Ik heb een stel films op SVCD (hoe ik eraan kom is mijn probleem), deze films hebben echter geen ondertiteling, daar kan ik best mee leven, maar het is af en toe best makkelijk. Ik heb van enkele films wel de ondertiteling op losse file. Is het mogelijk om in de MPEG de ondertiteling te monteren? Of gaat dat erg tijdrovend worden?
Verwijderd
't Zal ongetwijfeld wel mogelijk zijn. Ben een leek op dit gebied, maar qua encoden en dergelijke (dus dit zal er ook wel tussen zitten) moet je ff kijken op www.doom9.org.
Als je de ondertiteling echt in de file zelf wilt hebben, moet je de hele film opnieuw encoden en dat kost tijd. Ik heb ook een programma waarmee je een DivX film en een apart ondertiteling-bestandje samen kan afspelen, zodat je ook ondertiteling hebt (dan is het zelfs optioneel
). Dat programma heet MicroDVD en volgens mij kan je daarmee ook wel SVCD-files afspelen. Alleen moet je die ondertiteling dan nog even converteren naar MicroDVD-formaat.
Oke, dan zou ik zo'n mpeg opnieuw moeten coderen, maar die subtitles toevoegen, dat gaat niet frame voor frame neem ik aan?
Volgens mij staat er op www.doom9.org/net wel tutorials om subs bij een SVCD te krijgen. Moet je daar ff zoeken. Anders op www.divx-digest.com wel
Verwijderd
De grote vraag is: "Loont het om voor 2-3 uur filmgenot zoveel moeite te doen?"
Ik denk persoonlijk van niet. (mijn compu is ook nog eens te traag om alles weer opnieuw te encoden)
Ik denk persoonlijk van niet. (mijn compu is ook nog eens te traag om alles weer opnieuw te encoden)
gewoon een player met ondersteuning voor subs zoeken. Kijk een hiero:
http://users.pandora.be/black.phantom/
http://users.pandora.be/black.phantom/
Hail to the king baby!
weer een vraag heb veel gelezen maar snap er niet veel van en goeie uitleg heb ik nog niet kunnen vinden lees me suf wie kan mij vertellen hoe ik de ondertiteling van een film de ik heb geëncodeerd heb als svcd krijg in of bij de film op een cdr
ik heb gelezen dat je de ondertiteling in een aparte stream moet zetten?? hoe doen we dat en waarmee
dvd2svcd zet de ondertiteling namelijk niet in de film maar ript ze wel en maakt er bmp's van
ik heb gelezen dat je de ondertiteling in een aparte stream moet zetten?? hoe doen we dat en waarmee
dvd2svcd zet de ondertiteling namelijk niet in de film maar ript ze wel en maakt er bmp's van
hier ben ik weer er heeft nog niemand gereageerd
ik ben verder aan het stoeien geweest
ik had die sample gedownd voor ((switchsable)) ondertitels het werkt gewoon op mijn standalone (GRUNDIG)dvd sp.
maar die svcd's die ik dus met dvd2svcd gemaakt heb kan ik dus ook switchen maar ik heb nog geen ondertiteling in de films, dus gaat/doe ikd us nog iets verkeerd, maar wat??
de switchable subs moet dat met cbr of vbr??
ik ben verder aan het stoeien geweest
ik had die sample gedownd voor ((switchsable)) ondertitels het werkt gewoon op mijn standalone (GRUNDIG)dvd sp.
maar die svcd's die ik dus met dvd2svcd gemaakt heb kan ik dus ook switchen maar ik heb nog geen ondertiteling in de films, dus gaat/doe ikd us nog iets verkeerd, maar wat??
de switchable subs moet dat met cbr of vbr??
Verwijderd
kijk hier eens voor een uitgebreide handleiding: http://membres.lycos.fr/studiodubio/DVD2SVCD.htm
Pagina: 1