Toon posts:

Icons voor Linux

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hai,

Waar halen jullie al die toffe icons vandaan voor Linux (Gnome). Ik heb echt het hele i-net en de search af zitten zoeken maar kon ze nergens vinden.
Dan moet je bijvoorbeeld denken aan sites als www.deviantart.com.

Kwil ook kewle icons :9

Verwijderd

de meeste screenshots van Gnome die je ziet maken gebruik van een iconset gemaakt door jimmac. Het adres is http://jimmac.musichall.cz. Die mooie glazige bolletjes als icons voor Gnome weet ik helaas niet te vinden...

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 01 mei 2002 20:06 schreef areana het volgende:
de meeste screenshots van Gnome die je ziet maken gebruik van een iconset gemaakt door jimmac. Het adres is http://jimmac.musichall.cz. Die mooie glazige bolletjes als icons voor Gnome weet ik helaas niet te vinden...
Ok, thanx hee
zal eens ff gaan installen straks

Verwijderd

JE kan ze ook zelf maken. Gaat nog wat makkelijker als in windows :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja ok, met The Gimp zeker
zo creatief ben ik nou ook weer niet :)

• M4RTiN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
ik maakte een hoop zelf met behulp van photoshop en dan weer omzetten naar png

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 02 mei 2002 09:29 schreef M4RTiN het volgende:
ik maakte een hoop zelf met behulp van photoshop en dan weer omzetten naar png
Aha, dat is ook wel een zeer goed idee eigenlijk
icons moeten 64*64 zijn of 32*32 toch ??

• M4RTiN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
jup als je ze nu ontwerp op 64 x 64 kan je ze altijd nog resizen, alhoewel ik alleen maar 32 x 32 gebruik :)

Verwijderd

Ik maakte ze met the GIMP gewoon beelden uit de film Lord of the rings gehaald en uitsnijden met the gimp. En aan resisen deed ik niet. Maar uiteindelijk was ie wel mooi geworden. Http://home.planet.nl/~wel00042/lordoftherings.jpg

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
waar staan de icons in Linux eigenlijk ?

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-05 21:44

wzzrd

The guy with the Red Hat

Inderdaad! Goed punt: waar staan die mooie glazige bolletjes op internet??? Die wil ik!

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op vrijdag 03 mei 2002 10:52 schreef wzzrd het volgende:
Inderdaad! Goed punt: waar staan die mooie glazige bolletjes op internet??? Die wil ik!
Die van blauwekip? Tja, hij heeft t ooit wel es verteld.....

Verwijderd

Op vrijdag 03 mei 2002 10:40 schreef ViNyL het volgende:
waar staan de icons in Linux eigenlijk ?
hangt af van de desktop / window manager die je gebruikt... Gnome? :? Geen idee, ik gebruik geen Gnome (zelfs geen icons, die gebruikt blackbox niet :Y) )

• Niek
  • Laatst online: 14-07 11:42

Niek

f.k.a. The_Surfer

Misschien een beetje offtopic, maar Everaldo heeft zijn icons voor KDE beschikbaar gesteld op kdelook. Hier kan je meer mooie icons downloaden.

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

• banaan-X
  • Niet online
Op vrijdag 03 mei 2002 11:31 schreef banaan-X het volgende:

[..]

Die van blauwekip? Tja, hij heeft t ooit wel es verteld.....
Gevonden!, hij had ze hier vandaan:
http://www.deviantart.com/deviation.php?id=256117

Verwijderd

Op vrijdag 03 mei 2002 12:04 schreef The_Surfer het volgende:
Misschien een beetje offtopic, maar Everaldo heeft zijn icons voor KDE beschikbaar gesteld op kdelook. Hier kan je meer mooie icons downloaden.
hehe... ook goeiemorgen, volgens mij is dat al een tijdje zo.... en het ging hier om icons voor Gnome, niet voor kde ;) (hoewel... je kan ze met wat geknutsel ook wel in Gnome gebruiken)...

• Niek
  • Laatst online: 14-07 11:42

Niek

f.k.a. The_Surfer

Op vrijdag 03 mei 2002 12:15 schreef areana het volgende:

[..]

hehe... ook goeiemorgen, volgens mij is dat al een tijdje zo.... en het ging hier om icons voor Gnome, niet voor kde ;) (hoewel... je kan ze met wat geknutsel ook wel in Gnome gebruiken)...
Wakker worden! ;) Die icons waren nog niet gepubliceerd, ze waren wel via een omweggetje te verkrijgen (via GetCrystal), maar nu zijn ze dus officieel te downloaden. :)

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

Verwijderd

Op vrijdag 03 mei 2002 13:06 schreef The_Surfer het volgende:

[..]

Wakker worden! ;) Die icons waren nog niet gepubliceerd, ze waren wel via een omweggetje te verkrijgen (via GetCrystal), maar nu zijn ze dus officieel te downloaden. :)
hehe, dan heb ik niks gezegd :)

heb ik dat gezegd? ik zeg niks, ik heb niks gezegd, echt niet!!! ik ontken alles!! ;)

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-05 21:44

wzzrd

The guy with the Red Hat

Kriztal Iconz rule!

Seriously though, die dingen zijn sjiek, zeker in combinatie met liquid kde3.

Gnome met die glazige bolletjes zijn is ook mooi, maar kde3 roelt momenteel te hard ben ik bang :)

Verwijderd

Over het zelf maken van icoontjes gesproken..

2 weken geleden las ik ergens in de reacties op KDE-Look.org of er niet een tutorial oid was voor het maken van icoontjes met de Crystal look met the GIMP..
Vorige week vroeg ik zelf nog ff voor de zekerheid of er nog meer mensen waren die interesse hadden in zo'n tutorial; en die waren er idd.

En vooral omdat er teveel mensen zijn die 'Crystal' icoontjes maken dmv te copieren en plakken en er dan een glossig bubbeltje overheen te gooien (waarvan Everaldo heeft gezegd dat die niet in het officiele pakket komen) heb ik besloten om zelf dan maar een tutorial te maken.
en ook omdat er veel mensen zijn die denken dat je bijna niets kan met the GIMP en/of bijna niet weten hoe je dit pakket moet gebruiken vanwege de beperkte hoeveelheid kwalitatieve tutorials

Eigenlijk zijn het er twee, eentje voor de zgn bubble-achtige icoontjes met de glossy look en eentje voor de icoontjes waarbij gebruik is gemaakt van vector tools.

Als alles goed gaat kan ik hiervoor begin volgende week de uiteindelijke PDF en HTML bestanden aanmaken..

Dit volgende plaatje is het (voorlopige) resultaat van de 2e tutorial:
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/2402970007
NOTE: de schaduw ligt er nog niet goed onder, de lijnen zijn te dik (m'n eigen schuld |:( ) en de kleuren zijn ook nog niet goed - hierdoor wijkt dit plaatje af van het origineel

Maar de reden dat ik dit post is omdat ik nog niet helemaal tevreden ben met die tutorials...

Er wordt nu precies beschreven hoe je dit soort icoontjes kan maken enzo, maar ik vind dat er nog meer bij moet..

Heeft iemand hier misschien nog wat suggesties? :?
Wat zou jij graag willen zien in zo'n tutorial? :?
Pagina: 1