Op zondag 05 mei 2002 18:54 schreef Stinger_Ventura het volgende:
Weet iemand of die E-Tech router ook het MAC adres van je Chello netwerk kaart kan copyeren!?
Zodat het lijkt alsof het die zelfde kaart blijft?
Het hangt er natuurlijk vanaf waar in Nederland je zit, maar bij mij was het niet nodig het MAC-adres van de netwerkkaart in de router te zetten; de router deed het met de standaardinstelling van het MAC-adres.
Op zondag 05 mei 2002 19:04 schreef Shock3r het volgende:
Eerlijk gezegd heb ik geen idee of er verschil zit in een router of een HUB. Maar, ik gebruik voor m'n lieve thuisnetwerkje gewoon een Nexhub Ha 050. 5 Ports, simpol. Was wel 180 euro
Weet nog steeds niet wat ik in de 5e port pleur, m'n Apple of SHITec 
Het verschil tussen een HUB en een switch (die vaak in een router zit) is o.a. het volgende:
Een HUB gooit de data die verzonden wordt naar een computer op het HELE netwerk, dus op alle poorten. Elke computer op het netwerk ontvangt deze pakketjes dus, maar de computers voor wie het pakketje niet bestemd is, gooien deze weg.
Een switch daarentegen 'weet' op welke poort een bepaalde computer zit en gooit daardoor de data die bestemd is voor die computer alleen op de poort waarop die computer is aangesloten.
Een router op zijn beurt kan ook nog eens het verkeer scheiden dat bestemd is voor bijv. het interne netwerk en het externe netwerk (een beetje kort door de bocht, maar ja).