[wacom] vragen bij aanschaf

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 22:18

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Ik ben van plan een Wacom tekentabletje te kopen, A5 of A6.
En ja, ik heb al gezocht, heb wat gevonden, maar heb nog wat vraagjes.

1) Als ik een Wacom tablet op de USB aansluit, werkt dan de ps/2 muis nog wel, of moet je telkens in en uitpluggen?

Lijkt mij wel, want je moet die software toch installeren, niet dat je die USB bij installatie inplugt en de meegeleverde muis blijkt niet te werken...dan zit je.

2) Sommigen hebben het juist in voorgaande topics over de irritatie bij het batterijtje in de pen, anderen zeggen juist dat Wacom géén batterijtje in de pen heeft. Wat is waar?

4) Ik las dat een Wacom onder Windows 2000 juist weer slechte ondersteuning biedt... wat zijn daar de meningen over?

3) Er stond in een topic een linkje naar Marktplaats.nl, dat je ook best een tweedehands Wacom kunt kopen. Is dit aan te raden?

Alvast bedankt voor de antwoorden :)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-09 06:24
ik heb hier zelf een graphire toendertijd in de uitverkoop gekocht en die doet het prima. Geen enkel probleem gehad met mijn muis oid. En onder XP (wat toch bijna hetzelfe is als w2k) werkt ie voortreffelijk.

Zover ik weet zit er geen batterij in dat apparaat :)

Strava | AP | IP | AW | SM

• Willem
  • Laatst online: 21:02
Dark Blue:
1) Als ik een Wacom tablet op de USB aansluit, werkt dan de ps/2 muis nog wel, of moet je telkens in en uitpluggen?
No problemo.
Wacom @ USB1, Logitech Optical @ USB2, Logitech Trachman Marble Wheel @ PS/2 1 etc... werkt prima.
Dark Blue:
2) Sommigen hebben het juist in voorgaande topics over de irritatie bij het batterijtje in de pen, anderen zeggen juist dat Wacom géén batterijtje in de pen heeft. Wat is waar?
Wacom heeft géén batterijtje.
Dark Blue:
3) Er stond in een topic een linkje naar Marktplaats.nl, dat je ook best een tweedehands Wacom kunt kopen. Is dit aan te raden?
Niet aan te raden, je weet niet wat er mee mis is, net als met alle andere 2e hands shit. Gewoon investeren in een nieuwe, je hebt er zowieso jaren plezier van.

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Verwijderd

Op woensdag 01 mei 2002 19:42 schreef Dark Blue het volgende:
Ik ben van plan een Wacom tekentabletje te kopen, A5 of A6.
En ja, ik heb al gezocht, heb wat gevonden, maar heb nog wat vraagjes.

Je kunt je muis gewoon blijven gebruiken hoor, dat levert geen enkel probleem op. Ik heb trouwens toetsenbord, (optische) muis en een Graphire II aan een USB hubje hangen.
Klopt, batterijen zijn niet nodig. Ik weet niet hoe het werkt, maar het werkt in ieder geval.
4) Ik las dat een Wacom onder Windows 2000 juist weer slechte ondersteuning biedt... wat zijn daar de meningen over?
Ik heb nog nooit problemen ermee gehad, dat lijkt me dus onzin :)
Dat zou ik absoluut niet weten, maar als je goedkoop een Intuos kunt vinden, dan zou dat geen slechte aankoop zijn lijkt me.

Wat een rare volgorde trouwens ;)

Verwijderd

Op woensdag 01 mei 2002 19:42 schreef Dark Blue het volgende:

Lijkt mij wel, want je moet die software toch installeren, niet dat je die USB bij installatie inplugt en de meegeleverde muis blijkt niet te werken...dan zit je.
Een Wacom en je muis werken probleemloos naast elkaar, gelukkig wel ;). Ik heb geen problemen bij een PS2- en USB-muis.
Voor zover ik weet zitten er in Wacom-pennen júist geen batterijen. In de pen van de Graphire2 sowieso niet.
Ik heb geen enkel probleem gehad onder Windows 2000. Ik draai nu Windows XP en 2000 en ben nog geen problemen tegengekomen.
Tjah, ligt er maar net aan wat je wilt. Als je een A6 tablet wilt kopen (Graphire2 is A6?) zou ik persoonlijk gewoon een nieuwe bestellen. Als je een groter formaat wilt kom je waarschijnlijk uit bij een Pro die wel zuinig is op zijn spulletjes, al is het maar vanwege de hoge prijs ;).

• klown
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:07

klown

geek

Er zit geen batterijtje in... het tablet krijgt gewoon voeding van de USB, en in de pen zit een magneetje o.i.d.

Je ps/2 muis werkt nog wel..net als je een gewone muis en een usb-muis in 1 systeem kan doen, en ze allebeide door elkaar kan gebruiken, zal dit ook zonder problemen werken.

Ik heb onder Windows 2000 nooit problemen gehad met mijn Wacom...

MSI K7T266 Pro2|AMD Athlon XP 1800+|512 MB DDR|Leadtek Geforce 2 Ti 64 MB DDR|LG 16x DVD|IBM 60 GB 7200 rpm HD|Creative soundworks DTT3500 speakers|IIyama A902MT|Wacom Graphire 2|Logitech Mouseman Dual optical & MX500|Creative soundbl. Audigy|Trust sp

Verwijderd

Hmm, ze waren net iets sneller met tikken ;).

• klown
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:07

klown

geek

Op woensdag 01 mei 2002 19:50 schreef SpiritX het volgende:
daar had ik ook last van jah :P

MSI K7T266 Pro2|AMD Athlon XP 1800+|512 MB DDR|Leadtek Geforce 2 Ti 64 MB DDR|LG 16x DVD|IBM 60 GB 7200 rpm HD|Creative soundworks DTT3500 speakers|IIyama A902MT|Wacom Graphire 2|Logitech Mouseman Dual optical & MX500|Creative soundbl. Audigy|Trust sp

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Op woensdag 01 mei 2002 19:50 schreef SpiritX het volgende:
Maakt niet uit, dan heb ik wat verschillende meningen.

Ik ben nu even op Marktplaats wel aan het peilen, wat mailtjes sturen, er staan zo wel 15 goede aanbiedingen bij, maar ik wil natuurlijk weten waarom ze hem wegdoen en wat ze er allemaal al mee gedaan hebben...

De A6 formaat van Wacom was naar ik hoorde... € 110, ja ik snap dat dat een normale prijs is...maar heb het geld nog net even niet en kan niet wachten :D

[edit]
weuh?!! Wacom Graphire is in de Pricewatch maar €69?
Welk formaat heeft de Graphire dan? Want nou volg ik het even niet meer...

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Die is A5. Genoeg voor het thuis werk, maar als je acht uur per dag erachter moet zitten is een A4 geen overbodige luxe.

* Yellow|A koop er geen een waar drank overheen is gegaan, das niet een succes :)

|{ brrr }] |

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Op woensdag 01 mei 2002 20:18 schreef Yellow het volgende:
Die is A5. Genoeg voor het thuis werk, maar als je acht uur per dag erachter moet zitten is een A4 geen overbodige luxe.

* Yellow|A koop er geen een waar drank overheen is gegaan, das niet een succes :)
Kijk daar ben ik dus ook bang voor...
... ik heb er nu op Marktplaats een gevonden:
Afbeeldingslocatie: http://www.marktplaats.nl/fotos/hardware/diversen/7805.jpg
Waarvan ik dus even wil weten hoelang hij in gebruik is geweest enzo... bieden doe ik pas als ik er genoeg van weet, en als ik het ook helemaal vertrouw.

En anders koop ik er lekker eentje in de winkel, nieuw, schoon, ala.

• Yellow|A
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Ik ben persoonlijk vrij paranoia en koop zelden iets tweedehands en waarschijnlijk helemaal niet via het Internet, ten minste geen technisch spul waar god mag 't weten mee mis kan zijn.

Op het plaatje ziet het er okay uit, maar mijn ex auto zag er ook "okay" uit voordat ie ophield met rijden :)

|{ brrr }] |

Verwijderd

Ik heb thuis een Wacom Intuos, destijds puur gekocht voor de heb. De pen zelf zit totaal geen batterij in. Het enige wat de pen bevat is een 4tal magneetjes, aan de hand van de druk die je op de pen zet wordt een magneet verschoven binnenin de pen, waardoor de kracht richting je tablet toe- of afneemt. De tablet meet vervolgens de kracht beschikbaar tov van de magneetpen.

Zelf gebruik ik hem heel erg weinig, omdat ik precieser kan werken met een muis, en omdat ik maar weinig paketten alla Painter 7 gebruik. Meestal houd ik het bij Photoshop voor de standaard bewerkingen, en dan heb je het nadeel met een tekentablet dat je pen heel precies is op het tekentablet totdat je hem los haalt van het tablet. Dat is het moment waar de pen te precies wordt, en vervolgens 2 a 4 px verschuift door de trilling van je hand.

Verwijderd

Op woensdag 01 mei 2002 20:43 schreef Gordijnstok het volgende:

Zelf gebruik ik hem heel erg weinig, omdat ik precieser kan werken met een muis, en omdat ik maar weinig paketten alla Painter 7 gebruik.
Ik gebruik mijn tablet ook voor navigatie in Windows, met een muis alleen kreeg ik last van RSI, maar nu ik afwissel heb ik nergens meer last van.
Meestal houd ik het bij Photoshop voor de standaard bewerkingen, en dan heb je het nadeel met een tekentablet dat je pen heel precies is op het tekentablet totdat je hem los haalt van het tablet. Dat is het moment waar de pen te precies wordt, en vervolgens 2 a 4 px verschuift door de trilling van je hand.
I second that, guides zetten en precies tekenen doe ik ook met de muis.

• OzBoz
  • Laatst online: 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Is dat ding op het plaatje een wacom? gedver.. maar de goedkoopste wacom die erg onder de rest zit is A6 en dan je naar de A5.. ik heb hier de A5 (hele tablet is dan groter dan A4) dus voor je een echte A4 gaat halen zoals Yellow zegt moet je als student wel over wat ruimte beschikken.

Tweedehands kan aardig.. zoveel kan er volgens mij niet aan kapot. Ik heb het geld niet en gebruik um te weinig maar zou anders graag een nieuwe A5 hebben gekocht en deze in de verkoop gooien.. die nieuwe staat beter bij mijn monitors, bureau en toetsenbord.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

Pen is inderdaad onprecies als je hem even optilt, maar valt mee te leven. De bijgeleverde muis vind ik maar een rotding, je bent meteen gebonden aan het oppervlak van de Wacom.

Ik heb in Win2k geen problemen:)

Cheatah, prachtige XML tracker heb je daar, ga meteen gebruiken

• 2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-03 13:52

2

Die muis is volgens mij ook vooral bedoeld voor je vriendinnetje die effe haar email wilt checken of moeders die even dat leuke pastarecept uit de libelle op wil zoeken.

Zover het nog niet duidelijk was, ik heb onder windows 2000 pro nog nooit problemen gehad; plug hem erin en playen maar.

Overigens, als je een graphire wilt kopen zou ik dat eerstehands doen, zo duur is hij ook weer niet, en dan weet je dat je iets goed hebt.

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:04

Tim Schuhmacher

abasios

Morgen wordt mijn Wacom gebracht. Ik heb hem voornamelijk voor het feit dat ik last van mn arm krijg.

• OzBoz

OzBoz

Op woensdag 01 mei 2002 21:57 schreef Tim Schuhmacher het volgende:
Morgen wordt mijn Wacom gebracht. Ik heb hem voornamelijk voor het feit dat ik last van mn arm krijg.
Hou er dan wel rekening mee dat je tegelijkertijd wat aan je houding doet of je manier van werken. Van alleen muizen krijg je geen last van je arm. Dit is mijn persoonlijke visie op het fenomeen RSI.. dus ik zou je willen zeggen daar ook aan te denken.. en niet iets te hebben als ik heb een tablet dus krijg het niet of het lost zichzelf op. Totzover deze ouwelullenpraat.

Verwijderd

Gewoon kopen en niet zeuren, je zult leren houden van die platte schatje! >:) *D

Dit was weer mijn bijdrage vandaag :& B-)

:P
Boomshakalaka

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:47

Pelle

🚴‍♂️

Op donderdag 02 mei 2002 00:31 schreef Telefoongids het volgende:
Gewoon kopen en niet zeuren, je zult leren houden van die platte schatje! >:) *D
Dit was weer mijn bijdrage vandaag :& B-)
Boomshakalaka
Ej, als je niks nuttigs hebt toe te voegen, kun je maar beter gewoon je mond houden.

Dark Blue:
Hier en op m'n werk een Wacom Graphire onder Win2000. Nooit problemen mee gehad. En koop gewoon een nieuwe, ik persoonlijk vind het in ieder geval geen relaxed idee om met een pen in m'n fikken te zitten die iemand anders zeker weten wel een aantal keer in z'n waffel heeft gehad, of aanraakte nadat hij een keer was vergeten z'n handen te wassen na het schijten. Graphire is erg netjes geprijsd, en is het geld dubbel en dwars waard.

Overigens werkt de pen volgens het inductie-principe: er zit een spoel in, en als er met een handige manier met magneetjes wordt omgesprongen wordt er in die spoel een stroom veroorzaakt (zegmaar een omgekeerde electro-magneet).

Verwijderd

[quasi-ot]
[insider]

helaas, ook al past het door de brievenbus... sorry... ;)

[/insider]
[q-ot]

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-08 22:11

Booster

Superuser

Een nieuwe Wacom is in ieder geval 200% zijn prijs waard...
2de hands kan leuk zijn om even te proberen of je het wat vind, en vervolgens een nieuwe te kopen.

The cake is a lie | The Borealis awaits...

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Op donderdag 02 mei 2002 02:01 schreef Type het volgende:
[quasi-ot]
[insider]

helaas, ook al past het door de brievenbus... sorry... ;)

[/insider]
[q-ot]
A-alleen het pennetje dan.... :) :) :)
Toooeee...???

Ik denk dat ik die ene uit de Pricewatch maar ga bestellen, maar nou k het zie op http://www.sunrisepro.com/ ...

Wacom Graphire Classic USB Euro 99,00
Met muis, met handleidingen en drivers

Graphire Classic OEM Euro 69,00
Zonder muis, handleiding en drivers

Wacom Graphire 2 Euro 110,00
Met muis, handleidingen en drivers, USB?
Wat is hier beter aan dan die hier boven?

Die muis heb ik niet nodig, want mn ps/2 muis blijft werken; ik heb hier een bureaublad met daaronder een toetsenbordplank, dus tekenen kan ik gewoon op het bureaublad recht voor mn neus, plek genoeg hoor.
Ik wil hem A5 hebben, en deze
Afbeeldingslocatie: http://www.sunrisepro.com/shop/media/_Graphire_OEM.gif
(Graphire Classic OEM) is dat toch..? Ik zie het bruikbare vlak niet helemaal namelijk. En hij is USB...naar wat er bij staat. Die drivers moeten zo te downloaden zijn, een handleiding zou handig zijn, maar ja, er zitten geen moeilijke dingen aan lijkt me.

Iemand nog een opmerking? Ik heb dit namelijk al zo vaak gehad met printer, webcam en eigenlijk ook wel pc... je kunt het beter in een keer duur inslaan dan eerst met de goedkope dingen gaan kwakkelen...

• OzBoz

OzBoz

A6 nix geen A5.. ja misschien met het plastic eromheen erbij. De A5 (die met plastic A4+ is) kostte nieuw ooit rond de 800 pjekken.

• Booster

Booster

Superuser

Op donderdag 02 mei 2002 15:37 schreef Dark Blue het volgende:
[cut]
Ik wil hem A5 hebben, en deze
[afbeelding]
(Graphire Classic OEM) is dat toch..?
Mja, da klopt.
Ik zie het bruikbare vlak niet helemaal namelijk. En hij is USB...naar wat er bij staat. Die drivers moeten zo te downloaden zijn, een handleiding zou handig zijn, maar ja, er zitten geen moeilijke dingen aan lijkt me.
- bruikbare vlak is 12x8 (cm)
- de classic kwam in USB en serieel maar deze is most-likely USB ja
- Drivers zijn zo te downen inderdaad
- Zitten absoluut geen moeilijk dingen aan :)
(lees: draai setup.exe van driver, prop tablet in USB als setup programma dat aangeeft, setup afmaken en klaar. Eventueel klooien met sensitivity bij config-proggie)
Iemand nog een opmerking? Ik heb dit namelijk al zo vaak gehad met printer, webcam en eigenlijk ook wel pc... je kunt het beter in een keer duur inslaan dan eerst met de goedkope dingen gaan kwakkelen...
Ik heb ooit een Wacom Graphire Classic USB gekocht, als een soort van impuls-aankoop. Kostte me toen 240 piek, maar het was het geld echt waard. Ding voelt stevig, ligt lekker, echt geweldig.
Het tablet gaat waarschijnlijk mee totdat de USB-standaard bejaard is. :P

Andere tabletten hebben al snel één of meer haken en ogen wat werking betreft zover ik ze gezien heb.

• Obi
  • Laatst online: 03-09 16:58

Obi

Even een algemeen Wacom-prietpraatje aangezien de vragen wel beantwoord zijn inmiddels, heb zelf een jaar met de Intuos A4+ gewerkt en heb nu sinds een weekje de Intuos2 A4+ (die mooie grijze ja :D) en ik zou niet zonder meer kunnen..

Afbeeldingslocatie: http://www.wacom.nl/art/xd1212ud/picture500.jpg

Heb nog wel 's met een kleinere gespeeld, maar vind dat maar niets, kan ook komen omdat die 'grote' er bij mij zo in zit.. Een A3 vind ik weer te groot, moet je te lange armbewegingen maken.. Voor mij is er maar eentje; de A4+.. Echt driedubbel en dwars z'n geld waard.. Die nieuwe (met rubber belegde) pen is trouwens ook heerlijk werken..

Wel is de tablet redelijk diep, dus je moet op je bureau wel genoeg diepte hebben om, zoals ik heb, het toetsenbord en grote monitor er achter kwijt te kunnen.. Én ik moet toegeven dat het nét iets te duur speelgoed is om 'eventjes' te halen.. Maar ik zou áls je een wacom gaat halen niet bezuinigen en gelijk een wat grotere kopen, zoals al eerder gezegd is, je hebt er echt jaren plezier van..

• Tim Schuhmacher
  • Laatst online: 15:04

Tim Schuhmacher

abasios

Ik heb mn tablet nu ook aangesloten (onder win2000). Je kan hem op 2 manieren instellen. Dat de linkeronderhoek van het actieve gedeelte ook de linkeronderhoek op je monitor is. Om dan dus de hele monitor te kunnen bestrijken moet je ook het hele tablet over. Nadeel daarvan vind ik dat ik dan, als je onderin het scherm moet zijn, met mijn pols niet meer op het tablet kan blijven.
Gelukkig kan je hem ook instellen dan je moet bewegen alsof het een muis is. (optillen en slepen). Zo kan je je pols op dezelfde plaats houden.

Het is wel wennen tov een muis.

Verwijderd

is er nou een verschil tussen de graphire en de graphire II?

of is alleen de vormgeving verbeterd?

• superjoost
  • Laatst online: 08-09 19:44
Heeft iemand ervaringen met de wacom graphire 2 onder windows XP en in Autocad 2002 ?
(werkt hij wel onder XP ?)

• superjoost
  • Laatst online: 08-09 19:44
Afbeeldingslocatie: http://www.acecad.nl/acenl/a1212.gif

Ook mooi:
Acecad A-Series
Active Area: 12" X 12" (305mmx305mm)
Dimensions:
22.4" (W) x 16.9" (D)
570mm (W) x 430mm (D)
Weight: 3.92 lbs. (1.78Kgs)
Tilt Angle: 3.5° or 6.5°
Power Switch: Convenient On/Off switch
Dual Transducer Port: Allows you to connect both stylus pen and cursor puck simultaneously.
Technology: Electromagnetic Inductive
Resolution: Up to 2540 LPI
Accuracy: +/-0.01" (+/-0.254mm)
Jitter: +/-0.5 least significant digit
Proximity:
Up to 0.27" (7mm) cursor puck
Up to 0.27" (7mm) stylus-pen
Baud Rate: 9600 BPS
Sampling Rate: 135 PPS
Data Bits: 7, 8
Parity: Odd, Even, None
Data Format: Binary, ASCII
Emulations: MM, UIOF
Drivers/Utilities:
Easy Auto Install Program
Real and Protected Mode ADI Drivers
WINTAB driver for Windows
Tablet Control Panel for Windows
ATABLET Mouse Driver for DOS
ATEST Tablet Test Utility Program
ACEMode Program
Interface: RS-232C

A1212 , A4 model, Prijs € 215,- excl. BTW

Nieuw: Windows XP driver... klik hier

Verwijderd

Op zaterdag 04 mei 2002 19:10 schreef superjoost het volgende:
Heeft iemand ervaringen met de wacom graphire 2 onder windows XP en in Autocad 2002 ?
Wanneer je het tablet aan de praat krijgt, is het geen probleem om met autocad daarna ermee te werken. Dat asan de praaat krijgen is zoals uit de vorige posts blijkt geen prob.

Je moet alleen niet denken dat je onder die graphire ook nog een een underlay kan leggen, en hem als volwaardig tablet kan gebruiken in autocad2002. De graphire 2 is een mooie afwisseling tussen muizen en pennen.

Verwijderd

Op zaterdag 04 mei 2002 19:20 schreef superjoost het volgende:
[afbeelding]

Ook mooi:
Acecad A-Series
Ja leuk. Maar wat ik uit de specs haal is dit tablet niet druk gevoelig, en zo te zien zit er ook aan de pen een draadje.

De wacom's zijn draadloos en drukgevoelig. Binnen autocad heb je daar niets aan, maar bij tekenpakketten is dit wel gemakkelijk.

• Blamm
  • Laatst online: 05-04 17:57

Blamm

Niet meer Smart

Op zaterdag 04 mei 2002 19:10 schreef superjoost het volgende:
Niet met autocad maar wel met WinXP. Mijn Wacom Graphire 2 werkt perfect.

• Booster

Booster

Superuser

Acecad, is leuk maar hoeveel pressurelevels heeft ie? Volgensmij maar 2 namelijk :) En dat is niet handig met tekenen in PS enzo.

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Hnnnng Hnnnnng Ghhnnnnngnnnn Afbeeldingslocatie: http://www.nvlf.nl/bonk.gif

*fliep fliep*
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/488373

Ik kreeg mijn Wacom aan de deur bezorgd... had hem in mn handen... maar had die 80 euro niet zo ff contant...moest de helft nog pinnen nml... *hnggg* *tandenknars*

dus hij zegt 'je kunt hem morgen ophalen bij het postkantoor'...
Morgen...Morgen... ;( ik had hem vandaag al kunnen hebben...

• Recoil
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Misschien een beetje laat maar in ALLE tekentabletten zit geen batterij o.i.d.

Afbeeldingslocatie: http://www.wacom.nl/images/intuos_intern.gif
Omdat de dradenmaas in het tablet door resonantiekoppeling de energie naar de pen verzorgt, zijn batterijen niet nodig. Er zitten dus geen verbruikende elementen in de pen die leeg kunnen raken, vervangen moeten worden of de pen topzwaar maken.

Deze gepatenteerde technologie is te vergelijken met een pianostemmer die een stemvork gebruikt om de piano te stemmen. Als de stemvork in de nabijheid komt van de (overeenkomstige) vibrerende pianosnaar (als de vork dezelfde frequentie heeft) zal hij energie van de vibrerende snaar gaan overnemen en resoneren, en een toon voortbrengen. Op dezelfde manier zal de WACOM-pen bij het naderen van het tabletoppervlak beginnen te resoneren, en zo zijn eigen frequentie terug naar het tablet genereren. Wanneer het tablet de pen hoort, dan bepaalt het de positie van de pen met ongekende precisie. Het tablet zendt vervolgens informatie over de plaats, druk en penhoek (ten opzichte van het tablet) door naar de computer, samen met informatie of de penpunt of het gummetje (aan de achterzijde) al dan niet gebruikt wordt.

• Willem
  • Laatst online: 21:02
Blizzy:
Misschien een beetje laat maar niet in ALLE tekentabletten zit een batterij
Balen, want in de Trust Wireless Design & Work Tablet 100 wel.

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• Booster

Booster

Superuser

Op dinsdag 07 mei 2002 13:13 schreef Blizzy het volgende:
Misschien een beetje laat maar in ALLE tekentabletten zit geen batterij o.i.d.
[cut]
Men bedoeld meer dat er in brakke Trust tabletjes e.d. bv (mini)-penlights gedaan moeten worden. Dat maakt een pennetje een stuk zwaarde en vervelender om mee te tekenen.

In de wacom pennetjes zit volgensmij een piepklein condensatortje, het gaat om het gewicht natuurlijk.
Dus, dat mag je een batterij noemen :)

Verwijderd

ik heb een wacom A4 op m`n werk en ook eentje thuis,... ik zou er NOOIT meer zonder kunnen,.. heerlijk spul, geen klikgeluid en geen rsi, vooral met flash werkt dit heerlijkkkkkkkkk.

• Recoil
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Sorry ik had het beter moeten zeggen ik bedoelde in ALLE tekentabletten van wacom..... |:(

Verwijderd

Op dinsdag 07 mei 2002 15:46 schreef Blizzy het volgende:
Sorry ik had het beter moeten zeggen ik bedoelde in ALLE tekentabletten van wacom..... |:(
in ALLE ECHTE tabletten dus hehehehehehehehe, de rest is meuk. zo nu een :7

• OzBoz

OzBoz

Op dinsdag 07 mei 2002 16:05 schreef zkywalker het volgende:

[..]

zo nu een :7
offtopic:
Goh knul, net begonnen met roken? Tijd dat er in de FAQ iets komt over mensen die het menen te moeten melden dat ze een peuk op steken

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

Op dinsdag 07 mei 2002 16:05 schreef zkywalker het volgende:

[..]

in ALLE ECHTE tabletten dus hehehehehehehehe, de rest is meuk. zo nu een :7
Ik zie alleen maar oneliners van je in W&G, voeg iets toe of blijf weg. Je staat op cutters watchlist. Danku.

Verwijderd

Op dinsdag 07 mei 2002 16:31 schreef cutter het volgende:

[..]

Ik zie alleen maar oneliners van je in W&G, voeg iets toe of blijf weg. Je staat op cutters watchlist. Danku.
soms kan het in 1 zin beste cutter,.. als je dat niets vind gooi me er maar uit,.. vandaag nog iemand geholpen die wel blij was:
[topic=488346]

hier ook meer dan simpele oneliners!
[topic=472679/1/25]

• OzBoz

OzBoz

Op dinsdag 07 mei 2002 16:40 schreef zkywalker het volgende:

[..]
hier ook meer dan simpele oneliners!
[topic=472679/1/25]
Nu je het zegt...

[1] succ6! laat ff weten wat het nou was als je het vind!

[2] ben een beetje druk nu,.. maarre wanneer ga je live?

[3] nah,.. geen idee, als die pagina goed binnenkomt is het toch okee zou ik zo zeggen? (of mis ik nou iets)

[4] t68 >> was dat voor iets dan? een telefoon? toch geen wap he?

Tis geen chatbox :)

Verwijderd

:( makkelijk om alleen deze eruit te halen hoor in een topic van meerder pagina`s...
ik heb daar vrij goeie tips gegeven!
wat wil je nou aantonen? veel posts hier reageren op elkaar met simpele antwoorden die vaak genoeg zijn of wat meer informatie bieden.

• OzBoz

OzBoz

Op dinsdag 07 mei 2002 16:52 schreef zkywalker het volgende:
:( makkelijk om alleen deze eruit te halen hoor in een topic van meerder pagina`s...
ik heb daar vrij goeie tips gegeven!
wat wil je nou aantonen? veel posts hier reageren op elkaar met simpele antwoorden die vaak genoeg zijn of wat meer informatie bieden.
Nou ik ben mod-af maar wil het wel even motiveren. Dat je simpele, vrolijk etc antwoorden plaatst moet wel kunnen met mate. Maar op het moment dat je zoals jij, vrij nieuw bent, kunnen andere mensen de indruk krijgen dat je het doet voor je aantal posts en daarmee weer bepaalde privileges te krijgen in de vorm van toegang tot het meest kansloze en hersenloze forum hier op GoT. Vandaar :)

Pagina: 1