Toon posts:

Yamaha REV500, Roland SRV-3030 of Lexicon MPX100 ?

Pagina: 1
Acties:
  • 834 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben opzoek naar topkwaliteit REVERB apparatuur voor karaoke te zingen (ik zelf niet hoor :D )
belangrijkste effect is de HALL reverb voor zang.
Zelf heb ik nu de Behringer DSP2024P (de nieuwe Virtualizer Pro) maar kan daar geen mooie galm effect uit krijgen voor zang, terwijl zelfs een simpele Zoom 507 wel goed voor zang gebruikt kan worden.

De genoemde units was ik tegengekomen maar ook bv. de Lexicon PCM 91 reverberator (€ 2500,-), zoiets is dus gewoon te duur voor een beetje zingen :?

hier zijn de links:
http://www.yamaha.com/cgi-win/webcgi.exe/DsplyModel/?gSPE00008REV500
http://www.roland.be/productinfo/detail-N.asp?Welke=152
http://www.lexicon.com/mpx100/index.html
http://www.lexicon.com/PCM91/index.html
http://www.lexicon.com/Products/

Wat is op dit moment HET merk voor REVERB (met name voor zang) ???
kennis, ervaringen en meningen gevraagd !!

alvast bedankt...

Afbeeldingslocatie: http://www.roland.be/productinfo/productImages/SRV-3030.jpg

• nikao
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-02-2022
hier loopt al een topic over min of meer:

rev500 is erg goed puur voor reverb.. lexicon is wat veelzijdiger gok ik.. maar ook mooie unit :)

[topic=475921/1/25]

Verwijderd

Topicstarter
oh ik zie het al :), maar ik kan daar ook weinig uit halen joh :) de yamaha en roland waren niet echt ter sprake geweest op jouw topic...

ik moet een keuze maken tussen deze genoemde units ...

• DaDaJoker
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-01-2025

DaDaJoker

Specs? Zie signature...

De Rev500 is echt een geweldig apparaat, dat zoals de naam al een beetje zegt alleen maar reverb kan produceren, maar dan wel op een geweldige manier.

Ook de bediening is ontzettend simpel.

De Lexicon MPX-100 is een multi-fx apparaatje met heel wat minder mogelijkheden dan de MPX-500, en als zodanig dus minder geschikt om in een studio te gebruiken, omdat je juist met opnames de galm heel goed hoort.

Met de MPX-500 heb ik wel eens wat gedaan en ik moet zeggen dat dat wel een heel erg leuk apparaat is, maar weer niet zo leuk als een TC Electronics M-One, waarvan nu een 2e versie op de markt is.

Deze Roland ken ik persoonlijk niet, maar wat ik van de Rolands ben tegengekomen was ik niet erg onder de indruk van de klank.

Specs? Zie ondertitel...

Verwijderd

Topicstarter
Thanx voor de reply :)

Ik heb weer es verder gezocht en kwam de Zoom RFX-2000 tegen,
Afbeeldingslocatie: http://www.zoom.co.jp/english/models/RFX2000/rfx2000_body.jpg
in de .PDF van het apparaat staan leuke dingen in waar ik naar zocht...namelijk vocal-reverb instellingen voor zang. Mannelijke zangers, vrouwelijke en nog veel meer, allemaal met reverb instellingen
http://www.zoom.co.jp/archive/English_Manual/E_RFX2000.pdf

...maar de vraag is, zou zo'n topmodel van zoom tegen een Yamaha rev500 op kunnen? ik bedoel... met de Yamaha moet je nog een hoop instellen om reverb voor zang goed te kunnen krijgen misschien... of heeft iemand daar al ervaringen mee (met de Yamaha)?
Afbeeldingslocatie: http://www.yamaha.com/ycaservice/mp4model/images/98.gif

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~v.tran/FILES/yamaha-rev500.jpg
want als ik na een paar simpele instellingen van de Yamaha een superieur veel beter reverb krijg dan dat ik ooit met de ZOom zal krijgen, dan zal ik voor de Yamaha gaan.

Mijn vraag is dan, welke van de 2 zal dan het beste voor zang gebruikt kunnen worden?

Yamaha REV500 € 325,- @ ProMusic store, Rotterdam
Zoom RFX-2000 € 315,- @ Rock Palace, Den Haag

de Zoom:
Afbeeldingslocatie: http://www.zoom.co.jp/english/models/RFX2000/rfx2000b2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.zoom.co.jp/english/models/RFX2000/rfx2000b3.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.zoom.co.jp/english/models/RFX2000/rfx2000b4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.zoom.co.jp/english/models/RFX2000/rfx2000b1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.zoom.co.jp/english/models/RFX2000/2000ed_panel.jpg

RFX-2000 Specifications

Preset Programs: 616 (8effects x7banks x11variations)
Program Memory: 100
Sampling Frequency: 44.1kHz
A/D Conversion: 20bit , 64times Oversampling
D/A Conversion: 20bit , 128times Oversampling
DSP: ZOOM ZFX-2 (24bit signal processing)
Rear Input: 1/4" Phone Jack x2 (L/MONO, R), Impedance 10k ohms (MONO), 20k ohms (STEREO), Normal Input Level -10dBm to +4dBm
Mic Input : 1/4" Phone Jack, Impedance 20k ohms,
Normal Input Level 56dBm Output: 1/4" Phone Jack x 2 (L, R), Impedance 500 ohms,
Normal Output Level -10dBm to +4dBm
Digital Audio Interface (S/PDIF) : Coaxial Output , Optical Output
MIDI: IN, OUT and THRU
Control : BYPASS
Power Requirements: 12V AC 500mA (from supplied AC adapter AD-0008)
Dimensions: 482 (W) x115 (D) x44 (H) mm
Weight: 1.5kg
Accessory : Foot Pedal FS01 for BYPASS

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~v.tran/FILES/Zoomvocal.jpg

• nikao
die reverbs van zoom zijn gewoon presets..vraag me af hoe vaak die goed zijn.. als je echt een kneus bent in afstellen misschien.. maar denk dat je per stem /instrument /opname/soort muziek weer andere instellingen nodig hebt.. dus ga daar maar niet op af..

ik ken de zoom niet maar de rev500 is echt een hele goeie

trouwens voor 309,00 (exl. VAT) te koop bij thomann

Verwijderd

Topicstarter
is Thoman niet een beetje te ver? of doen ze ook onder rembours?

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

die roland is ook een goeie..vooral deze.. de rest van de units ken ik niet..maar zoals nikao al zei.. even kijken bij thoman..
misschien zoeken op google .. 2 types met daartussen VS zetten.. misschen kom je dan een test tegen die ze met elkaar vergelijkt. Dat is vaak het duidelijkst.
Ik ben persoonlijk gek op het geluid van lexicon.
Verder is TC electronis ook erg goed, hij schijnt zelfs beter te zijn als de lexicon. Ik denk omdat het hier om een flink bedrag gaat je het zelf moet gaan beluisteren!. Dat lijkt mij het beste. Een miskoop is nooit leuk

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Verwijderd

Topicstarter
ja, alleen Thomann is een beetje te ver voor mij:)

mijn twijfel is nu alleen tussen de Zoom en Yamaha...

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

hmz..is idd een lastige keuze

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ok..ff vergeleken..dan is het makkelijk als je moet kiezen hehe :)
altijd dan pas naar de specs kijken.. het voordeel wat de yamaha heeft zijn de gebalanceerde in/uitgangen voor de rest qua specs zijn ze vrij dezelfde mogelijkheden

(edit:typo)

Verwijderd

Topicstarter
bijna hetzelfde ja?

hmm, kijk es aan, dus dan heb ik best wel goed gezocht

Verwijderd

Topicstarter
kan je meer iedeen geven?

• nikao
hehe..dit wil je misschien niet horen maar: beluisteren!.. echt .. specs zeggen maar weinig hoor..

Verwijderd

Topicstarter
ja, ik heb net Rock Palace in Den Haag gebeld, ze hebben allebei staan en kan een keer komen luisteren..

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

rock palace is alleen ergg duur..ben der weleens egweest.. ze hebben wel een leuke lusiterruimte. Maar tis een beetje vage zaak. maar zoals ik al zei : Tc electronics en Lexicon en die Roland zijn denk ik beter,...

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op donderdag 02 mei 2002 14:44 schreef Tequila4alvin het volgende:
bijna hetzelfde ja?

hmm, kijk es aan, dus dan heb ik best wel goed gezocht
ps..hier heb ik et over de specs.. reverbs zijn zoo verschrikkelijk verschillend.
Die van behringer vind ik ook wel lache,.. best helder enzo.. maar
1: er zit veel te veel ruis in
2: niet duidelijk
3: niet gebalanceerd
4: geen digitaal uit
5: geen wordclock dus ook :)
6: hij is te rommelig
7: de AD/DA convertors zijn klote

dat kan veel uitmaken..als zijn de specs nog zo hetzelfde (bijna) :)

• nikao
moeilijkheid van reverb is dat ie wel gedetaileerd moet blijven en er geen brij van maakt.. dat vind je (naar mijn weten) niet zo terug in de specs

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op donderdag 02 mei 2002 15:04 schreef nikao het volgende:
moeilijkheid van reverb is dat ie wel gedetaileerd moet blijven en er geen brij van maakt.. dat vind je (naar mijn weten) niet zo terug in de specs
daarom juist!!
die lexicon en TC electronics doen dat erg goed. Persoonlijk vind ik dat roland zich beter met andere dingen bezig kan houden, maar ja ze zijn wel weer erg goed ebzig de laatste tijd. Yamaha ben ik ook neit erg gek op, NOFI. Het blijft een "effect" en dat is natuurlijk wel een beetje aan smaak gebonden!

• DaDaJoker
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-01-2025

DaDaJoker

Specs? Zie signature...

Ik ben het weer eens helemaal met Gitaarwerk eens... ;)

Zolang d'r geen Lexicon, TC of Yamaha op staat moet je d'r met een grote boog omheen lopen.

Ik werk dus vrijwel dagelijks met een Rev500, en ik zeg het nog maar eens een keer: een beter klinkend, gemakkelijker te bedienen galmapparaat bestaat gewoon niet voor deze prijs. Ik heb gewerkt met Lexicon PCM 81, 90, 91 en de MPX-500. Dan de TC's: de 2000, 3000, M-One, en de Yamaha's SPX 90, SPX900, SPX990 en de Rev500, en dan nog wat Delay's van Klark en TC.

Het geheim van een goeie reverb is dat je het als het goed is bijna niet hoort dat de galm niet echt is. Behalve als je hem afzet dan, dan mis je wat. Het enige apparaat wat dat echt snel mogelijk maakt is de... Rev500.

Yamaha heeft gewoon een ontzettend goed algoritme bedacht.

Zo, en dit is nou de laatste keer dat ik dit vertel.

Specs? Zie ondertitel...

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op donderdag 02 mei 2002 16:28 schreef DaDaJoker het volgende:balblalbal
Jepz.. True volkomen!! :)
(alleen ik houd zelf niet van de yamaha's.. geef mij maar die TC of een Lexicon :) )

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 02 mei 2002 16:28 schreef DaDaJoker het volgende:
Ik ben het weer eens helemaal met Gitaarwerk eens... ;)

Zolang d'r geen Lexicon, TC of Yamaha op staat moet je d'r met een grote boog omheen lopen.

Ik werk dus vrijwel dagelijks met een Rev500, en ik zeg het nog maar eens een keer: een beter klinkend, gemakkelijker te bedienen galmapparaat bestaat gewoon niet voor deze prijs. Ik heb gewerkt met Lexicon PCM 81, 90, 91 en de MPX-500. Dan de TC's: de 2000, 3000, M-One, en de Yamaha's SPX 90, SPX900, SPX990 en de Rev500, en dan nog wat Delay's van Klark en TC.

Het geheim van een goeie reverb is dat je het als het goed is bijna niet hoort dat de galm niet echt is. Behalve als je hem afzet dan, dan mis je wat. Het enige apparaat wat dat echt snel mogelijk maakt is de... Rev500.

Yamaha heeft gewoon een ontzettend goed algoritme bedacht.

Zo, en dit is nou de laatste keer dat ik dit vertel.
bedankt voor de mening.
Zo zo, jij hebt dus met al die apparaten gewerkt !!!!
en jij vind dat de Yamaha het beste z'n werk doet...
zelfs beter dan die peperdure Lexicon PCM91?
maar vind je h'm ook goed voor te zingen?
zo ja, heb je een specifiek instelling voor mij dan?
dan noteer ik het alvast voor over 20 dagen(geld binnen) :)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 02 mei 2002 15:03 schreef gitaarwerk het volgende:

[..]

ps..hier heb ik et over de specs.. reverbs zijn zoo verschrikkelijk verschillend.
Die van behringer vind ik ook wel lache,.. best helder enzo.. maar
1: er zit veel te veel ruis in
2: niet duidelijk
3: niet gebalanceerd
4: geen digitaal uit
5: geen wordclock dus ook :)
6: hij is te rommelig
7: de AD/DA convertors zijn klote

dat kan veel uitmaken..als zijn de specs nog zo hetzelfde (bijna) :)
ik heb zo'n Behringer DSP2024P (de nieuwe) en daarmee krijg ik de galm ECHT niet goed voor zang joh :?
ik begon met effect CONCERT HALL en daarna verder editten
maar het wil niet lukken, lig het aan mij :?

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op donderdag 02 mei 2002 17:05 schreef Tequila4alvin het volgende:

[..]

ik heb zo'n Behringer DSP2024P (de nieuwe) en daarmee krijg ik de galm ECHT niet goed voor zang joh :?
ik begon met effect CONCERT HALL en daarna verder editten
maar het wil niet lukken, lig het aan mij :?
nej..ik heb er ook een (dsp1000) (miskoop! - tijdje gelee al)
Ik kan er nog steeds egen fatsoenlijke galm uitkrijgen. Hij blijft me irriteren. Hij blijft niet netjes.. snel rondzingen... als ik em weer terug zet klinkt ie nog niet.. crappy kutzooi :) maar wel lache voor gitaarspelen live :)

Btw, misschien even een andere tussendoor. Daar ben ik zelf heel tevree over(bij een kennis in de studio dan)
De Alesis Quadraverb, maar dan moet je niet 4 effecten tegelijk aanzetten :9
Voor zijn prijs vind ik em rete-goed

Verwijderd

Topicstarter
quadraverb ook makkelijk aftestellen voor zang? *D

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op donderdag 02 mei 2002 17:15 schreef Tequila4alvin het volgende:
quadraverb ook makkelijk aftestellen voor zang? *D
tis met een menuutje.. zelfde als die yamaha die je laat zien.
Zo ziet het er een beetje uit. Ik vind em niet moeilijk werken. Gewoon de knoppen indrukken en het schermpje zegt warmee je bezig bent. Jog dial erop. Ik vind het een relaxed dingetje. Tevens komt deze heel erg in de buurt van een TC en Lexicon. (prijsgelijken)

Verwijderd

Topicstarter
in welke prijsklasse moet ik dan denken?

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

nieuwe naam : Q20 > tegen de 800 euro zit het. (is ook al wat ouder, maar geeft niets)
(prijsklasse van 700-1000 euro)

Verwijderd

Topicstarter
hmm, nee niks voor mij, te duur joh :)
ik denk dat ik maar bij de Yamaha blijf (€ 325,-)

er zijn zoveel verhalen over Lexicon, maare kan een MPX100 al een Yamaha REV500 overtreffen?

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

jah..ik denk et wel...
Lexicon MPX 100
De Lexicon galm is wereldberoemd en nu ook betaalbaar! De MPX 100 is een 24-bits multi-effect met 240 presets, werkt overzichtelijk en snel en is voorzien van een digitale output.
Prijs € 275,- / f.606,02
dies van feedback (beetje verkooppraatjes)

maar lexicon is zeer goed...ik heb er pas nog weer mee gewert.. hij blijft me verbazen!

ik ken die yamaha verder neit echt goed ofzow.. maar ik denk dat ie wel goed is verder hoor..je zou er geen slechte koop aan hebben

Verwijderd

Topicstarter
geen reacties meer?? :)

Verwijderd

Ik zou in elk geval wegblijven van de Roland. Ik heb er op school mee gewerkt en vind het een onding.
Ik kreeg er niet makkelijk het geluid uit wat ik wilde, en daarbij vond ik de klank niet echt geweldig.

De Yamaha heb ik nooit mee gewerkt, maar ik heb al van meerdere mensen gehoord dat ie z'n geld dubbel en dwars waard is. Lexicon en TC ken ik allebei wel, zijn allebei erg goed. Persoonlijk hou ik meer van de klank van TC.

Succes met je keuze!

Verwijderd

Topicstarter
dank je wel voor je reactie,
ik heb nog steeds de twijfel over een Zoom RFX-2000, schijnt heel goed te zijn voor karaoke thuis.... meer omdat die hele handige presets heeft daarvoor... maar aan de andere kant denk ik dat Lexicon MPX-200 en Yamaha rev500 zuiverder zal klinken, mits goed ingesteld...
Pagina: 1