Toon posts:

formateren hd niet mogelijk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer net in de dos-modus mijn harde schijf te formatteren, welke is verdeeld in 3 partities. Tot mijn grote verbazing krijg ik na invoer format c: de volgende melding: DE OPDRACHT OF DE BESTANDSNAAM IS ONJUIST.

Heeft iemand dit ooit eerder gehad of weet iemand hier de reden van?? Heb overigens afgelopen week ook 2 partities geformatteerd, dit ging toen prima. ( via format x:/u)

Verwijderd

kan je wel op c: komen.
is format.com aanwezig op diskette?

Verwijderd

format.com is geen intern commando
dat wil zeggen dat je waarschijnlijk op je opstart diskette geen format.com hebt.

hij staat op de win98 cd onder win98/format.com

• krozzzkabouter
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-10-2025

krozzzkabouter

Vroemmm vroemm....

is die partie geen NTFS???? :?

zo ja, dan komt het omdat dos geen NTFS kent.

Specs: [Gamestation] - [Laptop] - [Server/Mediacenter]

Verwijderd

Nee dan was de bewerking ongeldig, dus het is dus dat ie geen format.com heeft

als het wel ntfs is, kun je die partitie weggooien in fdisk en een nieuwe aanmaken.

• Dr.Snuggles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-04 13:29
Op woensdag 01 mei 2002 19:13 schreef kafka13 het volgende:
Ik probeer net in de dos-modus mijn harde schijf te formatteren, welke is verdeeld in 3 partities. Tot mijn grote verbazing krijg ik na invoer format c: de volgende melding: DE OPDRACHT OF DE BESTANDSNAAM IS ONJUIST.

Heeft iemand dit ooit eerder gehad of weet iemand hier de reden van?? Heb overigens afgelopen week ook 2 partities geformatteerd, dit ging toen prima. ( via format x:/u)
Weet je zeker dat je niet vanuit de dos modus in windows formatteerd :? ( * Dr.Snuggles is het vaak genoeg tegengekomen :{ )
want dat gaat namelijk niet je windows partitie vanuit zichzelf formatteren :P

Verwijderd

Even bootdisk halen op www.bootdisk.com

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan wel gewoon op de c-schijf komen via msdos, waar overigens nog steeds windows op draait. Dus ev. kan ik via windows mijn schijven formatteren om uiteindelijk alles opnieuw te installeren. Is alleen beetje vreemd dat het niet via dos lukt.

NTFS???

Verwijderd

Topicstarter
Nu merk ik overigens dat ik in dos niet rechtstreeks op mijn c-schijf kan komen. c:\windows>C: geeft weer c:\windows>. ???

• Dr.Snuggles
Op woensdag 01 mei 2002 19:24 schreef kafka13 het volgende:
Ik kan wel gewoon op de c-schijf komen via msdos, waar overigens nog steeds windows op draait. Dus ev. kan ik via windows mijn schijven formatteren om uiteindelijk alles opnieuw te installeren. Is alleen beetje vreemd dat het niet via dos lukt.

NTFS???
Nee, juist niet via windows Windows moet je afsluiten en dan booten met een bootflop in je floppydrive, dan Format c:/u/q intypen "Y" indrukken en w88. :)

Dan kan je windows opnieuw installen :) :P

NTFS = new technology file system (WInNT en hoger)

• Dr.Snuggles
Op woensdag 01 mei 2002 19:28 schreef kafka13 het volgende:
Nu merk ik overigens dat ik in dos niet rechtstreeks op mijn c-schijf kan komen. c:\windows>C: geeft weer c:\windows>. ???
CD.. intypen

• hoebenp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-02 19:56
heb je "format C:" wel vanaf A:\ uitgevoerd?

is bij mij namelijk wel eens zo geweest dat ie het daarom niet deed.

en natuurlijk opstarten vanaf opstartdiskette

Verwijderd

ntfs is het file systeem van windows nt (win2000, winxp)
gewoon je win98 cd erin

dos opstarten

cd d:\win98 (als d: je cdrom is)
format c:

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik ga het maar proberen dan. Al vast bedankt voor alle tips. Jullie horen het nog wel......
Pagina: 1