Formatteren: hoeveel allocation units recoveren?

Pagina: 1
Acties:

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-03 16:41

CmdrKeen

Krentenboltosti

Topicstarter
Ik ben een Maxtor 4,8 GB-schijfje aan het formatteren, en na een paar procent zegt DOS:

Trying to recover allocation unit 8,214

Het laatste getal springt om de 20 seconden of zo met 50 (niet echt een regelmaat) omhoog.

Moet ik dit gewoon door laten lopen of zijn er meer dan acht miljard van die 'allocation units' en moet ik gewoon een nieuwe schijf kopen?

Wat zijn die allocation units eigenlijk? (ikke sysop <------- schaam)

Bloed, zweet & koffie

Verwijderd

Bad Sectors! :(

• CmdrKeen

CmdrKeen

Krentenboltosti

Topicstarter
Hmm.. tja, zoveel had ik ook al bedacht. Maarre.. hoeveel van die dingen kunnen er op een schijfje van 4,8 GB?

Ik heb in eenzelfde geval het formatteren een keer een week door laten gaan. Nu loopt het getal echter sneller op.

Weet iemand wat het maximum is?

Bloed, zweet & koffie

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-03 09:59

Opa

Nu Multifocaal!

Maximum aan kapotte clusters?
Kweenie. Ik had er in één klap (nee, niet gevallen) 1 Megabyte van op mijn 8GB schijf. Heb ik maar omgeruild onder garantie.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• cappie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-05-2025

cappie

all lowercase

Als 'ie bad clusters heeft zou ik maar heel snel datgene wat je nog wil bewaren gaan backuppen (als er al uberhaupt iets op staat wat je wilt bewaren) en geld apart leggen voor een mooie fijne nieuwe HDD.. deze red 't niet lang meer..

iedere keer dat je namenlijk over die sector heen leest, 'smeer' je als 't ware de ellende uit over de rest van je HDD..

m.a.w. : hij gaat dood, koop een vervanger.

Aspire to inspire before we expire | profiel | systeem

Verwijderd

Dat had ik ook met m'n maxtor schijfie van 10gieg, hup ik mailen naar maxtor (hij was nog maar 3 maand oud) kreeg ik een programma (maxdiag) uitvoeren en hup geen allocation errors meer ( ik ben benieuwd voor hoelang dit duurt) maar ja voor nu is het leuk!

• CmdrKeen

CmdrKeen

Krentenboltosti

Topicstarter
Ik haal *nooit* wat uit met mn HDD's zonder te backuppen. Ik sterf dan ook van de backups ;)

Maarre.. ik dacht dat als je format en er bad sectors opstaan, ze dan gemarkeerd werden, en gewoon niet meer toegankelijk.

Helpt een low-level format hiertegen? De fabrikant zegt van niet, maar dat zou ik ook zeggen als ik de fabrikant was :)

Bloed, zweet & koffie

• CmdrKeen

CmdrKeen

Krentenboltosti

Topicstarter
Hmm.. Maxdiag.. nog niet aan gedacht.. bedankt voor de tip :)

Bloed, zweet & koffie

• CmdrKeen

CmdrKeen

Krentenboltosti

Topicstarter
Uh-oh... Error code C80R01.
Ben benieuwd wat dat betekent.. Waarschijnlijk Bad Sectors of zo ;)

Bloed, zweet & koffie

Pagina: 1