Verwijderd

Topicstarter
Vandaag mijn nieuwe digicam gehaald (Minolta Dimage5, en ja hij is royaal in het stroomgebruik maar dat is het me wel waard). Toen ik hem op mijn usb hub aansloot kreeg ik in XP een foutmelding. Ook de Sandisk CF-reader is niet via de hub aan te spreken. Als ik ze rechtstreeks op mijn case aansluit werkt het allemaal perfect.

So far, so good. Alleen houd ik niet van usb kabels in het front van mijn case, dus ik wil ze toch via een hub benaderen (de 2 usb poorten aan de achterkant zijn reeds bezet, dus das geen optie). Zou dit lukken als ik een hub neem met een eigen voeding?? of maakt dit niet uit en ben ik veroordeeld tot die kabels aan mijn case??

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik denk dat die hub met eigen voeding meer kans tot slagen biedt..

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Ik ken eigenlijk geen hubs zonder eigen voeding, maar in de handleiding van m'n sandisk cf-reader staat inderdaad dat ik het niet aan een usb-hub mag proppen. Toch gedaan en het werkt gewoon goed hoor, alleen als m'n monitor uitgaat, dan gaat die hub ook uit (is namelijk voet van monitor), dus gewoon maar in 1 van de 4 usbpoorten aangesloten van m'n mobo.

Heeft idd iets met voeding te maken.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op woensdag 01 mei 2002 22:37 schreef athlonkmf het volgende:
Ik ken eigenlijk geen hubs zonder eigen voeding
Ik heb zelf een Microsoft Natural Keyboard Pro. Hierin zit een 2 poorts unpowered USB hub. Deze geeft een veel lagere stroom (100 mA) dan de USB poorten direct aan mijn moederbord (500 mA).

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023