Ik lees allemaal mooie verhalen dat mensen hun systeem oc`en en dat het daardoor sneller gaat werken. Aangezien ik veel games speel is een snelle PC wel makkelijk
Dat wil ik ook proberen, alleen weet ik niet of mijn PC wel voor oc`en geschikt is. Het ene merk kan je beter oc`en dan de ander. Mijn PC bevat het volgende:
-ASUS P4T mainboard met socket 423 en Intel 850 chipset;
-Intel Pentium 4 1,7 Ghz proc
-256 MB RDRAM (Dane-Elec of Kingston?)
-ASUS GeForce3
-Creative Soundblaser Live! 5.1
-Sitecom fast ethernet netwerkkaart (voor ADSL)
-Maxtor 60 GB 7200 rpm harddisk
-MiroVideo Studio DV plus
-Windows XP Home edition
Verder zit op mijn proc nog de standaart luchtkoeler, die zal ik denk wel moeten vervangen door een beter exemplaar, een van de Artic serie denk ik?
En heeft een 80 mm koeler om koele lucht in de kast de blazen ook nog een beetje nut?
Ok, ik ben nog een rookie met het oc`en, heb de FAQ al gelezen dus weet ong. hoe ik te werk moet gaan. Alleen zou ik graag nog wat tips van mensen ontvangen die er meer van weten en of mijn systeem wel geschikt is.
Trouwens iemand een idee waar ik een benchmark zoals 3Dmark2001 vandaan kan halen om gemaakte vooruitgang te meten?
Alvast bedankt.
-ASUS P4T mainboard met socket 423 en Intel 850 chipset;
-Intel Pentium 4 1,7 Ghz proc
-256 MB RDRAM (Dane-Elec of Kingston?)
-ASUS GeForce3
-Creative Soundblaser Live! 5.1
-Sitecom fast ethernet netwerkkaart (voor ADSL)
-Maxtor 60 GB 7200 rpm harddisk
-MiroVideo Studio DV plus
-Windows XP Home edition
Verder zit op mijn proc nog de standaart luchtkoeler, die zal ik denk wel moeten vervangen door een beter exemplaar, een van de Artic serie denk ik?
En heeft een 80 mm koeler om koele lucht in de kast de blazen ook nog een beetje nut?
Ok, ik ben nog een rookie met het oc`en, heb de FAQ al gelezen dus weet ong. hoe ik te werk moet gaan. Alleen zou ik graag nog wat tips van mensen ontvangen die er meer van weten en of mijn systeem wel geschikt is.
Trouwens iemand een idee waar ik een benchmark zoals 3Dmark2001 vandaan kan halen om gemaakte vooruitgang te meten?
Alvast bedankt.
Use the Search Luke...