[mogelijk/toegestaan?] GoT-interface

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:53

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Topicstarter
Ik heb het idee om een soort interface (eigenlijk niet het goede woord) voor GoT te maken. Hierbij denk ik aan een script dat je gewoon in je browser aanroept (iets als [url="http://localhost/got.cgi"]http://localhost/got.cgi[/url]) dat een pagina van GoT ophaalt, deze parset en weergeeft. Dit omdat het me handig lijkt om bijvoorbeeld links in beeld links te hebben naar alle topics, die dan in een frame rechts van die links worden geopend. Zoiets dus:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
--------------------------------------
Keuze voor je forum (/15,/23,/32,etc.)
Links | Inhoud van gekozen
naar  | topic
topics|
    |
    |
    |
    |
    |

Je kunt dan mooi makkelijk en snel door je thuisforumpje (/23 in mijn geval) browsen. Nu vraag ik me twee dingen af:
• Kan dit? Ik kan die pagina wel ophalen in mijn script en deze parsen zoals ik wil, dat is geen probleem. Je hebt echter ook nog de reacties die rechts in beeld zouden moeten krijgen, deze worden via een javascript-opdracht (message(#ID, 'user', etc.)) uit de DB geplukt. Is het mogelijk om dit te vanaf een andere site dan GoT te doen, of is dit technisch niet mogelijk danwel geblokkeerd?

• Mag dit? Ik kan me voorstellen dat er bijvoorbeeld geen reclamebanner in mijn linkerframe zou passen, die ik dan dus niet zou zien. Ook verander ik (of kan ik in ieder geval veranderen) het uiterlijk van GoT, zo zou ik bepaalde informatie weg kunnen laten (naam van de topicstarter bijvoorbeeld) en andere kunnen toevoegen (nick van de persoon die het laatst reageerde). Ik kan me voorstellen dat mensen hier niet zo blij van worden, al vind ik het zelf niet zo'n probleem.

Puntje twee gaat natuurlijk alleen op als het inderdaad mogelijk blijkt, maar ik zou toch wel graag een antwoord hebben zodat ik weet of ik eigenlijk wel verder moet klussen of niet :).

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
het is allemaal mogelijk, maar je maakt wel een foutje:
deze worden via een javascript-opdracht (message(#ID, 'user', etc.)) uit de DB geplukt
ze worden door een phpscript uit de DB geplukt, en door een javascript wordt de boel "mooi zichtbaar gemaakt".

Nielsonline heeft een keer zoiets gemaakt :)
ik zoek dat ding ff op...

edit:

dit is 'm: http://www.nielsonline.com/~niels/got/
hij werkt alleen niet helemaal goed :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat bedoelt odysseus waarschijnlijk ook ;)

Tja het is allemaal mogelijk wat jij zegt.

Over punt 2 kan ik verder niet oordelen en dat laat ik dus ook graag aan anderen over ;)
Ik kan je wel vertellen dat de advertenties sowieso zichtbaar moet zijn als het mag.

Realiseer je wel dat er tamelijk veel werk ik gaat zitten en dat we binnnen een half jaar overgaan op een nieuw forum :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Topicstarter
Op woensdag 01 mei 2002 21:39 schreef SH007 het volgende:
het is allemaal mogelijk, maar je maakt wel een foutje:
[..]

ze worden door een phpscript uit de DB geplukt, en door een javascript wordt de boel "mooi zichtbaar gemaakt".
Hmm, ik zie het. Ik heb even wat regeleinden tussen die code geplakt en het wordt duidelijker hoe die pagina is opgebouwd. Je kunt er dus de link vrij makkelijk uitparsen en eventueel die andere argumenten aan message() gebruiken om informatie weer te geven.
Nielsonline heeft een keer zoiets gemaakt :)
ik zoek dat ding ff op...
Je kunt ook nooit eens origineel zijn :P...

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diaboluzzz
  • Laatst online: 25-04 15:06

Diaboluzzz

Dreikwarter !

Op woensdag 01 mei 2002 21:44 schreef Nelske het volgende:
Dat bedoelt odysseus waarschijnlijk ook ;)

Tja het is allemaal mogelijk wat jij zegt.

Over punt 2 kan ik verder niet oordelen en dat laat ik dus ook graag aan anderen over ;)
Ik kan je wel vertellen dat de advertenties sowieso zichtbaar moet zijn als het mag.

Realiseer je wel dat er tamelijk veel werk ik gaat zitten en dat we binnnen een half jaar overgaan op een nieuw forum :)
offtopic:
wist je dat ik altijd gedacht heb dat jij een vrouw was, totdat ik je sig las vandaag :+ hahaha ik wist het echt niet.
kben dus een halfjaar in de veronderstelling geweest dat je een vrouw was.. :Y)

http://www.NUiPhone.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Topicstarter
Op woensdag 01 mei 2002 21:44 schreef Nelske het volgende:
Dat moet geen probleem zijn, die laat ik dan wel ergens onder de topics zetten of zo, de layout heb ik nog niet helemaal vastliggen.
Ik hoor nu al zo lang dat dat nieuwe forum eraan komt, als ik daarop moet wachten...bovendien hoop ik dat de uitvoer ervan redelijk overeenkomt met de huidige uitvoer, zodat er niet zo ontzettend veel wijzigingen nodig zijn. Overigens lijkt het werk me wel meevallen, het is vooral veel regexps loslaten op die source om er wat mooie XHTML uit te krijgen.

edit:
[quote]
[offtopic]
wist je dat ik altijd gedacht heb dat jij een vrouw was, totdat ik je sig las vandaag hahaha ik wist het echt niet.
kben dus een halfjaar in de veronderstelling geweest dat je een vrouw was.. [/offtopic]
[/quote]

Hoe ben je dáár in hemelsnaam bij gekomen...de nick is 'odysseus', niet 'penelope' :). Je dacht toch hopelijk niet dat ik nog een vriend had die 'kbuildsycoca' heette ook :P...

* odysseus moet je helaas teleurstellen...ik ben van hetzelfde geslacht als de overgrote meerderheid van de bezoekers hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
't is inderdaad vrij goed te maken hoor, voor mijn usericon leest ook gewoon hele threads in, en filtert daar de nodige info uit :)
maar zoals eerder gezegd, als je nog niet zoveel van PHP/andere taal weet is 't best lastig
dat er een nieuw forum aan zit te komen, tja... je leert erg veel van dit soort projectjes, en die kennis komt de volgende keer echt wel weer van pas, trust me :)

edit:
[quote]
Op woensdag 01 mei 2002 21:51 schreef odysseus het volgende:
Hoe ben je dáár in hemelsnaam bij gekomen...de nick is 'odysseus', niet 'penelope' :). Je dacht toch hopelijk niet dat ik nog een vriend had die 'kbuildsycoca' heette ook :P...

* odysseus moet je helaas teleurstellen...ik ben van hetzelfde geslacht als de overgrote meerderheid van de bezoekers hier...
[/quote]

hij doelt waarschijnlijk op nelske joh! :D

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Topicstarter
Mijn kennis van Perl is in ieder geval wel groot genoeg om iets dergelijks in elkaar te knutselen, dat is vooral veel stringvergelijken en dergelijke. Overigens zie ik dat dat ding van Nielsz de banners ook niet laat zien. Hij is wel lekker snel, heeft duidelijk een hoop minder te laden >:).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 01 mei 2002 21:48 schreef Diaboluzzz het volgende:

[..]

offtopic:
wist je dat ik altijd gedacht heb dat jij een vrouw was, totdat ik je sig las vandaag :+ hahaha ik wist het echt niet.
kben dus een halfjaar in de veronderstelling geweest dat je een vrouw was.. :Y)
Goh, je bent echt de allereerste die die opmerking maakt :+ ;)

Ik heb niet voor niks even zonder m'n N aan het begin hier over het forum moeten lopen :P
Op woensdag 01 mei 2002 21:59 schreef odysseus het volgende:
Mijn kennis van Perl is in ieder geval wel groot genoeg om iets dergelijks in elkaar te knutselen, dat is vooral veel stringvergelijken en dergelijke. Overigens zie ik dat dat ding van Nielsz de banners ook niet laat zien. Hij is wel lekker snel, heeft duidelijk een hoop minder te laden >:).
Leuk met regexjes gaan werken :9

/me heeft nog wel een leuke liggen die de topichistorie van iemand parsed :P

Neem overigens maar van mij aan dat het nieuwe forum ongetwijfeld anders zal werken, zonder dat ik weet hoe. Ik weet namelijk bijna zeker dat de opbouw van dat forum gewoon anders zal zijn dan bij Topix. Je zult dus binnen een half jaar je script moeten herschrijven dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Topicstarter
Het hele gedoe werkt min of meer, in ieder geval naar behoren in mijn ogen. De huidige layout:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
----------------------------------------
invoerveld, button en links naar fora
titel |     Banner
topics|
  +   |    Het gewone topic
aantal|
posts |
    |
    |
    |
    |

Ik neem aan dat het niet erg is als ik de banner van de indexpagina niet meer zie? Die past niet in de layout, zelfs niet op 1152x864.

[reclame-mode]
Overigens werkt het fantastisch :). Met een invoerveld bovenin kun je het aantal posts per pagina instellen, zodat je voor een screenshot-topic even een wat kleiner getal kunt nemen. Als een topic bij je huidige instellingen meerdere pagina's krijgt dan staan die er netjes bij. Browsen over het forum gaat heerlijk snel, je springt makkelijk heen en weer tussen alle fora en verschillende topics. Natuurlijk wordt ook dit gepost vanuit het script :P. Mensen die ook eens willen testen moeten het even melden, ik heb niet direct een uploadmogelijkheid maar mail werkt ook. Vereisten: een webserver met werkende Perl/CGI ondersteuning en een internetverbinding.
[/reclame-modus]

* odysseus hoopt dat het nieuwe forum niet al te veel verschilt, sommige regexpjes kostten wat moeite :)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH007
  • Niet online
zo, dat wordt mooi :)

* SH007 gaat een ff perl op z'n webservertje installeren :)
Pagina: 1