Toon posts:

HD led idee

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ok het zit zo,
mij pa's z'n pc heb ik al een klein beetje gemod door zijn power en ide led te vervanger door blauwe leds.
maar dan nu het volgende.

de kast is een inwin kast zo'n midi tower met 250 watt voeding.
nu was mijn idee om onderin het frontje van de kast waar die gaten inzitten voor de front fan, om daarachter een aantal leds te hangen, en deze vervolgends weer aan de ide led te hangen,
als ik 3 of meerdere leds aan de ide hang dan branden ze allemaal nogal zwak,
mijn bedoeling is dan ook om deze geedeltelijk van de voeding af te trekken zonder gebruik te maken van enige weerstanden.

nu is mijn vraag kan dit en zoja heeft iemand een idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen zonder soldeerwerk aan weerstanden of schakelingen.

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
lijkt me niet te kunnen, je meot minimaal met 2 weerstanden en 1 transistor werken en het moet gesoldeerd worden...

Verwijderd

http://gathering.tweakers.net/forum/find

staat vast wel ergens een schema en ik denk dat je i.d wel een weerstand nodig zal hebben maar wat is het nut er nu van? waarom geen h.d meter?

Verwijderd

Topicstarter
solderen is geen punt, allen wil ik het als het kan zonder enige weerstanden en of transisoren

• _Hades_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Op woensdag 01 mei 2002 22:19 schreef jorentref het volgende:
solderen is geen punt, allen wil ik het als het kan zonder enige weerstanden en of transisoren
Dat kan niet ;)

Verwijderd

Probeer het eens met High Efficiency leds. Die zijn wel duur, maar ze geven een hoge lichtopbrengst bij een lage stroom. Gewoon 3 parallel zetten, en kijken wat er gebeurt.

Verwijderd

LEDjes zet je niet parallel zonder voorschakelweerstandje

Verwijderd

Op woensdag 01 mei 2002 23:14 schreef exter het volgende:

LEDjes zet je niet parallel zonder voorschakelweerstandje
neen, maar als je ze parallel op je hdd-led zet, dan hoeft dat niet, want die hebben al een voorschakelweerstandje

Verwijderd

helaas het zal zo niet (goed) gaan werken.

neem 3 transistors (BC 447 ofzo) en stuur de leds daarmee.

Verwijderd

Op woensdag 01 mei 2002 23:19 schreef carnman het volgende:

[..]

neen, maar als je ze parallel op je hdd-led zet, dan hoeft dat niet, want die hebben al een voorschakelweerstandje
Dat weerstandje is berekend voor 1 LED, niet voor 3,
Als je een weerstand gaat berekenen voor 3 LEDs kom je op een 3 keer zo lage waarde uit.
Pagina: 1