linux router en file server

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

• esvier
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-07 07:57
gisteren heb ik een computer gekocht op de konigingen markt :?

het is een;
P1 166
32 Simm
1.3 GB
24x speed cd-rom
diskdrive

met die computer wil internet delen en mijn mp3Žs daar op zetten.

nu heb ik er op dit moment smoothwall er op staan, maar daarmee kun je niet je HD sharen.

ik heb ook al Mandrake geprobeerd, alleen dat kan die computer haast niet aan en hij gaf een paar foutmeldingen.

Weet iemand van jullie welke linux ik het beste kan gebruiken?

www.debrasserie.nl

• pleuris
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-07 16:44
debian of slackware..

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16-08 19:30
freebsd :)

edit: ik zie dat je persee linux wilt draaien, dan zou ik idd debian pakken ofzo

• klown
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:45

klown

geek

Ik zou Slackware pakken, maar het is eigenlijk een kwestie van persoonlijke smaak.
Debian kan er ook prima op draaien.

Verder hoort dit eigenlijk in het "welke distro moet ik nemen?" Topic, zie de FAQ

MSI K7T266 Pro2|AMD Athlon XP 1800+|512 MB DDR|Leadtek Geforce 2 Ti 64 MB DDR|LG 16x DVD|IBM 60 GB 7200 rpm HD|Creative soundworks DTT3500 speakers|IIyama A902MT|Wacom Graphire 2|Logitech Mouseman Dual optical & MX500|Creative soundbl. Audigy|Trust sp

• esvier
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-07 07:57
thnx

voor slackware kon ik nergens een iso file vinden dus heb ik debian maar gedownload.

dus die ga ik maar eens proberen :D

ftp://ftp.debian.nl/debian-cd/2.2_rev6/i386/binary-i386-1.iso daar heb ik heb gedownload, maar moet ik ook cd 2 en 3 downloaden???

www.debrasserie.nl

Verwijderd

In de FAQ staat een hele vergelijking met heel veel informatie. Kijk daar eens in. Verder moet hier ook nog een 'welke distro' topic zijn :z

Ben je al gewend met Linux, of begin je net? In het laaste geval zou ik geen Slackware of Debian aanraden. Je kan beter een iets oudere versie van RedHat proberen. Die zijn redelijk newbie-proof :P

Niet dat ik fantastisch ben, maar het lukt :P

Verwijderd

Blader de 16 pagina's eens door...

[topic=152316]

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Hehe, inderdaad... voor dit soort vragen is het bovenstaande 'welke distro moet ik nemen' topic. Succes ermee :)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.