Welke digi sateliet ontvangers en welke prijs ??

Pagina: 1
Acties:
  • 181 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Topicstarter
Kabel van UPC is hier dermate slecht voor het opnemen van video (TMF, MTV, the box etc.) er zit gigantisch veel ruis in, als ik em al op stereo krijg :{ dit is al vanaf het beginpunt slecht.

Nu zit ik de denken aan een digitale sateliet ontvanger.

Ik heb alleen geen idee wat dat kost en moet je dan ook kaartjes en abbo's kopen enzo ?

Ik wil graag muziekzenders ontvangen, VEEL muziekzenders :)

Verwijderd

move --> [forum=9]. :)

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

per ongeluk op slot gegooid.. dit kost je punten jongen >:)

• digital8
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-01 10:52
Op woensdag 01 mei 2002 21:20 schreef FerryHeibrink het volgende:
Kabel van UPC is hier dermate slecht voor het opnemen van video (TMF, MTV, the box etc.) er zit gigantisch veel ruis in, als ik em al op stereo krijg :{ dit is al vanaf het beginpunt slecht.
Tja ik zou toch eens contact opneemen met je provider want die zijn namelijk verplicht jou een goede qualiteit tv en radio te bezorgen.., anders misschien een tijdje geen geld betalen.., of zit je in een studentenhuis met 20 illegale aansluitingen..?
Nu zit ik de denken aan een digitale sateliet ontvanger.
Dat heeft zo zijn voordelen, ik heb geloof ik wel 30 of meer muziek zenders plus dan nog de radiozenders zijn er d8 ik ongeveer 250 ofzo in totaal ongeveer zo'n 700 kanalen...
Ik heb alleen geen idee wat dat kost en moet je dan ook kaartjes en abbo's kopen enzo ?
Ja als je digitale sat. wil dan zul je een abbo bij (C)anal+ moetten nemen, maar veel muziek kanalen zijn ook op de analoge sat. nog te onvangen...

Je kunt ook zoals veel mensen een digitale satreciever kopen met schotel en kabels, en er dan een goldcard writer bij kopen en zelf je abbotjes regelen...

kijk bij.., http://www.avacom.nl/ maar ff in de online shop...

Verwijderd

we hebben zelf een schotel digitaal je koopt een set met een ontvanger/decoder en een schotel hierbij krijg je een kaart van canaal digitaal hiermee kun je alle zenedrs die je op de kabel hebt krijgen voor 14 euro per jaar en nog een hele hoop zenders {veel muziek} de set schotel decoder kost ongeveer 450 euro.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Stel, ik heb er €400 voor over, kan ik dan al klaar zijn ?

Ik moet dan namelijk de antenne monteren maar de kabel moet wel tegen de 40 a 50 meter afleggen. Zijn deze kabels per meter een beetje betaalbaar en is het niet te lang ?

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Op woensdag 01 mei 2002 21:43 schreef digital8 het volgende:

[..]

Tja ik zou toch eens contact opneemen met je provider want die zijn namelijk verplicht jou een goede qualiteit tv en radio te bezorgen.., anders misschien een tijdje geen geld betalen.., of zit je in een studentenhuis met 20 illegale aansluitingen..?
[..]
2 onder 1 kap dussehh geen illi hoor ;)

Met UPC kun je uren aan de telefoon hangen, aardige dames enzo hoor maar het probleem word niet opgelost :{

Bij mijn oom, die woont in een andere wijk die heeft dit probleem ook, maar dan nog veel erger. En op zijn 100HZ tv ziet het er nog vreselijker uit.

Verwijderd

Hoi,

Ik heb hier een philips seca ontvanger met 40 meter coax.
Deze kabel heb ik gekocht bij een speciaalzaak.
Het was iets van 1,60a 2,00 gulden de meter.
En mijn ontvangst is 4.2 max 5. En ik heb de schotel met de hand uitgericht.

Je hebt van die complete sets van rond de 400 euro.
Seca ontvanger-lnb 80cm schotel en wat coax.

Conrad heeft nu ook een aanbieding misschien dat ja daar ff kunt kijke.

• digital8
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-01 10:52
Misscien overbodig, maar met let op wat voor receiver je koopt ik bedoel als je ooit nog met goldkaarten wil gaan werken dan sla je je voor je kop als je een "alleen Seca" tuner koopt...

De beste koop is een Seca en Irdeto Reciever...
liefst de HUMAX 5400-Z met h.208 Loader.., maar die is dan ook gelijk 480Euro en dan komt de rest nog...

Verwijderd

Op woensdag 01 mei 2002 22:25 schreef FerryHeibrink het volgende:
Stel, ik heb er €400 voor over, kan ik dan al klaar zijn ?

Ik moet dan namelijk de antenne monteren maar de kabel moet wel tegen de 40 a 50 meter afleggen. Zijn deze kabels per meter een beetje betaalbaar en is het niet te lang ?
Zoals al eerder werd opgemerkt moet je voor de Humax 5400Z gaan, hij is wel iets duurder (zo'n 490 euro), maar dan heb je ook wat! Als je 'm koopt moet je er wel op letten dat je loader 2.8 erop hebt, want dan kun je hele leuke firmware erop zetten >:) Ik mag dit eigenlijk niet hardop roepen, maar daarmee kun je dus echt alles decoderen, wat god verboden heeft >:) Maw. die bagger zender Anal+ kun je ermee krijgen (alleen interressant als je van voetbal houdt)
De interressante film-kanalen, zoals de franse Kiosque & de Italiaanse Palco's (moet je wel 'n monoblok LNB hebben) zijn nl. veel interresanter dan Anal+, omdat je daarop de nieuwste films te zien krijgt (rond 'n half jaar oud)
Ik raad je wel aan om wat extra te investeren in 'n monoblok LNB, zodat je zowel de Astra, als de Hotbird satellieten kunt ontvangen. Tevens moet je dan 'n goede cardwriter kopen (Mastera II, of III), om de kanalen te kunnen decoderen, via 'n fun, of silvercard.
Vergeet aljeblieft simpele/goedkope SECA ontvangers, zoals de Philips, Pioneer, Strong, of X-sat, want daarmee kun je lang niet zoveel zenders ontvangen (lees, interressante filmzenders)
Ik heb zelf iig 'n Humax 5400Z & ik ben tot nu toe nog geen ontvanger tegengekomen, waarmee je zoveel kan, want je kunt 'm zelfs aansluiten op je PC, zodat je de electronische programmagids kunt uitlezen (EPG) Die EPG kun je ook gewoon via de Humax onscreen uitlezen, maar da's niet zo uitgebreid, als op de PC. Je kunt op de PC de lijsten beter bekijken & dus ook opslaan. Tevens is dit ook 1 vd. weinige ontvangers met Dolby Digital.

Verwijderd

Je moet niet vergeten dat de schotel ook nog aan de muur o.i.d. bevestigt moet worden, de meeste pannen hebben tegenwoordig een mastbevestiging, dus moet je of een mastje aan je muur monteren, of je neemt een standaard muurbeugel.
Er zijn ook tegelvoeten met mast verkrijgbaar.

En ik zou idd ook voor de Humax ontvanger kiezen, kost mischien een beetje meer, maar je hebt er ook veel meer plezier van( als je van extra zenders en mogelijkheden houdt).

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Thanx, maar die ontvanger is wel erg prijzig. Is die op de eerder genoemde site niet inclusief schotel :?

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Op woensdag 01 mei 2002 23:59 schreef FerryHeibrink het volgende:
Thanx, maar die ontvanger is wel erg prijzig. Is die op de eerder genoemde site niet inclusief schotel :?
Koop dan een tweedehands ofzo. SECA dozen zoals Philips en Strong zijn eigenlijk alleen geschikt als je met een officieel abo de Canal Digitaal zenders kijkt en verder niks. Voor de hobbyist niet leuk dus.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Ik heb nog eens gekeken op http://www.tjepkema.net/ en zit er over te denken de HUMAX IRCI 5400-Z met Triax 88 Cm Schotel - Antenne aan te schaffen.

Is dit een goede keuze of :?

Het komt overigens wel over de 500 euro heen lijkt het...

Verwijderd

dat is zeker een goede keus. maar ik neem aan dat je dan wel eentje met dubbele lnb neemt ? :)

en een mastera cardwriter is ook nooit weg..kosten tegenwoordig ook niks meer

• Vaughn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 02-04 16:27

Vaughn

Powered by Jomanda

Verwijderd schreef op 01 mei 2002 @ 23:21:
[...]
Ik raad je wel aan om wat extra te investeren in 'n monoblok LNB, zodat je zowel de Astra, als de Hotbird satellieten kunt ontvangen. Tevens moet je dan 'n goede cardwriter kopen (Mastera II, of III), om de kanalen te kunnen decoderen, via 'n fun, of silvercard.
Moet je met zo'n monoblok voor twee LNB's ook twee keer coax trekken? Of gaat dat over 1 kabel? :?

There are 10 kinds of people: Those who understand binary and those who don't.

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-08 14:38
je moet voor jezelf nagaan wat je met je ontvanger wilt. Wil je probleemloos de nederlandse zenders kijken dan kun je m.i. net zo goed een seca doos kopen.

Wil je voor hobby / tweaken dan kun je de humax overwegen. Bedenk wel dat je dan van hacks afhankelijk bent om de 'normale' nederlandse zenders te kijken. Als primaire ontvanger in die zin een riskante investering tenzij je er een Seca cam bijkoopt. Risico m.b.t. nederlandse zenders is afgelopen jaren trouwens erg laag geweest omdat codering altijd gehackt is geweest. Wel zit seca 2 (nieuwe codering) er aan te komen waardoor je als hobby-ist met de 5400 misschien niet alles meer kunt ontvangen.
Bedenk ook dat je extra kosten hebt aan een officiele seca kaart of alternatief een programmer plus hobby smartcard. Bij een officiele seca doos krijg je gratis een canal+ kaart. Bij bijvoorbeeld de humax moet je die kaart extra bestellen. Bestel je die kaart niet dan zit je vast aan je hobby kaart die regelmatig zelf moet bewerken met je programmer..

Kortom elk voordeel heb zijn nadeel en zelf heb ik geen seca doos ;)

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:48
Voor de Humax moet je trouwens wel ff kijken of deze ook gepatched wordt uitgeleverd wordt dit is wel zo handig als je later nog "creatief" zo willen kijken. Verder is ook de Fortec Star 5400 een mooie ontvanger voor de hobbyist en zou je ook eens naar de Hyundai machientjes kunnen kijken. Qua schotel zit je met de Triax wel snor, heb met mijn 88cm Triax bij vlagen een sterker signaal als met vader met een 1,2 merkloos schoteltje (en voor de kenners ook met dezelfde ruistal..) De tweedehands Secadoosjes zou ik alleen nemen voor op de camping of als 2e ontvanger. Of je moet al alleen naar het Nederlandse pakket willen kijken.

"Better ask questions before you shoot"

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Ik wil vooral muziekzenders ontvangen. Moet ik dan met kaarten enzo gaan klooien ?

• BartNL
je zou eens op http://www.satcodx2.com/0192/ned/ voor een overzicht van zenders.

Met officieel gebeuren ontvang je waarschijnlijk TMF, MTV central, Viva en Viva plus.
Met 'geklooi' aan kaartjes ontvang je zolang het goed blijft gaan sowieso meer. Momenteel o.a. VH1, VH1 classic, MTV in meerdere smaken, MCM, Muzzik.

Koop je een 'dual feed', kost weinig meer, dan heb je ontvangst van een tweede satelliet http://www.satcodx1.com/0130/ned/ naast bovengenoemde satelliet. Je zit dan wel aan een meer hobbygerichte ontvanger vast.

Erg mooi en navenant duur zijn momenteel de ontvangers met ingebouwde harddisk. Kun je digitaal opnemen en je video wegdoen :Y)
Nadeel van praktisch alle satelliet ontvangers is wel dat je maar één zender tegelijkertijd kunt kijken of opnemen omdat er maar één tuner inzit. Ook daar is momenteel wel een oplossing voor met zgn twin-tuner ontvangers maar ook die gaan weer zwaar boven budget >:)

Ook leuk is dat je op satelliet ook heel veel radio hebt maar ik denk dat je meer MTV en TMF en zo bedoelt?

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:47
Hmm, in die 3 maanden dat deze topic loopt had je toch wel alles zelf kunnen uitzoeken?
(1 mei-1 aug).
Een aantal muziekzenders zijn FTA (free-to-air), andere (bv. sommige MTV's) zijn gecodeerd en moet je met een FUN- of Goldcard unlocken.

Ik zou als beginner absoluut geen Humax kopen. Koop liever een standaard Canal+ deco, en patch deze. (bv. Philips heeft een 5in1 Allcam firmware beschikbaar en je ziet dan net zoveel als de Humax kijkers die het dubbele betaald hebben voor hun deco).

Nog een andere reden om een Canal+ deco te kopen is de overgang naar SECA2 binnenkort.
De Palco's waar eerder over werd gesproken zijn al niet meer te ontvangen, de Poolse Cyfra+ ook al niet meer. Als je toch al 3 maanden hebt gewacht, zou ik nog even langer wachten. Jouw officiele canal+ deco wordt dan automagisch opgewaardeerd met nieuwe firmware voor SECA2, waneer dit van start gaat.

Ik zou zeggen (voor zover je daar nog niet achter bent) lees alles op www.sat4all.com en je zou je keuze wel kunnen maken.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Als ik zo'n humax 5400 koop heb ik over een jaartje dan geen 1 zender meer die ik kan zien ofzo ??

Kan ik met die humax 5400 ook dat seca2 gedoe ontvangen?

(Ben geen kenner van digi schotel)

PS. zijn er shops in Zwolle, Heerde etc die deze humaxxen e.d. verkopen :?

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Ben net naar Paradise in Heerde gegaan, en kreeg het volgende te horen:

Philips ontvanger (geen humax) plus schotel 60cm set: €440,-
(80 cm ipv 60 cm €25,- extra)
Patch + Kaart: € 90,-
Kabel: €1,36 p/m
Beugels e.d.: €22,-

En geen garantie omdat het apparaat gemodificeerd is.!!

Mijn pa is het er eigenlijk niet mee eens, hij vind het veel te veel geld, geen garantie vind hij een groot risico en in de winkel zeiden ze ook steeds dat als de codering veranderd dat ie dan niet meer werkt en als er dan geen crack is, dat je dan nix meer hebt :?

Humax kon niet, omdat ze die niet zomaar konden patchen.

Help, wat te doen ?

• Skef
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-08 13:22

Skef

Ik scheer.me

Als je zo'n philips haalt, zou ik 'm zelf patchen. Is heel goed te doen, kost alleen wel veel tijd.

Er is een complete beschrijving beschikbaar op een site van een of andere belg: http://home2.planetintern...Philips/philips_index.htm

Hij heeft daar ook die Allcam-firmware en alle benodigde software staan (incl. volledige nederlandse handleiding), en het is dus echt eenvoudig.

Ook zou ik via www.mastera.nl een mastera III cardwriter kopen, en dan een leuk kaartje erbij. Als schrijfsoftware Chipcat, zeer eenvoudig, vertelt precies wat je moet doen.

Duik er eens wat dieper in zou ik zeggen (er is ook een goede NL site waar de complete structuur van hex-files en keys staat uitgelegd), ik ben er zelf een week mee bezig, en ik heb alles goed aan de praat!

SucceS! B)

"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

Verwijderd

digital8 schreef op 01 mei 2002 @ 23:02:
Misscien overbodig, maar met let op wat voor receiver je koopt ik bedoel als je ooit nog met goldkaarten wil gaan werken dan sla je je voor je kop als je een "alleen Seca" tuner koopt...

De beste koop is een Seca en Irdeto Reciever...
liefst de HUMAX 5400-Z met h.208 Loader.., maar die is dan ook gelijk 480Euro en dan komt de rest nog...
die Humax 5400 is zeker niet de beste koop. beeldkwaliteit valt namelijk tegen.

Kan jij met die 5400 alweer taquilla kijken? nee dus.
een originele philips secabak is ook te patchen en daar is ook alles mee te zien en ook taquilla.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 augustus 2002 @ 16:25:
[...]

die Humax 5400 is zeker niet de beste koop. beeldkwaliteit valt namelijk tegen.

Kan jij met die 5400 alweer taquilla kijken? nee dus.
een originele philips secabak is ook te patchen en daar is ook alles mee te zien en ook taquilla.
Die philips was uit mijn hoofd iets van een 6073 ofzo :?

Deze dus: http://www.pcc.philips.co...wnloads/dsx6073_03a_h.jpg

http://www.pcc.philips.co...ERS&productId=DSX6073_03A

De DSX6073

Verwijderd

Klopt, alleen heb je bij zo'n philips wel een klote menu. Zappen enzo gaat wat moeilijker.

Kijk ook eens naar een xsat 410. Kan je altijd nog een origineel kaartje in duwen.

Trouwens, de meeste muziekzenders zijn toch FTA. Free to Air.
Ook op de satelliet valt de kwaliteit van TMF een beetje tegen en deBox heb je niet.
MTV en M6 muziek zijn al stukken beter

• Skef

Skef

Ik scheer.me

Ik heb net een 7072 gepatched, da's die zilveren, vierkante bak... Doet 't perfect hoor!

En die is ook op veel plekken in de aanbieding!

"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Skef schreef op 02 augustus 2002 @ 16:43:
Ik heb net een 7072 gepatched, da's die zilveren, vierkante bak... Doet 't perfect hoor!

En die is ook op veel plekken in de aanbieding!
Weet jij winkels die ze kant en klaar patchen in de buurt van Zwolle, en voor welke prijs :?

• Skef

Skef

Ik scheer.me

Geen idee, ik kom zelf uit Raalte, maar ik ben meer "Deventer-georienteerd"...

We hebben die ontvanger vandaag in Brummen gepatched, maar durf je dat zelf niet aan ofzo?

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Skef schreef op 02 augustus 2002 @ 17:18:
Geen idee, ik kom zelf uit Raalte, maar ik ben meer "Deventer-georienteerd"...

We hebben die ontvanger vandaag in Brummen gepatched, maar durf je dat zelf niet aan ofzo?
Ik heb net gebeld naar een zaak in Dalfsen. Ze zeggen dat je wel kunt patchen maar dat dat evt ook later nog kan. Ik kan daar terecht voor een vrij goede prijs.

Ze hadden het over een Asscom reference sateliet maar op internet kan ik niks vinden !

Weet iemand daar linkjes van of heeft er een ??

[ Voor 0% gewijzigd door Fairy op 02-08-2002 17:37 . Reden: Ascom moest Asscom zijn :) ]

• Skef

Skef

Ik scheer.me

Asscom ken ik wel, Ascom niet... We hebben op werk ook de Asscom V2 staan, die staat ook op die site van die belg... Kijk daar eens voor de grap, en lees de beschrijvingen van die Philips daar eens goed door --> je zult dan zien dat dat patchen niks voorstelt...

Ik gaat werken, los ballos!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Skef schreef op 02 augustus 2002 @ 17:36:
Asscom ken ik wel, Ascom niet... We hebben op werk ook de Asscom V2 staan, die staat ook op die site van die belg... Kijk daar eens voor de grap, en lees de beschrijvingen van die Philips daar eens goed door --> je zult dan zien dat dat patchen niks voorstelt...

Ik gaat werken, los ballos!
Die Asscom reference zie ik geen CI slot op zitten. Is dat belangrijk als je em later toch wilt unlocken :?

Ik kan echt nergens wat specs vinden...

EDIT:

PS. Kan ik die Asscom zo maken dat ie van die modded kaartjes aankan ?? Dit wil ik namelijk wel weten voor ik em ga kopen.

Morgen wil ik namelijk gaan kopen!

Verwijderd

Mensen die zeggen dat te taq kunnen kijken praten gewoon poep. Het beste kun JIJ gewoon een simpel en goedkoop philips ontvangertje halen. Met een NORMAAL abbo.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 augustus 2002 @ 21:07:
Mensen die zeggen dat te taq kunnen kijken praten gewoon poep. Het beste kun JIJ gewoon een simpel en goedkoop philips ontvangertje halen. Met een NORMAAL abbo.
Ik zat aan die Asscom Reference te denken maar daarbij vond ik nergens opties om ze te modden.

De Philips kan dit wel, daarom wil ik morgen die Philips kopen, maar dan de NIET gemodificeerde versie (garantie). Dan kan ik hem later altijd nog een keer aanpassen.

PS. zijn er veel Free to air zenders met muziek ??????

Beeldkwaliteit ook goed ??

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-08 23:13
Fairy schreef op 02 augustus 2002 @ 21:59:

ik neem aan dat de qualiteit wel goed is, iig niet slechter als wat je op de kabel hebt (maar dan zonder qualiteitsverlies)

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Cutebritney schreef op 02 augustus 2002 @ 23:21:
[...]

ik neem aan dat de qualiteit wel goed is, iig niet slechter als wat je op de kabel hebt (maar dan zonder qualiteitsverlies)
Beeldkwaliteit van die ontvanger tov andere ontvangers bedoel ik eigenlijk 8)7

Verwijderd

met een analoog setje ben je nergens meer tegenwoordig toch ?

en met een digitaal schoteltje kan je toch ook internetten ?!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 augustus 2002 @ 01:32:
met een analoog setje ben je nergens meer tegenwoordig toch ?

en met een digitaal schoteltje kan je toch ook internetten ?!
Beetje offtopic, niet :?

Verwijderd

Fairy schreef op 03 augustus 2002 @ 01:34:
[...]

Beetje offtopic, niet :?
tja tis hoe je het bekijkt :)

Verwijderd

Fairy schreef op 02 augustus 2002 @ 21:59:
[...]

Ik zat aan die Asscom Reference te denken maar daarbij vond ik nergens opties om ze te modden.

De Philips kan dit wel, daarom wil ik morgen die Philips kopen, maar dan de NIET gemodificeerde versie (garantie). Dan kan ik hem later altijd nog een keer aanpassen.

Taq gaat echt niet werken, met geen enkele receiver. Maar idd, de philips is voor de beginner een goede keuze!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 augustus 2002 @ 13:33:
[...]

Taq gaat echt niet werken, met geen enkele receiver. Maar idd, de philips is voor de beginner een goede keuze!
klopt aangezien je naast de funcard s ook gewoon de orginele kaart kan gebruiken.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Ik heb een Philips genomen, een wat duurder type, 7072.

Deze stond ik de winkel voorgepatched en al ! deze heb ik genomen !

Heb er een 80 CM Triax schotel bij.

Draait lekker :) en captures zijn :9~

Je kunt alleen af en toe die mpeg artifacts zien, maar op de normale kabel zou dit ook wel zo zijn, maar dan is het door de ruis niet meer te zien.

Heel gedetailleerd beeld en geen ruis :)

PS.

De zender 233: X-ZONE is ranzig >:)

EDIT:

LEUKE ONTDEKKING!!!!!!!

Als je de scart op de video outgang plugt kun je ook s-video outputten !!!! en dat lust mijn DC10+ wel B) B) B) B) B) B) B) _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Aaargh nee he !!!

Ik zet de ontvanger uit, even later zet mijn pa em aan, staat het ding in het menu en kan niks meer :'(

Beeld helemaal verkeerd, zet ik het goed en het ding uit is alles weer weg. ALLE ZENDERS eruit!!.

Waarschijnlijk die silvercard stuk ;( als ik kanalen zoek met de originele kaart dan kan dat, druk ik de silver erin dan blijft ie om de kaart vragen :(

Wat is dit :? :? :?

PS. met de normale kaart lijkt alles wel te werken, maar met een zeer beperkt zenderaanbod :{

Moet ik waarschijnlijk het hele apparaat laten herflashen, want ALLE zenders zijn weg. als ik ze laat zoeken dan vind hij wel zenders, maar allemaal door elkaar...

Hoe kan dit ????
Kan het een tik zijn van stroom die door het inschakelen de kaart heeft gemold ????

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Fairy schreef op 04 augustus 2002 @ 16:11:
Aaargh nee he !!!

Ik zet de ontvanger uit, even later zet mijn pa em aan, staat het ding in het menu en kan niks meer :'(

Beeld helemaal verkeerd, zet ik het goed en het ding uit is alles weer weg. ALLE ZENDERS eruit!!.

Waarschijnlijk die silvercard stuk ;( als ik kanalen zoek met de originele kaart dan kan dat, druk ik de silver erin dan blijft ie om de kaart vragen :(

Wat is dit :? :? :?

PS. met de normale kaart lijkt alles wel te werken, maar met een zeer beperkt zenderaanbod :{

Moet ik waarschijnlijk het hele apparaat laten herflashen, want ALLE zenders zijn weg. als ik ze laat zoeken dan vind hij wel zenders, maar allemaal door elkaar...

Hoe kan dit ????
Kan het een tik zijn van stroom die door het inschakelen de kaart heeft gemold ????
Tsja, een Philips he.... Had je je kanalenlijst niet op je PC bewaard?

Voor mensen die een receiver zoeken raad ik deze aan:

Afbeeldingslocatie: http://www.dreambox.nl/images/dbox.off.jpg

zie www.dreambox.nl voor info

• Skef

Skef

Ik scheer.me

Je kan 'm ook patchen die 7072... Hebben wij hier ook, en dat werkt echt geweldig! 2000 kanalen, snel zappen, geen gezeur om uitvallende kaartjes...

Kijk hier maar eens:
http://home2.planetintern...s/firmware%20download.htm

Daar hebben wij de firmware vandaan, echt heel tof... Je moet waarschijnlijk die voor de 6072 hebben...

SucceS!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Skef schreef op 05 augustus 2002 @ 09:45:
[...]

Je kan 'm ook patchen die 7072... Hebben wij hier ook, en dat werkt echt geweldig! 2000 kanalen, snel zappen, geen gezeur om uitvallende kaartjes...

Kijk hier maar eens:
http://home2.planetintern...s/firmware%20download.htm

Daar hebben wij de firmware vandaan, echt heel tof... Je moet waarschijnlijk die voor de 6072 hebben...

SucceS!
Hij was ook gepatched (is) met 2000 kanalen, bij de info staat ook iets van V1.0 ©Dr Einstein. (Voor de 6072 ja)

Maar alle kanalen zijn eruit en de silverkaart werkt niet meer :(

PS. verbinding via de compoort met windows XP en 2000 mag niet toch ??? maar er zit ook een parralelle poort op :? :?

• BartNL
als jij hier al van schrikt had je dus nooit moeten patchen >:)

Kijk trouwens eens wat beter op bovengenoemde link. Ik weet helemaal niet van jouw philips 7072 mmar vind op die site in 30 seconden precies hoe jij je zenders weer terug kunt zetten. Dat doe je dus wel met een serieele kabel.

Het is trouwens niet normaal dat zenderlijsten zo maar verdwijnen. Misschien vind je pa kanaal 233 (is trouwens toeval dat nummer en kan in nieuwe settinglijst anders zijn) wat te ranzig voor jou })

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:47
Maak je vooral niet druk over wegvallen van zenders.
De patch is een stukje software gemaakt door een mede-hobbyist, en bevat natuurlijk kleine foutjes, dat is onvermijdelijk.
Je download gewoon het programma 'lookerflash' en in 90 minuten is je receiver precies zoals die in de winkel was. De patch haal je bij die belg, www.zeguers.be
Met declink kan je ook alleen de kanalenlijst ingeven en hoef je geen 90 minuten minuten te wachten maar slechts een paar minuten.
Op www.kickme.to/settings kun je de nieuwste kanalen lijsten (settings) downloaden voor je philips.
Succes

/Edit:
.be ipv .nl bij zeguers

• Skef

Skef

Ik scheer.me

Fairy schreef op 05 augustus 2002 @ 10:48:
[...]

Hij was ook gepatched (is) met 2000 kanalen, bij de info staat ook iets van V1.0 ©Dr Einstein. (Voor de 6072 ja)

Maar alle kanalen zijn eruit en de silverkaart werkt niet meer :(

PS. verbinding via de compoort met windows XP en 2000 mag niet toch ??? maar er zit ook een parralelle poort op :? :?
Wij hebben een aparte bak staan voor flashen/updates van kaartjes...

Windows 95 erop, geen extra software, alleen de diverse flash/schrijf-utils...

Ik zou toch eens proberen om hem opnieuw te flashen...

Een verbinding via de parallelle poort kan, dat heet OSLink dacht ik. Hiervoor heb je een speciaal kastje nodig, dit kost iets van ¤ 70,-, en is ook bij die belg te krijgen...

Waarom heb je trouwens een Silvercard?

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
AAAAARGH. Volgens mij is het ding stuk. Ik draai gewoon standaard met canal plus kaart. Wil even een winamp nummer draaien, zet em met de AB op standby, zet em 1 minuut later weer aan. LEEG!!!!!!!!!! helemaal LEEG alle zenders weg alle instellingen weg etc.!! is de memory van de sat defect oid ????

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Dit is wel kl*te hoor.

Nu heb ik een nieuwe gekregen, deze heeft exact hetzelfde probleem.

Wat ik te horen krijg is dat het misschien komt omdat er een storingsbron is of dat er een spanningsverschil ergens is dat stoort.

Ik zat te denken aan m'n 2x 500watt rms versterker die er een plank boven staat. Hier zit een dikke ringkerntrafo in.
Ik heb de ontvanger op een andere plek neergezet, een meter lager en nog is er nog steeds hetzelfde probleem. Ik kan nu wel met de computer de data terugzetten. Na het vervangen heb ik nml de hele lijst gebackupped op de pc.

Dit gebeurt op dit moment dus als ik met de AB de dat op standby zet en daarna weer met de AB aanzet.

Ik ben nu aan het testen of het ook gebeurt als ik gewoon hard het ding uitzet met de aan uit knop op het apparaat.
Pagina: 1