-Tech router kan forwarden, voor zover ik weet kan bijna iedere router/switch dat, dan kan je makkelijk FTP draaien. ISDN is niet mogelijk voor zover ik weet op de E-tech maar volgens mij is dat op bijna geen enkele router mogelijk.

Miglow ik zou zo gauw niet meer weten wat wij exact hebben ingesteld, het is alweer 3 jaar geleden, ik weet wel dat het bij ons ook een tijdje duurde voordat het werkte, maar uiteindelijk lag het dus aan de netwerkkaart die niet goed genoeg was :(

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2002 21:12 ]

Verwijderd

hey ff een vraagje: ik heb dus ook die e-tech adsl ethernet router (de blauwe), hijs nou zon maand of 4 oud zeg maar. totaal geen problemen mee!

nou wil ik alleen een gameserver opzetten voor medal of honor spearhead, maar dat lukt dus niet he door het openzetten van de juiste poorten. Zelfs het in de DMZ plaatsen van de server werkt niet.

heeft iemand een idee waar dit nog meer aan kan liggen?

Verwijderd

LOL, mag ik je dan even wat cisco apparatuur voorstellen uit de 7000 en 6000 serie, ik denk dat je bedoeld dat de betreffende router minder gebruikt als een pc.
HenkieNL schreef op 01 May 2002 @ 22:34:
Zo'n ding gebruikt ook wel wat stroom hoor, ik weet niet wat goedkoper is.....
Pagina: 1