Toon posts:

Origineel PSD niet meer aanwezig...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe doen jullie dat wanneer jullie een bestaande website moet aanpassen en de originele PSD is niet meer aanwezig ?

JPG aanpassen en opslaan als PSD ?

Er is enkel een klein probleempje, het origineel op de website moet blijven zoals het nu is en uitgebreid worden met een menu optie die mooi gemaakt is met Photoshop......
(echter, geen PSD aanwezig....)

Hebben jullie tips ?

• Kris
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:21
Op woensdag 01 mei 2002 17:36 schreef SiDje het volgende:
Hoe doen jullie dat wanneer jullie een bestaande website moet aanpassen en de originele PSD is niet meer aanwezig ?

JPG aanpassen en opslaan als PSD ?

Er is enkel een klein probleempje, het origineel op de website moet blijven zoals het nu is en uitgebreid worden met een menu optie die mooi gemaakt is met Photoshop......
(echter, geen PSD aanwezig....)

Hebben jullie tips ?
Als je iets bij het menu toe moet voegen kan het wel zonder PSD toch ? Beetje knippen en plakken.

Als ik een site maak brand ik de PSD files samen met de site ergens op een cd'tje.. wel lastig als je ze kwijt bent en later nog nodig hebt, heb het ook een keer gehad :-)

• Behind_You
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:50

Behind_You

Kijk altijd achter je

Gewoon opnieuw maken?

Everything you say can, and will be used against you!!
Een mooi rood kruisje is niet lelijk :D

Verwijderd

Topicstarter
Opnieuw maken is geen optie, dit omdat de website moet blijven zoals die is en het vrij complex is om het PSD opnieuw te maken.
Grafisch, Layers e.d.

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Ik zou gewoon er een JPG van maken, openen is PS en dan proberen of je dan een extra menu item kan maken. Is meestal wel irritant, maarja komt wel vaker voor helaas (zelfs met dagelijkse backup van alles ;))

|{ brrr }] |

• OzBoz
  • Laatst online: 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Een JPG nog een keer opslaan als JPG is vragen om bagger.. gewoon opnieuw maken en als je het zelf niet kunt uitbesteden.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

Dat lijkt me niet waar OzBoz. Als je de originele JPEG pakt dan blijft de kwaliteit daarvan gelijk als je er een menu item aan toevoegt.. Lijkt mij

• OzBoz

OzBoz

Op woensdag 01 mei 2002 21:33 schreef YaZe het volgende:
Dat lijkt me niet waar OzBoz. Als je de originele JPEG pakt dan blijft de kwaliteit daarvan gelijk als je er een menu item aan toevoegt.. Lijkt mij
Alleen als je hem niet meer op slaat als jpeg. Sla je het weer op als jpeg dan gaat de hobbelt de kwaliteit fijn verder achteruit. JPEG is geen lossless compressieformaat zoals lzw/zip etc wat betekend dat je kwaliteit verliest. Vergelijk het met het maken van een mp3 van een wav, deze weer omzetten naar wav en weer comprimeren naar mp3. Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.co.uk/calandadam/master.gif

Verwijderd

Hmm.. Okay. Weer wat geleerd. Thx.

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-09 09:01
Op woensdag 01 mei 2002 21:49 schreef OzBoz het volgende:

[..]

Alleen als je hem niet meer op slaat als jpeg. Sla je het weer op als jpeg dan gaat de hobbelt de kwaliteit fijn verder achteruit. JPEG is geen lossless compressieformaat zoals lzw/zip etc wat betekend dat je kwaliteit verliest. Vergelijk het met het maken van een mp3 van een wav, deze weer omzetten naar wav en weer comprimeren naar mp3. [afbeelding]
retoucheren :7

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:28

crisp

Devver

Pixelated

Als je met de laagste compressie-factor weer opslaat dan lijkt mij dat de nieuwe JPeg nagenoeg gelijk blijft aan het origineel...

Intentionally left blank

• OzBoz

OzBoz

Op donderdag 02 mei 2002 08:17 schreef crisp het volgende:
Als je met de laagste compressie-factor weer opslaat dan lijkt mij dat de nieuwe JPeg nagenoeg gelijk blijft aan het origineel...
Jeps.. maar bij jou icon gaat ie dan van 3,11 kB naar 6,5 kB en dan heb je het nog maar over 60x60 pixels. Geloof dat er zoiets was dat je icm internet, optimaal omgaat met de bestandsgrootte.

• Verwijderd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-01-2022
Wat ik altijd deed (Don't ask) is gewoon een knopje openen, die na gaan maken in volle glorie met layers in Photoshop en dat plaatje opslaan als Mega_knopper.psd. Kost iets meer werk maar uit ervaring weet ik gewoon dat ze altijd wel weer een keer komen zeuren om een nieuw knoppie (nog handiger is het om het meteen bij je ontwerp te doen maar dat gaat hier helaas niet meer) en dan de tekst aanpassen voor het knopje en opslaan. (wie wil er trouwens knopjes opslaan als .JPEG? daar is .GIF toch voor? of zijn het enorme knoppen met lens-flares en foto achtergronden?)

Beetje ellebogenwerk kan toch geen kwaad?

• Yellow|A
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

offtopic:
Is de meeste van Spiney's knoppen kwijt geraakt tijdens de great monkey isle via madagascar naar afrika move :'(

Damn die server namen :)

|{ brrr }] |

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 10:08

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

Ozboz, dan maak je er toch een BMP van en exporteer je met de originele JPG settings,

Misschien kun je ook gewoon het menu openpulken en je Item toevoegen?

Stoer; Marduq

Verwijderd

Heb ik de issue nou echt volkomen niet begrepen? Is PRINT SCREEN (van de site) en CTRL+V in Photoshop misschien handig? :?

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 11:09

Nietzman

Woei!

Op donderdag 02 mei 2002 15:51 schreef Blues het volgende:
Heb ik de issue nou echt volkomen niet begrepen? Is PRINT SCREEN (van de site) en CTRL+V in Photoshop misschien handig? :?
Je hebt ut idd niet helemaal begrepen

• OzBoz

OzBoz

Op donderdag 02 mei 2002 14:56 schreef XangadiX het volgende:
Ozboz, dan maak je er toch een BMP van en exporteer je met de originele JPG settings,

Misschien kun je ook gewoon het menu openpulken en je Item toevoegen?
Dat maakt echt niet uit Xanadix. Test maar..

Verwijderd

ik snap er ook de balle van , ik heb redelijke photoshop ervaring maar ik snap gewoon niet wat er bedoelt wordt !!:?

• Verwijderd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-01-2022
Zijn al mijn Mega-Knoppers weg??? Ze kunnen echt helemaal niets daar he? :) Ik heb ze trouwens nog allemaal op CD staan, Paranoia Back Up rocks.

Maar maak nu gewoon het knopje na, scheelt je een hoop gezemel later, kan beter er iets meer werk erin steken om het goed te krijgend an het vier keer over te doen.
Pagina: 1