Toon posts:

audio van dvd op cd kopieren, close!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn laatste poging. Ik heb dus *.ac3 of *.dts bestanden. de ac3 bestanden trek ik uitelkaar naar 6 mono wav's met soft encode van sonic foundry. werkt perfect.

Dan laat ik hem het bestand coderen naar een dolby digital wave, die brand ik en dat gaat dus op mijn onkyo dvd speler fout. Hij verslikt zich in de bitrate, helaas. mn marantz dvd-speler heeft hier overigens geen last van.

Maar als ik het naar dts weet te coderen, dan kan ik het wel passend naar een cd branden, nu heb ik alleen 1 probleem. Waar vindt ik een trial van Surcode? Ik trek dan het ac3 bestand naar 6 wavs, en die encode ik dan vervolgens met surcode. en dan gaat het werken!!! :P

ok tot zover ac3. Maar hoe split ik een *.dts bestand naar 6 mono wav's, om ze vervolgens weer met surcode te gaan coderen?

conclusie: Als iemand me kan vertellen hoe ik dts bestanden uit elkaar trek dan kan ik die coderen en als iemand mij een trial stuurt van surcode dan kunnen we eindelijk het geluid van muziek-dvd's op cd's branden. Ik zal overigens een work-around dan hier posten.

• delorean7
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-03 20:05

delorean7

Let's take the Aston toni

He gaaf! Ik wist niet dat dat kon....

Was er trouwens niet een mp3 encoder die surround mee kon nemen? Check ander doom9.net even.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 01 mei 2002 20:00 schreef delorean7 het volgende:
He gaaf! Ik wist niet dat dat kon....

Was er trouwens niet een mp3 encoder die surround mee kon nemen? Check ander doom9.net even.
das dolby surround

ik ben bezig dolby ac3 en dts op cd te fikken...

Verwijderd

http://dailymp3.com/main.html

Op bovenstaande link staan enorm veel MP3 Utilities/Encoders/Decoders/Players enz.........succes

Verwijderd

Topicstarter
das allemaal mp3 decoders/encoders enz...ik heb dts encoders nodig, dan kan k het eindelijk proberen

maar thx :)

Verwijderd

Je wilt dts audio cd's maken? Gewoon die .dts bestanden als pcm wegschrijven (normale audio dus).
Heb hier ook redelijk wat dts audio cd's liggen, dingen kun je gewoon in je dvd speler draaien. Receiver zet je gewoon op dts en knallen :)
Klinkt PERFECT!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 02 mei 2002 19:25 schreef Vortex95 het volgende:
Je wilt dts audio cd's maken? Gewoon die .dts bestanden als pcm wegschrijven (normale audio dus).
Heb hier ook redelijk wat dts audio cd's liggen, dingen kun je gewoon in je dvd speler draaien. Receiver zet je gewoon op dts en knallen :)
Klinkt PERFECT!
hoe?? ik heb daarvoor toch echt een dts encoder nodig om 5.1 erin te krijgen?

Verwijderd

hoe?? ik heb daarvoor toch echt een dts encoder nodig om 5.1 erin te krijgen?
He? Of jij snapt het niet helemaal of ik niet.

Okay, dit is wat ik er van begrijp:

Je brand die .dts bestanden gewoon weg op als pcm-tracks. Dus met nero, volgens mij heb je geen speciale encoders ed nodig. Je ript gewoon de dts track van de dvd, en die brand je op cd als audio. Als je hem dan in je discman pleurt, dan hoor je allemaal gekraak. Maar gooi je hem in je dvd-speler en je receiver herkent dts, dan speelt hij die heerlijke dts-track(s) af :)

Als je een dolby digital track ript, zul je hem idd eerst moeten omzetten naar dts. Dolby digital kan volgens mij niet zomaar worden afgespeelt. Maar dts wel!

Verwijderd

Topicstarter
volges mij slikte nero die *.dts tracks niet, maar k zal ff computer hiernaast opstarten voor je, moment ff cdrw fikke

Verwijderd

haha okee das goed :)

Wat ben je btw aan 't rippen?

Je kunt dts cd's trouwens ook gewoon van 't net trekken in sommige newsgroupen. Alleen xs4all geeft die groepen natuurlijk weer niet door GRRR#$@#$#$ :(

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 02 mei 2002 19:51 schreef Vortex95 het volgende:
haha okee das goed :)

Wat ben je btw aan 't rippen?

Je kunt dts cd's trouwens ook gewoon van 't net trekken in sommige newsgroupen. Alleen xs4all geeft die groepen natuurlijk weer niet door GRRR#$@#$#$ :(
damn probleem, heb volges mij ff wnaspi32.dll of winaspi32.dll nodig :( ff zoekes, hij wil niet rippen nl. zonder aspi driver

Verwijderd

Met welk programma rip je die dts tracks er uit?

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-02 16:38

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

webOS all the way!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 02 mei 2002 19:59 schreef Hermanvh het volgende:
At your service >:)
had em al

nero site roelt maar thx man!

smartripper btw met stream demuxing aan

• pvr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-01 19:26

pvr

Half jaar geleden heb ik dit ook geprobeerd,maar mij lukte het ook niet om de 6 verschillende muziekbronnen uit het DTS te halen.
Kreeg weleenmailtje van iemand dat er speciale aperatuur is die dat kan, maar dat is voor ons niet weggelegd(te duur)
Het leuke aan surcode is dat als je de zelfde Waf file in alle muziek bronnen gooit,er een DTS wav file uitkomt(je hebt dus uit alle 6 de speakers hetzelfde geluid(maarja een echte Dts freak zoals ik geeft daar geen r**t om.

Ik hoop dat er meer informatie gegeven wordt(misschien is er iets nieuw op de markt dat het wel kan splitsen >:)

Succes :)

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

Verwijderd

Half jaar geleden heb ik dit ook geprobeerd,maar mij lukte het ook niet om de 6 verschillende muziekbronnen uit het DTS te halen.
Waarom wil jij de 6 kanalen uit dat dts bestand halen?
Je moet gewoon die dts file fikken als pcm track.

En speciale apparatuur? hahaha enigste speciale wat je nodig hebt is een dvd-speler in je pc! Harstikke veel mensen doen dit al hoor.
je hebt dus uit alle 6 de speakers hetzelfde geluid(maarja een echte Dts freak zoals ik geeft daar geen r**t om.
Uit alle 6 speakers hetzelfde geluid? Dan pak je dus 1 kanaal en dan plak je in alle kanalen. Dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Dts freak..? Wat voor'n set heb je dan staan?

• pvr

pvr

Op donderdag 02 mei 2002 20:15 schreef Vortex95 het volgende:

[..]

Waarom wil jij de 6 kanalen uit dat dts bestand halen?
Je moet gewoon die dts file fikken als pcm track.

En speciale apparatuur? hahaha enigste speciale wat je nodig hebt is een dvd-speler in je pc! Harstikke veel mensen doen dit al hoor.
[..]

Uit alle 6 speakers hetzelfde geluid? Dan pak je dus 1 kanaal en dan plak je in alle kanalen. Dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Ik zei al dat ik een half jaar geleden dit heb geprobeerd,en ik ben er toen mee gestopt omdat er niets was ;(

Daar bij zeg ik ook als er iets nieuw is hoor ik dit graag omdat ik dit toevallig oppikten op de voorpagina van Tweakersnet.

Ik heb een goeie set ,ik vind dit een domme uitspraak. :r

Je kan beter eerst iets goed gaan lezen voordat je een oordeel geeft.

En nu weer terug waar we gebleven waren,ik vind het tegek dat dit kan . :P

Ik ga er meteen aan beginnen :9

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

Verwijderd

Ik zei al dat ik een half jaar geleden dit heb geprobeerd,en ik ben er toen mee gestopt omdat er niets was
Oke, dat jou het niet lukt, wil niet zeggen dat er niets was. Dts audio cd's bestaan al een hele tijd. Veel mensen houden zich bezig met het rippen van dvd's of het zelf mixen van oude recordings.
Daar bij zeg ik ook als er iets nieuw is hoor ik dit graag omdat ik dit toevallig oppikten op de voorpagina van Tweakersnet.
Er is niets nieuws. Maar er zijn redelijk wat guides voor het rippen van een dvd naar dts audio. Gebruik eens de searchengine google, had binnen 10 sec al 2 goede links gevonden.
Ik heb een goeie set ,ik vind dit een domme uitspraak.
Ik vind de term dts-freak een DOMME uitspraak. Je kickt alleen op dts tracks? Ligt er maar net aan hoe het gemixt is, dolby digital kan zeker beter klinken dan sommige dts titels. Of wel eens een sacd gehoort? Klinkt ook 'iets' beter als dts.
Ik vind dts-freak echt zo'n ik-heb-een-creative-5.1-setje-vent uitspraak. Kijk ik kan ook :r

Maar probeer eens te zoeken met google, dan zul je guides genoeg vinden.

• pvr

pvr

Op donderdag 02 mei 2002 23:23 schreef Vortex95 het volgende:

[..]

Oke, dat jou het niet lukt, wil niet zeggen dat er niets was. Dts audio cd's bestaan al een hele tijd. Veel mensen houden zich bezig met het rippen van dvd's of het zelf mixen van oude recordings.
[..]

Er is niets nieuws. Maar er zijn redelijk wat guides voor het rippen van een dvd naar dts audio. Gebruik eens de searchengine google, had binnen 10 sec al 2 goede links gevonden.
[..]

Ik vind de term dts-freak een DOMME uitspraak. Je kickt alleen op dts tracks? Ligt er maar net aan hoe het gemixt is, dolby digital kan zeker beter klinken dan sommige dts titels. Of wel eens een sacd gehoort? Klinkt ook 'iets' beter als dts.
Ik vind dts-freak echt zo'n ik-heb-een-creative-5.1-setje-vent uitspraak. Kijk ik kan ook :r

Maar probeer eens te zoeken met google, dan zul je guides genoeg vinden.
:r

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Geachte users Vortex95 en pvr,

Zouden jullie vanaf nu op een normale, volwassen manier met elkaar kunnen discuseren? Mocht één van jullie niet capabel zijn om dit te realiseren verzoek ik diegene deze discussie te mijden, voor eigen bestwil. En het plaatsen van kots-smiley's draagt niks positiefs bij aan een discussie...

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Euh sorry hoor, maar wie is hier onvolwassen?
Ik :r op :r smilies. Daarom zet ik ook neer: "ik kan ook :r"

Maar laten we verder gaan over dts audio cd's.

Verwijderd

Topicstarter
Het is gelukt, ik zit nu alleen bij een vriend, dus ik ga de walktrough niet posten nu, doe ik strax thuis wel ff :P
Pagina: 1