[url=http://sk.nkon.nl]
ik zit te denken aan een cirkel/bol gradient waarvan je dan een kwart neemt, maar misschien zit ik helemaal fout daar ik illustrator niet ken maar photoshop wel
suxes
suxes
Een kwart cirkel geeft een ander effect, dan gaat het van rechtsonder naar buiten, oftwel staat die pijl van rechtsonder naar buiten toe.
Probeer t eens met een mesh gradient in een kwart cirkel.
Nederland een bananenrepubliek? OK, maar dan wel het bijbehorende weer graag!
Waar staat dat mesh gradient? Ik heb gezocht maar zie niks.
Edit: ik heb hem gevonden en zal het proberen met behulp van Illustrator help...
Edit: ik heb hem gevonden en zal het proberen met behulp van Illustrator help...
Met mesh gradient lukt het ook niet, is het mogelijk om van die mesh punten te maken met maar 1 lijn er door of zo`n lijn een kleur te geven?
Kwam via Google.com met de termen "Illustrator Tutorial" op een Illustrator Tutorial site terecht met een aantal handige tipjes. Dit is wat ik ervan maakte:
• Maak 2 squares, de een blauw, de andere geel:

•
Selecteer de "Blend Tool" in je toolbox:

Sleep-klik nu vanaf de blauwe streep naar de gele;
En dit is het resultaat:

Kwam erachter dat je dit object niet kunt excluden met de Pathfinder, dus een "ronde" overgang zit er niet in. Is wel interessant om eens uit te zoeken. Ik hoop in ieder geval dat dit een beetje is wat je zocht.
Succes
• Maak 2 squares, de een blauw, de andere geel:

•
Selecteer de "Blend Tool" in je toolbox:

Sleep-klik nu vanaf de blauwe streep naar de gele;
En dit is het resultaat:

Kwam erachter dat je dit object niet kunt excluden met de Pathfinder, dus een "ronde" overgang zit er niet in. Is wel interessant om eens uit te zoeken. Ik hoop in ieder geval dat dit een beetje is wat je zocht.
Succes
Is het niet mogelijk om in Illustrator een cone-gradient te maken (rond dus) waarin de kleur 8x overloopt? (dus, bv blauw-geel-blauw-geel-blauw-geel-blauw-geel (en dan zijn we weer bij het begin)
Verwijderd
in illustrator weet ik het niet, maar in photoshop:
1. maak een gradient waarbij de eerste en laatste kleur hetzelfde is.
2. pak de gradient tool en zet de mode ervan op angle.
3. trek een gradient
resultaat:

1. maak een gradient waarbij de eerste en laatste kleur hetzelfde is.
2. pak de gradient tool en zet de mode ervan op angle.
3. trek een gradient
resultaat:
edit:
zo kan je ook een rond gradientje krijgen
zo kan je ook een rond gradientje krijgen
Nope... Je zult het met een Lineair of Radial moeten doen.Booster:
Is het niet mogelijk om in Illustrator een cone-gradient te maken (rond dus) waarin de kleur 8x overloopt? (dus, bv blauw-geel-blauw-geel-blauw-geel-blauw-geel (en dan zijn we weer bij het begin)
Ok, maar een radial kan dus ook niet meer kleurverlopen hebben?Op zondag 05 mei 2002 01:33 schreef willem169 het volgende:
Nope... Je zult het met een Lineair of Radial moeten doen.
Klopt, maar dit is een ander effect als dat van een "Cone" gradient. Wat je eventueel wel als oplossing kunt zien is, dat je een circle exclude op een groter vierkant, en deze alszijnde mask gebruikt op het verloop wat ik hierboven post. Snappie?Junt:
jawel, gewoon in de gradient editor meer kleurtjes zetten
Zit even bij m'n ouders thuis, dus kan helaas geen voorbeeldje posten. Zodra ik weer thuis ben zal ik even e.e.a. uploaden.
Is de topicstarter er nu een beetje uit trouwens?
ik willem (Op zondag 05 mei 2002 13:44 schreef willem169 het volgende:
[..]
Klopt, maar dit is een ander effect als dat van een "Cone" gradient. Wat je eventueel wel als oplossing kunt zien is, dat je een circle exclude op een groter vierkant, en deze alszijnde mask gebruikt op het verloop wat ik hierboven post. Snappie?
Zit even bij m'n ouders thuis, dus kan helaas geen voorbeeldje posten. Zodra ik weer thuis ben zal ik even e.e.a. uploaden.
Verwijderd
maak gewoon een radial gradient in een square en overlap vervolgens 3 kwart hiervan met een wit vlak. Het is een omweg maar t werkt wel!
_________
| |x |
|___|x__|
|x |x |
|x__|x__|
De vakjes met kruisje zijn witte vlakken die over het totale (met gradient gevulde) vlak liggen.
_________
| |x |
|___|x__|
|x |x |
|x__|x__|
De vakjes met kruisje zijn witte vlakken die over het totale (met gradient gevulde) vlak liggen.
Nog niet, maar gaat wel lukken denk.Op zondag 05 mei 2002 13:44 schreef willem169 het volgende:
In ieder geval bedankt voor de moeite!
En ivy, jou manier geeft een ander effect, nemelijk dat effect wat in ik in m`n tweede post al uit probeerde te leggen.
Lijkt me niet de oplossing die A_K zoekt. Bij een Radial Gradient blijven de Y (Geel)- waardes vanuit het midden van de circel gelijk, terwijl het juist de bedoeling is dat de kleur van blauw naar geel loopt, van rechts naar links. In het geval van de Radial Gradient blijft de geel-blauw verhouding overal gelijk, terwijl dit dus een overloop zou moeten zijn...ivy:
maak gewoon een radial gradient in een square en overlap vervolgens 3 kwart hiervan met een wit vlak. Het is een omweg maar t werkt wel!
Dubbelclick op icoontje

Dan stel je aantal stappen etc in, wil je daarna wat flexibel kunnen bewerken dan doe je object > expand.

Dan stel je aantal stappen etc in, wil je daarna wat flexibel kunnen bewerken dan doe je object > expand.
Pagina: 1