Kan mijn systeem overgeclockt worden?

Pagina: 1
Acties:

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-08 23:53

Silentpuma

To much mind...

Topicstarter
Ik lees allemaal mooie verhalen dat mensen hun systeem oc`en en dat het daardoor sneller gaat werken. Aangezien ik veel games speel is een snelle PC wel makkelijk :) Dat wil ik ook proberen, alleen weet ik niet of mijn PC wel voor oc`en geschikt is. Het ene merk kan je beter oc`en dan de ander. Mijn PC bevat het volgende:

-ASUS P4T mainboard met socket 423 en Intel 850 chipset;
-Intel Pentium 4 1,7 Ghz proc
-256 MB RDRAM (Dane-Elec of Kingston?)
-ASUS GeForce3
-Creative Soundblaser Live! 5.1
-Sitecom fast ethernet netwerkkaart (voor ADSL)
-Maxtor 60 GB 7200 rpm harddisk
-MiroVideo Studio DV plus
-Windows XP Home edition

Verder zit op mijn proc nog de standaart luchtkoeler, die zal ik denk wel moeten vervangen door een beter exemplaar, een van de Artic serie denk ik?
En heeft een 80 mm koeler om koele lucht in de kast de blazen ook nog een beetje nut?
Ok, ik ben nog een rookie met het oc`en, heb de FAQ al gelezen dus weet ong. hoe ik te werk moet gaan. Alleen zou ik graag nog wat tips van mensen ontvangen die er meer van weten en of mijn systeem wel geschikt is.

Trouwens iemand een idee waar ik een benchmark zoals 3Dmark2001 vandaan kan halen om gemaakte vooruitgang te meten?

Alvast bedankt.

Use the Search Luke...

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:41
3Dmark -> www.madonion.com

En voor al die tips kun je gaan ***zoeken***

En ja, jouw systeempje zou je nog wel wat meer uit kunnen halen.

Verwijderd

Welkom op GoT.. !

Je systeem kan natuurlijk overgeclockt worden, vaak gaat dit tot een bepaalde snelheid en dan moet je gaan werken met betere koeling e.d. Dat gaat weer verder totdat je uiteindelijk komt met waterkoeling, peltiers e.d. Als je even rondneust op het forum en de search gebruikt zul je hierover heel veel informatie kunnen vinden.

edit:

Er stond teveel onzin, had weer eens niet goed gelezen..

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
whoei, weer 1tje bekeerd :D

zelf ook een Asus mamaplank, heel tevreden over, dus dat zit wel goed :)

Intel's zijn meestal wel redelijk over te klokken, maar helaas hebben ze een vaste mp zodat je erg moeilijk zover komt als met n AMD :(

beetje weinig intern, niet? >:)

redelijk oc systeem, suc6! Enne, een kleine oc heeft niet per se extra koeling nodig, zolang je maar je temps in de gaten houd. Probeer eerst maar hoever je komt, daarna kun je nog beslissen hoe serieus (lees, hoe duur) je wilt koelen

ksnap alleen nie wrm je met zo'n systeem wil oc'en, kan erg moeilijk games verzinnen die nog meer nodig hebben :Y)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• Tinman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 20:17
je kan je systeem zeker oc'en

download 3dmark 2001SE

http://vtrhardware2.free.fr/benchs/3dmark2001se/3dmark2001se.exe

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-08 23:53

Silentpuma

To much mind...

Topicstarter
Kan JIJ wel lezen Roezjoh? Ik zei toch dat ik de FAQ al gelezen had! Mijn vraag is alleen of mijn Systeem wat meer kan hebben, zo ja hoeveel ong. En eventueel nog wat tips en trucks. De FAQ heb ik hier voor me, hoe ik moet overclocken is me nu wel duidelijk.

Use the Search Luke...

Verwijderd

Op woensdag 01 mei 2002 20:18 schreef Silentpuma het volgende:
Kan JIJ wel lezen Roezjoh? Ik zei toch dat ik de FAQ al gelezen had! Mijn vraag is alleen of mijn Systeem wat meer kan hebben, zo ja hoeveel ong. En eventueel nog wat tips en trucks. De FAQ heb ik hier voor me, hoe ik moet overclocken is me nu wel duidelijk.
Hey kalm jij! :+ Ik heb m'n post toch al gewijzigd en gezegd dat ik niet goed kan lezen :D Btw tis RoezjUh ;) [nofi ofcourz]

• --HYPER--392
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:52

--HYPER--392