Toon posts:

Pingen van ADSL-router (Speedtouch Pro)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een tijdje terug heb ik mijn ADSL-modem getweaked. Het werkt echt perfect. Echter op de laptop met Windows XP Home heb ik een probleem. Ik heb het IP-adres 10.0.0.152 ingesteld, de gateway op 10.0.0.138 (modem) en de DNS adressen igegeven.
Ik kan alle PC's in het netwerk pingen, behalve 10.0.0.138 het Alcatel modem. Dit betekend dat ik ook niet kan internetten. Weet iemand hoe dit probleem verholpen kan worden?

Verwijderd

Subnetmask gecontroleerd? Domein opgegeven? Host opgegeven? Waar ik ook wel eens tegenaan ben gelopen, het spul moet allemaal op autosensing staan, voor de snelheid dus. Misschien ander adres uitproberen, bijvoorbeeld 10.0.0.159

• Elroyv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-01-2023

Elroyv

Novell Rulezzzz

Firewall op je NIC aanstaan in XP?

Edit:>Sorry, je kan andere pc's wel pingen... da zit wel goed dan

Gaan we lopen rotzooien of gaan we met novell aan de slag?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 01 mei 2002 23:20 schreef aad123 het volgende:
Subnetmask gecontroleerd? Domein opgegeven? Host opgegeven? Waar ik ook wel eens tegenaan ben gelopen, het spul moet allemaal op autosensing staan, voor de snelheid dus. Misschien ander adres uitproberen, bijvoorbeeld 10.0.0.159
Alle instellingen kloppen echt. Ik heb ze overgenomen van de PC met 98. Voor de zekerheid de netwerkkaart op 10 Mbit Full Duplex gezet.

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
Heb wel eens eerder hierover gehoord. Schijnt een bekend XP-probleem te zijn. Ik had laatst zelf ook zoiets,maar je kan bij XP de TCP/IP stack niet opnieuw installen. Heb toen heel XP er opnieuw op moeten zetten :( blaag en bareu.....maja....misschien dat er nog een andere oplossing is....
Staat er trouwens alleen een hub tussen?? of misschien een switch of andere pc???(ivm 10half naar 100full)
Wat je ook nog zou kunnen proberen is even de netwerkkaart hard instellen op 10halfduplex...aangezien dit soms wel eens problemen geeft als je hem op auto hebt staan.....

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 02 mei 2002 13:21 schreef kroegtijger het volgende:
Heb wel eens eerder hierover gehoord. Schijnt een bekend XP-probleem te zijn. Ik had laatst zelf ook zoiets,maar je kan bij XP de TCP/IP stack niet opnieuw installen. Heb toen heel XP er opnieuw op moeten zetten :( blaag en bareu.....maja....misschien dat er nog een andere oplossing is....
Staat er trouwens alleen een hub tussen?? of misschien een switch of andere pc???(ivm 10half naar 100full)
Wat je ook nog zou kunnen proberen is even de netwerkkaart hard instellen op 10halfduplex...aangezien dit soms wel eens problemen geeft als je hem op auto hebt staan.....
Inderdaad. Ik heb het al eens eerder gehad. Ik heb heel XP opnieuw kunnen installeren en toen werkte t weer. Ik wil dat alleen niet weer doen omdat hij voor de rest prima loopt.
Er zit trouwens een 10 Mbit hubje tussen. Bewust voor die snelheid gekozen omdat MxStream met 10Mbit werkt.

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
Op donderdag 02 mei 2002 13:27 schreef Robbel het volgende:

[..]

Inderdaad. Ik heb het al eens eerder gehad. Ik heb heel XP opnieuw kunnen installeren en toen werkte t weer. Ik wil dat alleen niet weer doen omdat hij voor de rest prima loopt.
Er zit trouwens een 10 Mbit hubje tussen. Bewust voor die snelheid gekozen omdat MxStream met 10Mbit werkt.
Tja, het enige wat ik dan nog zou kunnen bedenken is om bij de properties van je netwerkkaart effe de snelheid op 10half te zetten....anders moet je ff gaan googlen om te kijken of daar iets bekend is over het opnieuw installen van de TCP/IP in XP....

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 02 mei 2002 13:33 schreef kroegtijger het volgende:

[..]
....anders moet je ff gaan googlen om te kijken of daar iets bekend is over het opnieuw installen van de TCP/IP in XP....
Misschien even een topicje maken. Waarschijnlijk zal er wel een tweaker weten hoe ik XP opnieuw installeren
Pagina: 1