Toon posts:

Anonieme stalker.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Lo :)

Een maat van me heeft een netscape mail account. Hierop is hij al een tal van keren gemaild met allemaal een soort van anonieme liefdesbrieven. Op een gegeven moment krijg hij met Valentijn een kaartje met wat tekst erop. Geen namen verder. Paar dagen later werd hij opgebeld, er werd wat gebabbelt aan de andere kant en voordat mn maat wat kon terug zeggen werd er op gehangen. Hij begint dit aardig vervelend te vinden.

Alle mails werden gestuurd met zo'n lame programmaatje zodat je e-mail adres gecovered wordt: ikben@eenstalker.nl. Zoiets. Normaal kan je met Outlook in de body kijken van wie het mailtje oorspronkelijk kwam. Netscape heeft die functie niet helaas. Toevallig is bij het laatste mailtje het ip adres meegkomen, gewoon onder aan het mailtje omdat het via een site werd gestuurd die het IP mee zond.

Dit is de enige 'lead' die we hebben. Kan ik hier iets mee achterhalen? Want we worden hier een beetje beroerd van :'(

• Vrieskist
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-04 09:28
Je kan wel zien van welke provider dat IP is. Zo kom je misschien weer een stukje verder?

• Octopus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-12-2004

Octopus

Woei! Poeh hé!

Ga naar http://cc-www.uia.ac.be/ds/nslookup.html , kijk bij welke provider ie zit en stuur er een mailtje naar! :)

Hier hoort eigenlijk een leuke sig te staan...

Verwijderd

Topicstarter
Ah bedankt! Dit zocht ik :)

Verwijderd

www.ripe.net kun je ook zoeken

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Wat zijn de eerste 2 getallen (de rest hoef je nie te posten) van het IP?

Kan ook gewoon een proxy zijn, heb je geen ruk aan dan

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Ik kan in mijn Netscape er echt wel de broncode zien van het mailtje.

En anders forward je er een naar je Outlook en kijk je dan.

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:36

inXs

known as inXs

offtopic:
mooie naam trouwens, mijne is Joram :+

superB

Verwijderd

Topicstarter
Ah, mijn naam.. ja, eerste die zegt dat ik een mooie naam heb in plaats van me de grond in te boren :) Ik zal proberen het mailtje te forwarden en kijken wat er dan uit komt. Ook heb ik de site van Octopus gebruikt. Veel wijs wordt ik hier niet uit: (ik post het maar gewoon, haal maar weg als het niet kan of mag)

59.7.178.212.IN-ADDR.ARPA domain name pointer iproxy8.kennisnet.nl
6 t2a1-s2-0-0.be-bru.concert.net (166.49.163.46) 4.443 ms 4.396 ms 4.078 ms
7 t2c2-ge7-0.be-bru.concert.net (166.49.190.44) 4.148 ms 5.175 ms 4.038 ms

Ehm? :)

[edit]Het IP-adres is 212.178.7.59 Als ik hier privacy schendt meldt het dan even, maar houdt er rekening mee dat deze persoon dat in ergere mate bij 'ons' heeft gedaan. Ik heb dit getraced op ripe.net maar ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik met deze gegevens aan moet :'(

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Dat IP is een Kennisnet proxy. Waarschijnlijk dus iemand die ergens op een school zit te internetten... Vrijwel niet te traceren dus...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Verwijderd

Topicstarter
Dacht ik ook aan. Wij zijn op school ook aangesloten op Kennisnet. Grappig is, niemand van onze school of eigenlijk niemand van heel Nederland behalve mijn maat zijn ouders, en ik weten zijn e-mail adres. Hij mailt namelijk nooit :) Het moet dus een bekende zijn, die ook zijn echte adres weet omdat diegene anders nooit een Valentijskaart kan sturen. Op school zijn wij ook op Kennisnet aangesloten dus het kan heel goed zijn dat het van onze school af is gedaan.

Ik zal het advies van HlpDsk opvolgen en de mail forwarden. Of anders nog proberen in de source te kijken van die mail. Misschien levert dat nog wat op. Ik zal jullie op de hoogte houden, als jullie dt op prijs stellen }:O
Pagina: 1