Ik zeg het maar van te voren, ik HEB de search gebruikt!! Ik gebruik de bijgeleverde KDE (2.0 ofzo)
Ik heb net SuSe LINUX 7.0 geinstallerd op mijn laptop, naast win2000. Het nare is dat hij mijn videokaart niet ziet.
Op deze site: http://mobilix.org/compaq_presario1600xl155_e.html hebben ze een mooie oplossing voor me.
Alleen de commands die ze daar geven zoals:
Verander in lilo.conf de regel: "VGA = NORMAL" naar "VGA = ASK". Als deze regel niet bestaat moest ik um na de regel "image = " zetten (daar begint het dus)
Dan doe ik dat, en voer het commando: lilo -v -v, in, en behoor dan de vraag te krijgen wat de resolutie moet gaan worden.
mijn lilo.conf bestand ziet er al volgt uit:
Tijdens de linux install kon ik um namelik niet verder zetten dan 640x480 bij 256 kleuren.
Weet iemand hoe ik dus hoe ik ervoor kan zorgen dat ik in linux dat vraagscherm voor me kan krijgen? Zodat ik de juiste resolutiecode in kan voeren die die site me aangeeft?
Ik hoop jullie genoeg bijgeleverde info te hebben gegeven...
Ik heb net SuSe LINUX 7.0 geinstallerd op mijn laptop, naast win2000. Het nare is dat hij mijn videokaart niet ziet.
Op deze site: http://mobilix.org/compaq_presario1600xl155_e.html hebben ze een mooie oplossing voor me.
Alleen de commands die ze daar geven zoals:
Verander in lilo.conf de regel: "VGA = NORMAL" naar "VGA = ASK". Als deze regel niet bestaat moest ik um na de regel "image = " zetten (daar begint het dus)
Dan doe ik dat, en voer het commando: lilo -v -v, in, en behoor dan de vraag te krijgen wat de resolutie moet gaan worden.
mijn lilo.conf bestand ziet er al volgt uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| boot = /dev/hda5 vga = normal <==== deze heb ik omgezet naar "ask" read-only prompt timeout = 30 message - /boot/message image = /boot/vmlinux label = linux root = /dev/hda7 initrd = /boot/initrd image = /boot/vmlinux.suse label = suse root = /dev/hda7 initrd = /boot/initrd.suse other = /dev/hda1 label = nt |
Tijdens de linux install kon ik um namelik niet verder zetten dan 640x480 bij 256 kleuren.
Weet iemand hoe ik dus hoe ik ervoor kan zorgen dat ik in linux dat vraagscherm voor me kan krijgen? Zodat ik de juiste resolutiecode in kan voeren die die site me aangeeft?
Ik hoop jullie genoeg bijgeleverde info te hebben gegeven...
Met een hamer past alles, en met ducktape blijft alles wel op zijn plek!