Toon posts:

[CM] mini-tl stuk -> puter meteen down

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Net meegemaakt: Als je l33t3 Stuut & Bruin mini-tl het begeeft gaat je puter spontaan uit. Het was nog ff zoeken, want de ccfl is niet het eerste waar je aan denkt bij een puter die spontaan uitgaat. Bovendien deed de stervende tl het nog voor +-80% van zijn lengte. Soms wil -ie met zo'n half dode tl weer opstarten, soms ook niet. Je merkt dat je een stervende mini-tl hebt als je bij het indrukken van de power knop soms hebt dat de puter binnen een sec meteen weer uitgaat. Blijkbaar trekt de mini trafo teveel stroom oid? :? Verder geen schade. Enermax 431W voeding.

Verwijderd

Wel maf idd, maar ik mag aan nemen dat je geen kortsluting ofzo krijgt? Heel vreemd, zou idd de starter kunnen zijn die dan heel veel stroom wil trekken of iets dergelijks?

Verwijderd

Haal eens je cdromspeler(s) van de stroom af en sjek again.

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 14:18
Kijk eerst eens of het het buisje zelf is wat het niet meer doet of dat het het trafootje is :)

In het trafootje kan meer fout zitten dan in het buisje zelf.

Verwijderd

oh oh ik heb gisteren juist zulke buisjes bij stuut en bruin weg gehaald
zet je toch aan het denken.

Verwijderd

die trafotjes leveren wisselspanning hoger dan 50 Hz (weet niet hoeveel) en dat kan je data zo verstoren dat je comp op zijn bek gaat, afschermen met geaarde metalen behuizing en proberen

Verwijderd

Genius_p kan ik hem aarden aan de kast of ben ik dan verkeerd bezig :?

Verwijderd

Op woensdag 01 mei 2002 20:52 schreef protheus het volgende:
oh oh ik heb gisteren juist zulke buisjes bij stuut en bruin weg gehaald
zet je toch aan het denken.
die van mij werkt al 7 maanden aan 1 stuk goed(ook bij stuut&bruin).

• Carp_Hunter
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 20:56

Carp_Hunter

aka KiLLsLesS

Op woensdag 01 mei 2002 23:48 schreef protheus het volgende:
Genius_p kan ik hem aarden aan de kast of ben ik dan verkeerd bezig :?
Dat moet je inderdaad aan de behuizing doen.

Had eerts ook problemen met mn ccfl'tjes. Ze stoorden nogal op me mobo. Even afgeschermd met alutape en het werkt weer perfect

(Die van mij comen bij comptech world vandaan) Het kan dus met alle ccfl's foutgaan.

-KiLLALoT- -Guild Wars Player LLL en WauS- -System- & -Server

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 16 maanden met mijn mini-tl gedaan. Niet al die tijd 24/7 aan, maar scheelt niet zoveel.

Het zou idd kunnen dat niet de tl, maar alleen 't trafootje stuk is. Ik heb alleen geen idee van hoe ik dat schakelingetje zou moeten doormeten.

/edit/ oh, ik heb 'm nog ff aangesloten met de (scsi) cd spelers eraf, maar het lijkt geen verschil te geven; 1 op de 10 keer wil de pjoeter wel starten, met een tl-etje dat voor 80% van zijn lengte brandt /edit/

• -FuBaR-
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-01-2014

-FuBaR-

is it safe?

ik heb nog zo'n schakelingetje liggen voor een lange TL.
Toen die van mij stuk ging :'( , kreeg ik een nieuwe opgestuurd :)
Hier zat weer een schakeling bij, heb er dus eentje over.
Mag je wel hebben *D

The consumption of alcohol may cause a disturbance in the time-space continuum, whereby gaps of time may seem to literally disappear.

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-08 22:15

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Weet je wat daar de oorzaak van is :?

Makkelijk je voedig van je PC doet dat!

Maak maar eens kortsluiting met stroom binnen in je pc, en je voeding slaat automatisch uit...

Heb je Windows dan sluit windows gewoon automatisch af...

Die voeding van je CCFL'tje maakt gewoon ergens kortsluiting!

Maar wat hoor ik hier dat die CCFL's niet zo lang mee gaan :?

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Die dingen leven 15000 uur.. das 4,7 jaar bij gemiddeld gebruik. Voor 24/7 gebruik is het 1,4 jaar ofzo

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

• Benadski
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-08 20:35
Misschien is die ccfl wel losgegaan aan een kant (zie een ander topic) onder de krimpkous... Dan gaat je ccfl voeding ook hogere spanning en meer storing produceren...
Pagina: 1