Beveiligde Pagina's.....HOE los ik dit op?

Pagina: 1
Acties:
  • 353 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bartez
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-09 13:50
hoi,
ik wil in mijn site een paar beveiligde pagina's maken....nu weet ik dat dat kan mbv javascripts e.d....alleen zijn die erg makkelijk te kraken...nu weet ik ook dat het met php kan, alleen ben ik daar zelf niet zo bekend mee, net zoals PERL en/of CGI....daar schijnt het namelijk ook mee te kunnen....het moet zo veilig mogelijk, maar zonder gebruik van mysql of iets in die richting....php en PERL/CGI mogen wel....

ik zit alleen met het probleem dat ik door middel van een link een standaard log-in pagina wil laten openen met alleen een paswoord login.....en aan de hand van het betreffende paswoord moet men navigeren naar een bepaalde pagina.....tevens komt daarbij dat eigenlijk na invoering van het paswoord en het op ENTER drukken, er twee pagina's zouden moeten openen mbv een javascript wat ik hier heb, en ik vroeg me af of dat dat mogelijk was.....nu heb ik internet en search al compleet doorgespit, maar ik kom niet echt verder....

is er iemand die dit bekend voorkomt en weet hoe ik zoiets het makkelijkst en veiligst op kan lossen?

bedankt alvast voor de eventuele reacties...

Bedankt!

• pachacuti
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-09 23:48
Bedoel je zoiets voor de beveiliging?

http://hace.dyndns.org/niwo/faqs/htaccess.html

• Bartez
ja zoiets...maar is dat op elke server te gebruiken?

of moet daarvoor iets speciaal geinstalleerd zijn op mijn server??

• pachacuti
Je moet een Apache server hebben.
Als je site draait op Apache zal het normaal gezien wel lukken.

• Bartez
hmm, dus hij hoeft alleen maar als apache te zijn geinstalleerd?.....en voor het geval dit niet het geval is....zijn er meerdere opties?

• pachacuti
Dan zal je het via een database moeten doen denk ik.
Je kan eens snel een .htaccess file plaatsen dan weet je direct of het werkt :)

Als uw site php ondersteunt zal hij in 99% van de gavallen zeker htaccess ook wel ondersteunen :)

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Authenticatie via http is op vrijwel alle webservers mogelijk, niet alleen op apache.

• Bartez
perfect...zijn die htaccess files ergens te downlaoden ofzo...of waar kan ik die halen?

• pachacuti
Die moet je zelf schrijven die htaccess files. Kijk maar eens op de link die ik in m'n eerste post gaf, daar staat uitleg genoeg.
Via google is trouwens ook veel info te vinden.

Veel succes :)

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:28

JSchut

.....

of een beetje met php en mysql klooien

kan je een authorisatiepagina maken ipv zo'n lelijke popup :D

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

• martinvw
  • Laatst online: 14-12-2025
Ik vind die popup wel mooi. Sta ik daar in alleen?

• Bartez
denk het wel....vind die pop-up echt verschrikkelijk....moet gewoon simple login zijn....

maar uh....met behulp van htaccess kan ik dus per login passwoord een url aangeven, ook in combinatie met een javascript? zodat ik na invoering van paswoord TWEE pagina's kan laden??

of is dat niet mogelijk?

• Bartez
heb nu een .htaccess file op mijn server gezet....ik kan hem alleen niet zien via een ftp programma.....weet er iemand hoe dit kan....want volgens mij moet ik hem chmodden....alleen als ik hem niet zie...kan ik hem ook niet chmodden....of doe ik iets verkeerd?

• Orphix
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op zaterdag 04 mei 2002 20:29 schreef bvstrien het volgende:
heb nu een .htaccess file op mijn server gezet....ik kan hem alleen niet zien via een ftp programma.....weet er iemand hoe dit kan....want volgens mij moet ik hem chmodden....alleen als ik hem niet zie...kan ik hem ook niet chmodden....of doe ik iets verkeerd?
standaard worden bestanden die met een '.' beginnen niet weergegeven in unix systemen. Misschien moet je een 'ls -a' doen of een optie zoeken in je ftp-programma die aangeeft dat _wel_ alle bestanden moeten worden weergegeven.

• martinvw
  • Laatst online: 14-12-2025
Waarom zou je zou hem moeten chmodden? Je hoeft hem ook niet te kunnen zien, als hij er maar is.

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 20:23
Hey buurman :P

Als je een Windows Server gebruikt valt er inderdaad niet zoveel te chmodden, toch ? Wat voor server gebruik je nu eigenlijk ?

Edit : Ah, ik zie dat je hem bij members.home.nl hebt staan :( Die ondersteunen geen PHP, en als ze ook al geen .htaccess gebruiken dan zijn er niet echt veel andere mogelijkheden meer over imho :'(

Verwijderd

en als je hem niet kan zien gebruikm je waarschijnlijk een brak ftp programma die geen bestanden kan zien die met een . beginnen ofzow...
Pagina: 1