Toon posts:

Via MSN bestanden verzenden door linux firewall

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Probleempje kan wel bestanden ontvangen maar niet verzenden met msn, tevens geldt dit ook voor mijn webcam. Denk probleempje in de firewall. Heb vanalles geprobeerd maar het lukt me niet. Wat moet ik invoeren in me firewall configuratie om de bestanden te kunnen verzenden!?!

Greetz Baum *D

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:46

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Kijk eens bij de link naar de FAQ die in het topic [topic=483397] zien.

[edit: Topix is weer eens bezig...plotseling de helft van mijn bericht weg :7...]

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat heb ik gezien bedankt. Maar het lukt niet misschien dat het niet gaat met ipchains maar het lukt gewoon niet ik weet niet of er meer mensen zijn die it probleem hebben ....

• odysseus
  • Laatst online: 21:46

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Met 'het lukt gewoon niet' schieten we niet op...je zult voor een goed antwoord minimaal moeten aangeven:
• wat je probleem precies is en waar je al naar gezocht hebt
• hoe je huidige situatie is (instellingen e.d.)
• wat je precies hebt uitgevoerd om je doel te bereiken (precieze commando's)
• welke foutmeldingen en problemen je daarbij bent tegengekomen (letterlijke uitvoer)

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• duronbug
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 23:32

duronbug

Step on it.....!

Met msn werkt gewoon niet. Is algemeen bekend. Protocol van msn kan niet echt omgaan met NAT.
Alhoewel bij sommige hardware routers werkt het wel. Deze zijn waarschijnlijk iets slimmer dan de NAT in linux of win2k.

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-08 08:20

glashio

C64 > AMIGA > PC

Poortje : 6891 - 6900 TCP

Werkt PRIMA, ALLEEN met file-transfers!! Althans met trillian maar moet ook werken met msn.. geloof ik :?

Video/Spraak is een ander verhaal. Dat gaat via h.323.. en inderdaad daar moet je plug-in hebbuh voor je firewall. In de header van het h.323 wordt je lokale ip-adres mee gestuurd (dus h.323 kijkt niet naar je IP-Header) en daar probeerd tie weer op terug connecten. En omdat je achter NAT zit, WERKT DAT NIET OP INTERNET ;( typisch geval van jammer van de ontwerpers van h.323

Succes :7

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

• hduijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-08 09:20
Ik heb een zeer sterk vermoeden dat het toch echt wel moet kunnen.. Het zijn simpel gezien alleen maar 'nullen en enen' die van punt a naar punt b moeten..

de pseudoicsd schijnt onder ipchains te werken en gebruik te maken van de linux upnp SDK. Omdat het hele H.323 niet standaard in de kernel zit moet deze opnieuw gecompiled worden met een specifieke optie (te vinden in de readme van pseudoicsd).

Ik hoop hier zo snel mogelijk aan toe te komen en zal dan mijn bevindingen hier posten en misschien heeft iemand het al getest en kan hier commentaar op leveren?

Niet werken kan geen optie zijn! ;)

Wat linkjes naar de project sites:
http://pseudoicsd.sourceforge.net/
http://upnp.sourceforge.net/

Verwijderd

Hmm, hier zit m'n zusje dus ook over te zeuren :P
To enable voice communications, make sure that outgoing TCP connections from port 6901 are enabled. Also enable UDP packets where either the source or the destination port is 6901.

To enable file transfers, enable both incoming and outgoing TCP connections to the 6891-6900 range of TCP ports. This allows each sender to perform up to 10 simultaneous file transfers. Note that if only TCP port 6891 is open, users are only able to perform one file transfer at a time.

To enable messaging, enable outgoing TCP connections to TCP port 1863.
Ik moet dus 6891-6900 openzetten, maar die staan open in mijn firewall... Ik moet ze alleen mappen (toch ? :P). Alleen: welke port naar welk ip (ik heb 5 users achter een IPTables NAT server) ?

/me is op dit gebied nog een heeeeel klein beetje n00b :+

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

5 users tegelijk op MSN is zowiso moeilijk, de poorten die MSN gebruikt zijn nl onveranderbaar (in MSN zelf althans), vandaar dat zodra er 1 iemand gaat filesenden de rest waarschijnlijk offline gaat..?!

Wees consequent, maar niet altijd

• M4RTiN
  • Laatst online: 24-11-2024
nou niet offline maar filetransfer zal ff moeilijk gaan alleen lijkt mij

connecten gaat via andere poorten :)

• sirdupre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-04-2025
ip_masq_mms downloaden en die module installeren. Dan werkt het.

neem hier eens een kijkje.

Ik geloof dat er een kans is dat de msn masquerading module onder een 2.4 kernel werkt.
De directplay module echter niet. Weet iemand misschien of het moeilijk zou zijn deze of beiden naar 2.4 te porten?
Pagina: 1