Waar is die site om P3 te unlocken ?

Pagina: 1
Acties:

• psychotic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-11-2025
..Tijdje geleden heb ik er even naar gekeken maar kan hem niet meer vinden. Het was een project om de multiplier van een Intel P3 weg te halen..

Kan iemand me die site aangeven, please..

MSI K7T266 Pro2 RU, XP 2400+@2600+ 52Gr stressed. Aopen HQ08 gemod met div Panaflo fans, Case 43 Gr. Sapphire Radeon 9500 Pro 330@310 Catlist 3.4, Compaq 8020 TFT 18,1" DVI, 768Mb Crucial@CAS 2-2T-5T-2T-4way, 2*Maxtor D740X-6L Raid

• lytjepole
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-08 21:14

lytjepole

Schier?

klinkt interessant zeg!!
wie weet dir url nog?

[Did you know... ... that 35% of statistics are made-up?]

• LoekD
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 16:24
Nee man... je kan p3's niet unlocken.....
algemeen bekend.

loading...

• eppie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
(overleden)
Ja maar je weet maar nooit wat zo'n wazige jappaner nu weer heeft gevonden! :)

Eppie

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

vraag jezelf even de volgende vraag... "Hoe groot zou het nieuws worden uitgemeten wanneer men PIIIs zou kunnen un-locken ? "

Dat nieuws zou inslaan als een bom, en je zou het overal tegenkomen. Maar helaas ...

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• Mex
  • Laatst online: 24-08 21:36

Mex

Praat geen poep

Verwijderd

Koop bij AMD wat van hun micro-machining tools uit de surplus en ga chips retoolen! :)

Verwijderd

Onmogelijk om zelf thuis te doen.
De P3 is gelocked door een kleine beschadiging aan te brengen in de core van de CPU zelf, forget it gewoon not done.

• psychotic
..Jawel, er was een mogelijkheid, het resultaat was minimaal maar ik zit hier met een drietal p3/600 die het toch niet doen dus ik wilde is effe checken ;)
..Je moest de case openhalen en het één en ander wegslopen..Kom wie help effe..

MSI K7T266 Pro2 RU, XP 2400+@2600+ 52Gr stressed. Aopen HQ08 gemod met div Panaflo fans, Case 43 Gr. Sapphire Radeon 9500 Pro 330@310 Catlist 3.4, Compaq 8020 TFT 18,1" DVI, 768Mb Crucial@CAS 2-2T-5T-2T-4way, 2*Maxtor D740X-6L Raid

Verwijderd

p3 unlocken??? jajaa tuurlijk!! ;)

Verwijderd

De case openslopen ?

je zal 'de core openslopen' bedoelen.
want buiten de core zijn er geen aanpassingen te doen die betrekking hebben op de snelheid/multiplier

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:55

duderuud

Sliden is koel

cut the crap, kom op met die url!;);)

Motor-Forum.nl

• Grrrrrene
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>je zal 'de core openslopen' bedoelen.[/quote]Je hebt toch wel door dat hij het (volgens mij tenminste) over een slot-1 P3 heeft? Die plastic jas die die proc aan heeft noem ik wel een case hoor :). Maarreuh, ik hou niet zo van sloopwerk op een werkend mobo/processor. Hoogstens op mijn converterkaartje van 3 tientjes.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Bomberman
  • Laatst online: 20-01 15:31
Als je vijf teelepels koffiedik over de core smeert en er daarna 45 kaarsen omheen zet zonder de vlammetjes meer dan 1.8mm naar te laten bewegen ben je op de helft. Daarna onder een vliegtuig binden en 34 keer van Moskou naar Kaapstad vliegen met een snelheid van 45000 km/u .... et voila, uw Pentium 3 is unlocked! (werkt echt, ik heb het ergens gelezenAfbeeldingslocatie: http://smilecwm.tripod.com/net5/bongsmi.gifAfbeeldingslocatie: http://smilecwm.tripod.com/net5/biglaugh.gif)

Suc6 ermee!

PC Specs

• psychotic
...Hhhhmmm, ja en bedankt he :(..ik zoek wel effe verder en laat het wel effe zien als ik hem gevonden heb ;)

Verwijderd

Ik heb ens op een site iets gelezen over in een p3 en andere microcode te zetten.

ik weet alleen niet de site meer...

succes

Verwijderd

Hehehe =)
/me heeft de oplossing ! =))

Hier komt ie dan:
Je pakt een hamer en 600 piek, je gaat naar de winkel slaat je p3 kapot, (met de hamer) en zecht hier heb je 400 piek voor een abit bordjuh en gooi er voor 200 piek maar een duron op =D

Ik heb zelf ook een p2 dus ik moet nie zeuren he ? Maarjah je moet toch wat om 23:50...

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:06

Tachyon

pop the glock

...Hhhhmmm, ja en bedankt he ..ik zoek wel effe verder en laat het wel effe zien als ik hem gevonden heb
Doe dat ja.... CU @ St. Juttemis |:(

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• FragDaddy
  • Laatst online: 17:30
Sommige mensen willen ook gewoon nix aannemen he ? |:(

koop gewoon een Duron of een Thunderbird.. die kan je aanpassen.. een P2/P3/Celeron dus NIET >:)

Have a wheelie good weekend!

• Diamon
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Ik wist een URL waar je gratis kaarten voor de HCC kunt aanvragen.
Ben hem helaas kwijt, maar ik zal Maandag effe in mijn favo's zoeken.
Dan kunnen jullie allemaal gratis kaarten aanvragen voor de HCC :+

And The Only One

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-08 15:16
KAN NIET

Verwijderd

Inderdaad!

• Tefflar
  • Laatst online: 09-05-2025

Verwijderd

Tuurlijk kan het wel. het is alleen heel moeilijk, maar ik heb het ook gelezen op een site.

Zou onzin zijn dat je een processor niet meer kan unlocken, hij moet ergens zn multiplier vandaan halen, en dat is echt niet zn intuitie ofzo :)

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb deze site ook eens gezien, weet de url alleen niet meer,

Het project had overigens betrekking op een Pentium 2 en niet 3

Er blijken namelijk een aantal onderklokte Slot 1 pentium 2's in omloop te zijn

de betreffende cpu's zijn allemaal voorzien van een extra chippie dat in de case van de pentium 2 zit, van buiten zie je em niet kraak m open en je ziet m wel.

Dat dit chippie dit veroorzaakte hebben ze getest door een andere p2 ook te demonteren en vervolgens met dit chippie uit te rusten.

De cpu liep vervolgens op de snelheid van de eerste,

site bestaat dus wel,

alleen het unloacken niet,
deze waren ondergeklokt

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

• Tefflar
  • Laatst online: 09-05-2025
Toch toevallig dat niemand zich deze enorm intressante URL kan herinneren...

Verwijderd

Er staat ergens op www.anandtech.com
een verhaal hier over.

(het kan niet met een normale p3, er zijn wel p2 {233/300} van voor aug 99 geweest die beperkt unluckt waren.
Zie voor de p2 300 www.bxboards.com ergens in het bios verhaal.
Ik zelf heb hier een p2 233 die een multiplayer van max 5.5 aan kan standaard.
Hier heb ik later de pen b21 en a14 truck op gedaan om het moederboard m ook als een 100/133 mhz fsb cpu te kunnen laten herkennen.
(Heel handig om geheugen op een hoge fsb snelheid te testen)

Verwijderd

Op maandag 20 november 2000 19:17 schreef Sik het volgende:
.... beperkt unluckt waren. .....
Ja ja, beperkt unlucked??
unlocked zal je bedoelen en waarschijlnlijk ook gelocked...
dus: beperkt gelocked

Maar het is een fabeltje en zeker bij de p3 processoren, ze worden geloc=ked door het het doorbranden van bepaalde cirquitjes.. een niet terugdraaibaar proces...

• ride277
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08 21:30

ride277

Cooled by Noctua

Op maandag 20 november 2000 00:14 schreef FragDaddy het volgende:

koop gewoon een Duron of een Thunderbird.. die kan je aanpassen.. een P2/P3/Celeron dus NIET >:)
Nee IDD .. een celeron is NIET overclockbaar |:(

| system specs |

Pagina: 1