Over het zelf maken van icoontjes gesproken..
2 weken geleden las ik ergens in de reacties op KDE-Look.org of er niet een tutorial oid was voor het maken van icoontjes met de Crystal look met the GIMP..
Vorige week vroeg ik zelf nog ff voor de zekerheid of er nog meer mensen waren die interesse hadden in zo'n tutorial; en die waren er idd.
En vooral omdat er teveel mensen zijn die 'Crystal' icoontjes maken dmv te copieren en plakken en er dan een glossig bubbeltje overheen te gooien (waarvan Everaldo heeft gezegd dat die niet in het officiele pakket komen) heb ik besloten om zelf dan maar een tutorial te maken.
en ook omdat er veel mensen zijn die denken dat je bijna niets kan met the GIMP en/of bijna niet weten hoe je dit pakket moet gebruiken vanwege de beperkte hoeveelheid kwalitatieve tutorials
Eigenlijk zijn het er twee, eentje voor de zgn bubble-achtige icoontjes met de glossy look en eentje voor de icoontjes waarbij gebruik is gemaakt van vector tools.
Als alles goed gaat kan ik hiervoor begin volgende week de uiteindelijke PDF en HTML bestanden aanmaken..
Dit volgende plaatje is het (voorlopige) resultaat van de 2e tutorial:
NOTE: de schaduw ligt er nog niet goed onder, de lijnen zijn te dik (m'n eigen schuld
) en de kleuren zijn ook nog niet goed - hierdoor wijkt dit plaatje af van het origineel
Maar de reden dat ik dit post is omdat ik nog niet helemaal tevreden ben met die tutorials...
Er wordt nu precies beschreven hoe je dit soort icoontjes kan maken enzo, maar ik vind dat er nog meer bij moet..
Heeft iemand hier misschien nog wat suggesties?

Wat zou
jij graag willen zien in zo'n tutorial?