Toon posts:

geelzucht op de pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een ontzettend spookachtig en raadselachtig probleem. Het zit zo.
Een tijd geleden kreeg mijn broertje (tnt 2 + oud monitorretje) soms een gele waas over beeldscherm. Als je toen een tik tegen het beeldscherm aan gaf deed hij weer de normale kleuren. Het probleem stak steeds vaker de kop op, tot hij altijd geel werd en niet meer goed te klappen was.
We dachten dat het aan de monitor lag en zetten de beamer op de pc van m'n broertje, deze gaf echter ook geel beeld.
Nu leek het meer op een video kaart probleem. Maar als we dan vervolgens dat monitor van mijn broertje op de pc van mijn pa zetten, is die ook geel (en mijn pa heeft een gf2 geinteregreerd op zijn mobo). WEERD!!
Nagoed, toen heeft mijn broertje mijn tnt2 uit mijn pc gehaald, en in zijn pc gestopt. resultaat--> geel beeld. EN NU KOMT HET: stop ik die kaart weer in mijn putter, GVD ook geel beeld op mijn beeldscherm (nooit eerder problemen gehad). Mijn broertje heeft ook een nieuw mobo gekocht en nu bestaat het probleem nog. En zitten we dus met 2 geinfecteerde monitoeren.

Ik heb echt geen idee wat hier nu aan de hand is. Het lijkt op een vloek, of een soort virus, dat delen van pc's en monitoren infecteers wanneer je kaarten gaat wisselen, en monitoren op andere pc's aansluit. Dit kan toch niet?

Wat moeten we doen?
Alvast bedankt, Joris

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Bekend probleem.

Koop een andere vga kabel :)

Misschien zit er sluiting in die kabel en mol je de videokaarten.

Heeft meen ik met kleurgtemperatuur te maken, van blauwwig (9300) naar gelig (6500)

Verwijderd

Topicstarter
ok, misschien is dat juist, maar hoe verklaar je dan dat mijn monitor nu ook geel is dan?

Verwijderd

zo interessant gevalletje is dit.. kan het misschien liggen aan straling

Verwijderd

Topicstarter
heeft niemand ene iedee dat ook logisch zou zijn? En aansluit bij mijn bevindingen en liefst antwoord geeft op mijn vragen?

Verwijderd

Volgens mij zit er een naargeestigespook in je huis die de monitoren kapot maakt ik zou gewoon The Ghostbusters bellen :+

Verwijderd

ligt et niet aan jou ogen ipv de monitoren ? :P

of maak je brilglazen schoon ofzo...

tis maar een idee....

Verwijderd

Topicstarter
nee, echt niet. EN mijn PC staat trouwens op mijn kamer in groningen, en die van m'n broertje en pa in drente.
Duzz. En ik heb de ogen van een adelaar.

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Misschien zit er wel ergens sluiting op je kaart, waardoor de vga-kabel wordt gemold (heb ooit eens een draadje "voelen" smelten in de pc, geen fijn gevoel).

• J-rom
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-07 21:08
tiz wel een raar geval idd.. ik had iets anders.. en dat had met straling te maken ( zegt iemand hierboven ookal :+ kweeniewiemeer) , ik denk dat je idd je vga kabel gesloopt hebt, dat zou ik eigenlijk als enige reden aan kunnen dragen.

Verwijderd

Dit heeft dus overduidelijk met dat strallings gedoe te maken : statische energie ed. Ik vrees voor :'( misschien kun je garantie terugkrijgen :) :?

Verwijderd

Waarschijnlijk ontstaat er ergens een stroom lek...

Deze kan zowel in je monitor als in je videokaart ontstaan.

en als die gele vlek zich zo snel verspreidt, zou ik ophouden met verder testen!

Wat je nog wel kunt proberen is de monitor te degaussen...

Zou kunnen helpen (maar ik vrees met grote vreze)
Pagina: 1