[linux] KDE 3 opstarten?

Pagina: 1
Acties:

• AmRuLeZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-07-2025
K'heb net Mandrake 8.2 weer opniew geïnstalleerd want t'ging niet helemaal goed!. :) Maar nu heb ik dus mandrake kaal geïnstalleerd en toen KDE 3 van een windows partitie geïnstalleerd... dat ging goed..

Maar hoe kan ik nu in KDE3 komen, hoe kan ik er voor zorgen dat KDE bij het starten opstart? Volgens mij staat X server er niet op...

greetz amrulez

• FCA
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-07 15:23

FCA

probeer eens kde3
zonder X gaat het echt niet lukken, zul je dat moeten installeren...

Verandert z'n sig te weinig.

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:37
Kde start vanuit het bestand .xinitrc in je homedir

'startkde' in plaats van de windowmanager die nu gestart wordt.

tenzij je mandrake laat starten met xdm/kdm/gdm, een grafische login manager. Maar je moet zoiezo X daarvoor hebben :)

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• AmRuLeZ
X erop zettuh? hoe zet ik die er op? Of hoe weet ik dat die er op staat? hoe start ik die anders?

Als ik nu op start kom ik gewoon in een blauw veld,.. waar ik met linkermuisknop een menu kan openen.. maar

Wat RonaldH bedoelt snap ik niet... Ik moet Kdestart doen inplaats van window manager? hoe?

(echt een newby jaja)
:)

Verwijderd

export WINDOWMANAGER=kde3 startx

• AmRuLeZ
OKe tnx dat zijn de berichten...

ga het zo proberen

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:37
Op woensdag 01 mei 2002 21:16 schreef AmRuLeZ het volgende:
X erop zettuh? hoe zet ik die er op? Of hoe weet ik dat die er op staat? hoe start ik die anders?

Als ik nu op start kom ik gewoon in een blauw veld,.. waar ik met linkermuisknop een menu kan openen.. maar

Wat RonaldH bedoelt snap ik niet... Ik moet Kdestart doen inplaats van window manager? hoe?

(echt een newby jaja)
:)
Als dat menu oerlelijk is en opties heeft als 'raise' 'lower' 'kill' 'xterm' dan heb je TWM, de ietwat simplistische default windowmanager van X (en je lijkt dus ook X te hebben :) )

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik had in de handleiding gelezen dat je gewoon kdm (dat inlogscherm) hield en je keurig voor KDE3 kon kiezen, maar dat werkt dus niet? Als dat zo is zou ik wel even Mandrake een mailtje sturen...

• FCA
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-07 15:23

FCA

Op woensdag 01 mei 2002 22:40 schreef banaan-X het volgende:
Ik had in de handleiding gelezen dat je gewoon kdm (dat inlogscherm) hield en je keurig voor KDE3 kon kiezen, maar dat werkt dus niet? Als dat zo is zou ik wel even Mandrake een mailtje sturen...
Niet als je een kale install doet (dus niet standaard, alles deselecteerd en alleen ICEWM light of iets dergelijks installeert), wat ik dus nu heb. Heb nu wel KDE3, maar die kan ik alleen starten vanaf de prompt door kde3 te typen.
Hoe je KDM aanzet en dan snel in KDE kunt inloggen ben ik nog niet achter. Heb dus wel de TWM, maar dat ziet er echt niet uit...
Ben een beetje knutsel Mandrake aan het doen ;)
Wat volgens mij de topicstarter ook aan het doen is. Debian voor beginners :+

Verandert z'n sig te weinig.

Pagina: 1