Toon posts:

Win2k vindt geen vast schijfstation in raid...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
En zeg nou niet dat ik op f6 moet drukken(of de search moet gebruiken), want dat heb ik al wel geprobeert natuurlijk, na diskette 2 vraagt ie dan om de diskette met drivers, die doe ik erin. Nadat dit gebeurt is, krijg ik de melding een 2de keer (de melding om extra controllers te installeren) als ik dan enter geef (=doorgaan) dan gaat ie verder, maar als ie dan klaar is met diskette 4, dan zegt ie dat ie geen vast schijfstation kan vinden...
Waar ligt dit aan, kan echt geen oplossing meer bedenken.
Mobo is een Asus A7v133 trouwens.

Verwijderd

ik heb ergens op GOT gelezen dat sommige asus boarden een RAID jumper hebben op het mainboard.

kijk hier ook even na : [topic=483241/1/25]

Verwijderd

Ja, de ASUS a7v133 heeft een RAID jumper. Zie hier:

[topic=482231/1/50]

Stel deze jumper in. Dan moet je een array aanmaken. Als je dat hebt gedaan, moet je een bootflop en FDISK van Windows 98 hebben. Kijk eens op www.bootdisk.com als je er zelf geen hebt. (NIET Millennium. Deze geeft problemen, iig bij mij.) Start met de bootflop, en dan FDISK. Let niet op de schijfgrootte die FDISK aangeeft. Het progje heeft een cap bij 58 GB, en als je totale RAID array groter is dan dat, kun je gewoon niet meer ruimte partitioneren met FDISK. Voor de rest werkt FDISK wel goed. (Maar je maakt toch geen OS partitie van 58 Gig, of wel?)

Verwijder alle partities en maak een primaire DOS partitie aan voor je OS. Reboot, weer met die flop. Formatteer de partitie. Start nu de Win2k installatie, en doe wat je eerst ook hebt gedaan. (F6, drivers enz.)

Waarschijnlijk heb je alles goed gedaan, maar heb je niet eerst een partitie gemaakt. Als Win2k dan zijn 4 diskettes en je RAID driver heeft ingelezen, wil het tijdelijke bestanden naar de harde schijf zetten. Als er dan geen partitie is waar ze op kunnen, dan geeft hij een melding dat er geen harde schijf is gevonden. Dit heb ik al meegemaakt bij een standaard install op een gewone schijf: vergeten eerst een partitie te maken... 4 diskettes inlezen... BAM! foutmelding dat er geen schijf is waarop de bestanden kunnen worden gezet.

Zorg dus dat je een geformatteerde primaire partitie hebt voordat je begint met het booten vanaf de Win2k install diskettes. De volgende partities kun je aanmaken onder schijfbeheer van Win2k.

Geef effe door of dit geholpen heeft. Succes!

• Ignoramus
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-04 17:49
Op woensdag 01 mei 2002 20:37 schreef rAvers het volgende:
En zeg nou niet dat ik op f6 moet drukken(of de search moet gebruiken), want dat heb ik al wel geprobeert natuurlijk, na diskette 2 vraagt ie dan om de diskette met drivers, die doe ik erin. Nadat dit gebeurt is, krijg ik de melding een 2de keer (de melding om extra controllers te installeren) als ik dan enter geef (=doorgaan) dan gaat ie verder, maar als ie dan klaar is met diskette 4, dan zegt ie dat ie geen vast schijfstation kan vinden...
Waar ligt dit aan, kan echt geen oplossing meer bedenken.
Mobo is een Asus A7v133 trouwens.
Zelfde probleem gehad. Oplossing -> gebruik de driver van de cd. Waren bij mij (ook a7v133) de enige die werkten. Als je 2k geinstalleerd hebt kun je de drivers zonder probs updaten. Wel die van de Asus-site gebruiken. Die van promise.com werken niet omdat er een embedded versie op je mammaplankje zit.

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf Workstation Server