Op woensdag 01 mei 2002 22:25 schreef FerryHeibrink het volgende:
Stel, ik heb er €400 voor over, kan ik dan al klaar zijn ?
Ik moet dan namelijk de antenne monteren maar de kabel moet wel tegen de 40 a 50 meter afleggen. Zijn deze kabels per meter een beetje betaalbaar en is het niet te lang ?
Zoals al eerder werd opgemerkt moet je voor de Humax 5400Z gaan, hij is wel iets duurder (zo'n 490 euro), maar dan heb je ook wat! Als je 'm koopt moet je er wel op letten dat je loader 2.8 erop hebt, want dan kun je hele leuke firmware erop zetten

Ik mag dit eigenlijk niet hardop roepen, maar daarmee kun je dus echt alles decoderen, wat god verboden heeft

Maw. die bagger zender Anal+ kun je ermee krijgen (alleen interressant als je van voetbal houdt)
De interressante film-kanalen, zoals de franse Kiosque & de Italiaanse Palco's (moet je wel 'n monoblok LNB hebben) zijn nl. veel interresanter dan Anal+, omdat je daarop de nieuwste films te zien krijgt (rond 'n half jaar oud)
Ik raad je wel aan om wat extra te investeren in 'n monoblok LNB, zodat je zowel de Astra, als de Hotbird satellieten kunt ontvangen. Tevens moet je dan 'n goede cardwriter kopen (Mastera II, of III), om de kanalen te kunnen decoderen, via 'n fun, of silvercard.
Vergeet aljeblieft simpele/goedkope SECA ontvangers, zoals de Philips, Pioneer, Strong, of X-sat, want daarmee kun je lang niet zoveel zenders ontvangen (lees, interressante filmzenders)
Ik heb zelf iig 'n Humax 5400Z & ik ben tot nu toe nog geen ontvanger tegengekomen, waarmee je zoveel kan, want je kunt 'm zelfs aansluiten op je PC, zodat je de electronische programmagids kunt uitlezen (EPG) Die EPG kun je ook gewoon via de Humax onscreen uitlezen, maar da's niet zo uitgebreid, als op de PC. Je kunt op de PC de lijsten beter bekijken & dus ook opslaan. Tevens is dit ook 1 vd. weinige ontvangers met Dolby Digital.