Kan 650mb cd's wel branden maar 700mb cd's niet

Pagina: 1
Acties:

• TA2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-09-2022
Ik heb al een paar maanden een AOpen2040 brander (20 speed brander), maar heb nu ineens een probleem. Ik kan geen 700mb cd's meer schrijven terwijl i dat wel gedaan heeft. Ik heb een hele stapel 700mb cds dus die wil ik wel kunnen fikken. Of ik nou op 4 speed brand of 20, hij doet het niet. Ik heb al allerlei updates gedowned voor nero en easy cd creator maar hij doet t nog steeds nie. Het rare is dat i het met clonecd wel doet (alleen een image's branden dus). Bij nero geeft i aan "medium error". 650mb cd's daarin tegen doet het perfect, zonder fout meldingen of storingen :?

Ik hoop dat iemand mij kan vertellen wat er aan de hand is ;(

Verwijderd

Weet je zeker dat je wel 80 min cd'r hebt? :D

• TA2
Op woensdag 01 mei 2002 20:29 schreef computeraap het volgende:
Weet je zeker dat je wel 80 min cd'r hebt? :D
Ja, want die zelfde cd's hebben het eerst ook gedaan, en die 700mbtjes heb ik er toen wel op gekregen.

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Toevallig naar de nieuwste ECDC 5 Platinum geupdate? Toen had ik dat probleem ook. Een ECDC uninstall-reboot-install-geenupdate werkte bij mij.

Juist

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:40

YellowCube

Wait...what?

heb je het probleem met alle 700Mb cd's ? KAn best zijn dat je toevallig een stapeltje rotte cd's gekocht hebt

edit
laat maar want je zei: Ja, want die zelfde cd's hebben het eerst ook gedaan, en die 700mbtjes heb ik er toen wel op gekregen.

edit

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• TA2
Op woensdag 01 mei 2002 20:32 schreef YellowCube het volgende:
heb je het probleem met alle 700Mb cd's ? KAn best zijn dat je toevallig een stapeltje rotte cd's gekocht hebt

edit
laat maar want je zei: Ja, want die zelfde cd's hebben het eerst ook gedaan, en die 700mbtjes heb ik er toen wel op gekregen.

edit
Yep .. maar andere 700mb cd's heb ik inderdaad ook geprobeerd maar doen het ook niet :?

• TA2
Op woensdag 01 mei 2002 20:31 schreef Jeldert het volgende:
Toevallig naar de nieuwste ECDC 5 Platinum geupdate? Toen had ik dat probleem ook. Een ECDC uninstall-reboot-install-geenupdate werkte bij mij.
Ik had een van de eerste platinum versies maar die ondersteunde mijn recorder niet en toen moest ik wel die update halen en toen wilden i wel gaan branden maar toen kwam i met fout meldingen.

• Jeldert
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Stop eens een leeg 700 MB cd'tje in je speler, en kies dan voor eigenschappen. Bij mij stond er toen 650 MB vrij.

Juist

• TA2
Op woensdag 01 mei 2002 20:39 schreef Jeldert het volgende:
Stop eens een leeg 700 MB cd'tje in je speler, en kies dan voor eigenschappen. Bij mij stond er toen 650 MB vrij.
Hij geeft daar wel aan dat i leeg is maar weet ff niet hoeveel mb er stond dat vrij was, kan ik nog ff checken maar het is van de zelfde stapel cd's die het eerst wel deden. En als het wel 650 mb cd's zijn moet i het gewoon doen als je er minder als 650 mb op wilt hebben en dat doet i ook niet :?

• TA2
Is er mischien nog een heel simpel brand programma waarmee ik kan testen ???

• Rostvertol-Mil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:13
zelfde brander zelfde probleem, meteen omgeruild voor een leuke 24x
zit er nog garantie op?

dot.blaat

• TA2
Op woensdag 01 mei 2002 20:48 schreef janwvg het volgende:
zelfde brander zelfde probleem, meteen omgeruild voor een leuke 24x
zit er nog garantie op?
Hmm, maar de mijne heeft het gewoon gedaan :?

Ik denk dat ik m nie meer kan ruilen ..

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

OH->OM

• TA2
Hmm, gister firmware weer geupdate, andere (oudere) nero versie geprobeerd, nieuwe aspi drivers, hielp allemaal niets ... 650mb cd erin .. branden, ik wordt er echt helemaal gek van :( Die 700 mb cd's moet i gewoon kunnen schrijven :?

• Snikker
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Je kunt het beste toch even andere media proberen. Dat je hetzelfde merk media hebt gekocht zal niet veel uitmaken. Vele merken kopen in bij verschillende fabrikanten en je kunt dus wel toevallig net een slechte partij hebben gekocht.

Lijflied = CryptoMo - Hodl, Hodl

Verwijderd

uhm is die niet gewoon vies ?

• TA2
Op zaterdag 04 mei 2002 00:27 schreef Snikker het volgende:
Je kunt het beste toch even andere media proberen. Dat je hetzelfde merk media hebt gekocht zal niet veel uitmaken. Vele merken kopen in bij verschillende fabrikanten en je kunt dus wel toevallig net een slechte partij hebben gekocht.
Maar het is nog van de zelfde spindel 100 Arita cd's die het eerst wel deden :?
Heb ook al maxwell 700 mb geprobeert (die het eerst ook deden) maar die doen het ook nie meer.

• TA2
Op zaterdag 04 mei 2002 00:38 schreef Dannyke het volgende:
uhm is die niet gewoon vies ?
Daar zat ik inderdaad ook aan te denken, mischien ff zo'n schoonmaak cdtje erin, kan dat eigenlijk ??
Zo'n cdtje met schoonmaak borsteltjes in je cd brander ????
Wel raar dat i 650 cds gelijk fikt :?

Verwijderd

Probeer eens terug te flashen naar de 'basis' bios van je schrijver. De eerste versie zeg maar wat er was.

Op de site van de schrijver staat vaak ook wat voor problemen er opgelost worden met een bios update.

Misschien dat daar het probleem al gevonden is en opgegelost met een bepaalde bios.

Ik had zelf het probleem dat bij een nieuwe bios ik bepaalde merken opeens niet meer kon branden.
Na terug te flashen was alles weer goed.

Probeer dus eens terug te flashen naar de originele 'basis' bios.

• TA2
Ik ben weer teru gegaan naar de eerste fimware van m'n scrijver maar hij doet t nog steeds nie ;(

Ik heb m'n windows xp ook al opnieuw geinstalleerd (wegens andere vage problemen, zijn alweer opgelost) maar ook nu wil i nog steeds geen 700mb cds branden.

Ben ook al aan't stoeien geweest met dma aan en uit, enz. maar helpt ook niets.

In andere burn programma's doet i het ook nie dus het heeft echt met m'n brander zelf te maken.

Ik wil m wel schoon maken maar kan ik dit doen met van die speciale schoonmaak cd's of moet ik m ff open maken om de lens schoon te maken ??????

• TA2
Weet iemand of je cd branders schoon kunt maken met van die speciale schoon-maak-cd's ?????

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op vrijdag 10 mei 2002 11:55 schreef TA2 het volgende:
Weet iemand of je cd branders schoon kunt maken met van die speciale schoon-maak-cd's ?????
Dat moet je juist niet doen. Kun je je brander behoorlijk mee verknallen.

• TA2
Op vrijdag 10 mei 2002 12:07 schreef Terw_Dan het volgende:

[..]

Dat moet je juist niet doen. Kun je je brander behoorlijk mee verknallen.
Dus open maken en schoonmaken ?????

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Dacht dat als je Easycdcreator en Nero tegelijk op je pc geïnstalleerd had, dat dat vragen was om problemen.
Het ene programma zit het andere dwars.

Dus:
Easycdcreator de-installeren en dan proberen te branden met alleen Nero.

• Brakius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-04 11:24
De nieuwste nero kan gewoon naast de nieuwste easycreator.
Ingeval bij mij wel.

Een jaartje geleden (of iets meer) kon dit inderdaad niet!

• TA2
Het kan inderdaad allebij maar heb pas windows opnieuw geinstalleerd en als eerst nero erop gezet en geprobeert 700mb cd's te branden maar no go ;(

• TA2
Ik heb getest met wat andere 650 mb cd's en die doen het gewoon goed. Ik heb die 700mb cd's geprobeert bij iemand anders en daar doen ze het wel gewoon dus het ligt niet aan de cd's.

Ook heb ik nog met wat andere programma's getest maar hij geeft elke keer bij het branden van 700 mb cd's "medium error" aan.

Ik ga m denk ik maar ff uit elkaar halen om schoon te maken.

• TA2
Nou ik heb m vanmorgu helemaal uitelkaar gehaalt en alles schoongemaakt. Er zit maar een enkele lens in net zoals bij een gewone cd speler dus waarschijnlijk kan er gewoon een schoonmaak cd in.
Ik heb dus alles schoon gemaakt en m weer in elkaar gezet, en wat denk ie, gewoon 700 mb cd's fikken :)
Pagina: 1