[osX] Hoe fonts installen?

Pagina: 1
Acties:

• Foxke
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
ok, het volgende is aan de hand bij mij:

Ik heb lettertypes gedownload voor mac, die wilde ik in de map system/library/fonts zetten
Maar dat lukte niet, omdat die map niet aangepast kan worden

Dus heb ik de lettertypes in de map home/library/fonts gezet.

Dus ik photoshop 7 opgestart, zitten die fonts er niet tussen

Is dat een instelling in photoshop die ik moet veranderen?
Of moeten die fonts toch in de grote systeem map, en niet in die van de user?

Ik ben pas 3 weken een apple gebruiker, dus ik weet er nog niet veel vanaf :)

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-08 00:59

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

ik neem aan dat je met 'home/library/fonts' eigenlijk de 'Library/Fonts' in je Home Directory als user bedoelt;
dat is '~/Library/Fonts/' of ookwel '/Users/{je_username}/Library/Fonts/'
(het is goed je te gewennen aan exacte unix directory-structuur)

kennelijk heb je als user zonder adminrechten ingelogd, via de terminal kun je altijd met sudo alsnog handelingen uitvoeren waarvor je als ingelogde user geen rechten voor hebt.
code:
1
2
[localhost:~] username% sudo mv fontbestand.ttf /Library/Fonts/
password:

je moet dan wel het password van je adminuser ingeven

het installeren van fonts in je userdir zou echter eveneens moeten werken, wat echter mogelijk is, is dat je photoshop als classic applicatie draait (enkel photoshop 7 is carbonized, 6 draait enkel in classic): fonts zijn enkel voor carbonized danwel native applicaties beschikbaar, voor classic applicaties gelden enkel de fonts die in classic zijn geinstalleerd.

dit betekent dat je de fonts zal moeten installeren in de directory Fonts in je System Folder van je classic partitie, verder ondersteund classic geen .ttf en meen geen .otf (maar als je specifieke mac-fonts download zullen dat classic-fonts zijn)
OSX ondersteund bijna alle fonts, muv. Adobe MultipleMaster Postscript fonts

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen