Toon posts:

begrenzer in alcatel ADSL modem?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben onlangs met mijn alcatelmodem overgestapt naar zonnet/versatel en dat werkt op zich goed, zei het dat mijn downloadsnelheid niet is wat het moet zijn. Het lijkt dat deze is begrenst op 512kbs (mxstream basic snelheid) :'( terwijl dit 768 kbs zou moeten zijn (Zonnet BB+ snelheid)
Weet iemand of dit aan de instelling van het modem kan liggen of is dit echt een foutje in de instellingen van zon/versatel?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
hoe meet je de snelheid?

je kan dit op www.mordax.nl wel enigzins meten

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
ik heb zon beetje alle speedtest geprobeerd, ook mordax. DL komt gewoon niet boven de 54Ks; 512kbs lijntje dus

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:01
Kan het zijn dat de modem de 756 kbps snelheid niet ondersteunt? Ik heb ook adslmodempjes gezien met lampjes erop met bijvoorbeeld alleen 512, 1024, 2048 en 8192. Misschien dat tussenliggende snelheden niet worden ondersteund?

Zomaar een gokje hoor, misschien klopt er geen hout van. :)

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
USB modems gaan tot 512 kbit dacht ik, je kan ze iig niet bij een 1mbit abbo nemen :)

als je een ethernetmodem hebt moet het eigelijk gewoon werken :)

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-07 10:20
USB modems gaat tot 4 Mbits down en 768 kbits up.
Ik zou es gaan navragen bij zonnet want je zo rond de 70 kb/s moeten halen...

Verwijderd

Topicstarter
ik heb gewoon het ethernet modem, dus dat is niet het probleem

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:41
ligt iig niet aan het modem want als je overstapt van basic naar fast adsl hoef je ook niks aan je modem te veranderen

Verwijderd

Topicstarter
ik denk dat het gewoon een verkeerde instlling is bij zon/versatel. Vaak wordt adsl in de langzaamste variant opgeleverd en daarna naar de hogere bandbreedte opgeschroeft.
Zon is er mee bezig, maar het leek me zo lullig als het blijkt dat mijn modem verkeerd staat geconfigureerd....

• shardphoenix
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-03 12:05
zo'n interne alcatel NIC kaart heeft een max van 8 Mbit download dus de begrenzing ligt volgens mij echt bij je provider. Ik heb ook zo'n NIC en die kan tot 8 Mbit maar ik heb een 1.1 Mbit lijn. Wrdt gewoon bij provider afgeknepen.
Pagina: 1