Geforce xxxx conexant of chrontel. [ervaringen]

Pagina: 1
Acties:

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025
Voor zover ik weet hebben alle gforce kaarten met tv out functie 1 dezer tv-chippies aan boord. Omdat ik zelf niet te spreken ben over de chrontel 7005 (underscan bij tv-out) wil ik vragen welke chip geen gezeik geeft en een lekker plaatje...

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 20:36
wat is 'underscan'nou weer?
volgens mij heb ik ook zo'n chrontel geval erin zitten
ben wel benieuwd wat er dan mis mee is

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-08 22:23

Sick Nick

Drop the top!

Hier een conexant Bt868 en geeft lekker beeldje hoor zonder gezeik. Resolutie ook onafhankelijk van monitor resolutie in te stellen (in tegenstelling tot wat ik heb gehoord van GF4 gebruikers en m'n eigen ati M6 in m'n laptop)

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Volgens mij geeft elke chip die ondersteund is door tvtool een goed beeld, als je het beeld dan op full zet en interlace uitzet :)

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• under-world
Ik heb aardig wat geprobeerd met tvtool, alleen ik houd zwarte balken rond het scherm. Zet ik tvTool op fullscreen dan krijg ik juist weer overscan. D.w.z dat er een stukje van het beeld afvalt... Ik ben er inmiddels achter dat sommige oudere chrontel chippies geen 576 x 768 weer kunnen geven. Ik denk dat ik maar voor de connexant ga...

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Nou ehm de chippies in de GF4 zijn al stukken beter.
Dat soort rare dingen heb ik iig nooit gehad met mijn MX en GF2 Ti. Fullscreen is gewoon fullscreen bij mij.

Verwijderd

Asus 8200 GF3 TI200 de luxe heeft een Philips chip. Deze geeft ook zonder TV-tool een mooi beeld op TV-out met nagenoeg geen zwarte randen.

Verwijderd

De Connexant chip wordt door de makers van TVTool aanbevolen. Ik ga er van uit, dat zij weten waar ze over spreken.

• under-world
Dankje voor de info, ik had altijd al zo'n donker bruin vermoeden dat connexant wat beter is, gezien de gebrekkigge resoluties die de Chrontel 7005 draait :r. (oude v6800 deluxe). Een TVchip dus die geen Pal ondersteunt... (Hoe verzinnen ze het)
Pagina: 1