Xp kopieert diskette vanzelf.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een probleem met mijn diskette station onder windows xp.
Als ik een diskette in de drive doet leest hij hem netjes in.
Maar doe ik er dan een volgende in en ik wil hem inlezen dan kopieert hij de vorige diskette naar deze diskette. |:(
Dit doet hij allen in xp onder 98 doet hij het gewoon goed. Ik heb de drive + kabel
al verwisseld en de hd fdisk+format bios update nieuwe via drivers alles zonder succes. :'(

Iemand nog goeie tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 14:17
Kopieert hij de diskette, of geeft XP gewoon de inhoud van de vorige diskette weer :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

lijkt me stug dat xp automatisch diskjes gaat dupliceren? :+ zal wel om de refresh van explorer gaan... heb ik met cd-drives ook vrij vaak last van onder xp.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickos
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-07-2015
Hehe, lol, ik denk idd ook dat hij niet goed ververst :P Stel je voor dat je dat met je brander had :P of hij verneukt je dure spel met rotzooi van een andere cd of je maakt van een rotzooi cd een duur spel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De diskettes die hij kopieer zijn getest in een andere computer en zoals ik al zei hij kopieert ze dus echt.
Ik dacht eerst ook dat het om de refresh ging tot ik opeens 6 dezelfde diskettes had. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

ff virusscannen lijkt me :+

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb fdisk + format gedaan dus als er een virus was is hij nu wel weg toch. En de diskettes zijn niet geinfecteerd anders moest die andere computer de zelfde symptonen hebben. BTW iemand nog tips waar ik anders om hulp kan vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

hmmm raar probleem dan... ik heb geen oplossing voor je.

wel nog iets over virussen (hoewel dit dus waarschijnlijk geen virus is): er zijn genoeg virussen die gewoon op je harddisk blijven staan na een fdisk/format (zitten in de MBR dacht ik)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2023

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

FDisk /mbr dus... Voordat je gaat fdisken.

Forget your fears...
...and want to know more...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Toch nog bedankt voor jullie reacties.Ik heb het al aan al mijn leveranciers gevraagt en diverse hulplijnen gebeld maar niemand kan mijn echt helpen. Ik praat die klant wel om, om toch windows 98 :r te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yade
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-07 13:47
Op woensdag 01 mei 2002 17:18 schreef capiz het volgende:
Iemand nog goeie tips.
[flauw]
Na het lezen van de eerste diskette de volgende diskettes alleen in de diskdrive stoppen als deze tegen schrijven beschermd zijn.
[/flauw]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Aetje dat zal ik morgen nog ff doen. En Yade dan zeg hij dat de diskette bescherm is tegen schrijven maar hij geeft wel de inhoud van de vorige diskette weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik snap er geen ruk meer van. Ik heb er nog een diskette drive bijgehangen, en deze als disk a: gezet en de ouwe als disk b: Nu doen ze het alle twee gewoon goed. Als de nieuwe alleen op a: zet doet hij het ook goed zet ik de ouwe weer terug op a: begint hij onder xp weer te kopieren en onder 98 doet hij het gewoon weer goed. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

heeft die bewitched floppydrive een firmware met een "alleen xp compatible" virus erin? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er al een oplossing voor dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-01-2022
Een collega van mij heeft hetzelfde probleem, raar dat niemand hier iets op weet, lijkt me een raar probleem dat toch wel in de aandacht moet zijn. Als iemand wat heeft hoor ik het graag :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvanlooijen
  • Laatst online: 21-06-2021
Als ik het zo hoor is dat vaker voorgekomen, als iemand een oplossing weet, meld t hier dan ff, hebben niet alleen de mensen met het probleem hier wat aan, maar ook klanten die ik help op de zaak met dat probleem (mocht ik die vraag krijgen ;) ) Is ook handig voor in de search dit :)

Hoe dan ook zie ik hier geen oplossing voor op het moment, iemand zin om ff knowlegde base van ms te checken of ff te mailen/bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb even gezocht in de topics en ik ben een stuk of vijf keer dit probleem tegen gekomen, maar geen één keer een oplossing. Ik zou hier heel graag een oplossing voor vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn volgens mij veel mensen met dit probleem maar niemand heeft er een oplossing voor. Ik heb ook even op technet gezocht maar niks kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus de drive twee keer omgewisseld met twee keer de zelfde type drive. De eerste keer bleef het probleem bestaan de tweede keer deed hij het dus wel. De klant heeft hem opgehaald en ik heb verder geen klachten meer gehad. Maar wat nou precies het probleem veroorzaakte. :? De drive die erin zat heb ik inmiddels verkocht aan een klant die ook xp draaide en daar ging gewoon alles goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is nu nog steeds niet duidelijk hoe het nou te verhelpen is. De diskettdrive is niet defecet en de diskettes ook niet. Het lijkt me toch echt een probleem in XP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik durf bijna niks meer te zeggen, want dan wordt deze topic ook gesloten. Maar ondertussen ben ik nog niks wijzer geworden. Het probleem is bij veel mensen bekent maar niemand heeft een idee wat het zou kunnen zijn. Behalve het verwisselen van de drives wat misschien geholpen heeft,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Niet online
Wat voor diskettes waren het?
Waren ze gemaakt, geformateerd onder XP?

Wordt de complete diskette gekopieerd, of alleen de FAT?
(dus is ie echt 2 minuten aan het schrijven, of is het in een paar seconden gebeurd)

Ik kan me namelijk voorstellen dat XP even je FAT van je diskette in z'n cache zet, en bij het wisselen denkt dat de oude schijf corrupt is geworden en stiekem de FAT hersteld.
(Kan handig zijn bij HD's, als je bestandsysteem aan gort gaat en XP het weer kan weg poetsen)

* TheGhostInc geeft alleen maar suggesties en blijft van XP af ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt meer op een bepaalde combinatie die niet werkt. Maar dan is het vreemd dat een andere drive van het zelfde merk en typ wel werkt.

Om even te reageren op TheGhostInc de diskettes waren al beschreven en en binnen enkele seconden stond er wat anders op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He lijkt als of ze gekopieerd worden!

Het waren gewone diskettes bijvoorbeeld een win 98 bootdisk ofzo iets!

Op het moment dat je hem er in stopt opent hij hem en kan je er gewoon naar lezen of schrijven. Als je de diskette er uit haalt, en je stopt er een andere in laat hij nog steeds de inhoud v/d oude diskette zien tot dat je de PC opnieuw opstart!

Zelfs als er geen diskette meer in zit laat XP nog steeds de inhoud v/d disk die er in heeft gezeten zien!
Dit alle maal houdt op als je de PC reboot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Niet online
Toch zal er iets in XP moeten zitten dat begint te schrijven naar een schijf als er een bepaalde situatie voordoet.
Vandaar mijn vragen, iets triggered het rare gedrag, maar het rare gedrag is wel echt XP, en niet de drive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb precies het zelfde als bij Wappy. De diskette wordt niet echt gekopieerd het lijkt alleen maar zo. Maar het kan zijn dat hij wel wordt gekopieerd, want ik had opeens twee dezelfde diskettes en volgens mij had ik ze niet zelf gekopieerd. Maar andere diskettes werden niet gekopieerd.
Ik snap er in ieder geval helemaal niks meer van. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Niet online
Mijn vraag is niet helemaal beantwoord,

staat de data fysiek na zo'n wisseling op de 2de schijf?
Of is het alleen de FAT die overschreven is.
(Dus pak de eerste diskette met een word document, stop een 2de diskette erin die oorspronkelijk een win98 bootdisk was en kijk of daarna op de 2de het word document te openen is, ook vanaf een andere pc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bij mij werden de diskettes weldegelijk gekopieert in een andere computer kon ik de bestanden gewoon openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan de documenten op de tweede diskette niet openen. Er wordt dus niet echt iets gekopieerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk wordt er een beetje serieus op ingegaan (werd tijd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Niet online
We hebben dus 2 groepen:

Mensen waarbij de data compleet wordt gekopieerd

Mensen waarbij de data niet compleet wordt gekopieerd
(Is wel de Fat gewijzigd, of is het een explorer die chronisch weigert?, ook in de prompt blijven de problemen? )

right?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk het wel ik hoor in ieder geval bij de 2de groep.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In prompt deed het probleem zich ook voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoor in ieder geval in groep 2. Ook in de dos prompt geeft hij de data van de eerste diskette aan. Na een reboot geeft hij weer de goede data weer. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpwins
  • Laatst online: 17-07 09:56

cpwins

ut Grunn...

[off-topic]

Ik vind dit echt het lolligste topic tot nu toe!!! :D :D :D

[/off-topic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd
Ja ik zit dan in groep drie, (net begonnen met taal en rekenen) Diegene die dit probleem moet oplossen voor anderen die weer in groep 2 zitten. (duidelijk? :{)

Maar ik vind het een nogal vage bedoening, ik dacht dat ik gewoon een hardware foutje tegen het vege lijf was gelopen maar het blijkt dus dat hele scholen mensen hetzelfde (of in een andere groep zitten) hebben... probleem hebben (correct Neerlandsch?)

Moeten we dit nie eens aankaarten bij de heeren Microsoft? lijkt me een flinke bug, of gaan ze op de Macintosh toer en zeggen ze: "Floppies zijn for the weak en je gebruikt maar een CD"

Iemand al een oplossing ondertussen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allemaal leuk en aardig maar een oplossing is er nog steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd
Foutje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er wel een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat voor merk diskette drive heb jij eigenlijk. Als ik vragen mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Niet online
Kijk, voor de mensen die hier een pasklare oplossing zoeken:
Er zullen er misschien meer dan 1 zijn, dus niet te ongeduldig aub :)

Maar goed, ik ben verder niet op de hoogte van XP, dus de rest wordt even wat natte vingerwerk, ik zet anders XP dadelijk wel even op een machine om jullie te helpen (stuit wel tegen mijn linux borst :) )

In win98 had je een functie voor "write behind cache" voor verwisselbare schijfstations, kan die functie onder XP nog uit?

Welke hardware hebben we het over, is het probleem misschien VIA, SIS, Intel of Amd specifiek?
(MS kan er toch niks aan doen, of je hebt over 3 maanden in SP3 een oplossing)

Of er een oplossing is.... jullie weten het probleem nog niet eens, hoe wil je dan een oplossing verzinnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd
Mijn klant gebruikt een Compaq Evo met Windows XP Professional Edition, we hebben hem net die bak verkocht dus het staat een beetje lullig, ook omdat we geen oplossing ervoor hebben. Moeten we maar bij Compaq de zooi onder garantie claimen...

Idee, ik bel me grote vrienden bij Compaq eens op... U hoort nog van ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De floppy drive die ik gebruikte was van mitsumi en de moederboord was een msi met kt266a chip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij is het op een Toshiba Tecra 8100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij is het ook op een compaq Evo(D300V.
Maar ik denk niet dat het aan die machine ligt.
XP is het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben benieuwd wat ze bij Compaq zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd
De Heeren Compaq willen eerst zeker weten of de drive niet kaduuk is, nee dat is die natuurlijk niet. Je kan dit controleren op Compaq machines met de SP20391.exe van http://www.compaq.com/support maar ze gaan nie snel een nieuwe floppy drive leveren.

Wat wel een goeie was om te controleren of de drive zelf wel gaat werken als je de tweede floppy opent, dus dat hij wel actief gaat lezen of gewoon de oude en verkeerde info ergens uit zijn geheugen oplepelt.

Iemand al eens geprobeerd Windows XP opnieuw te instaleren om te zien of het probleem blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Yep ik heb xp opnieuw geinstalleerd en dat werkte niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij gaat de diskette drive niet werken als je de tweede diskette er in doet maar dat weet ik niet helemaal zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Niet online
Heeft iemand de "write behind cache" al uitgezet?

Of is dat weer een van de functies die het haasje was met de invoering van Win2K en XP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd
"Yup, dat werkte niet" daaruit mag ik aannemen dat het niet gaat werken.

Dan zit het dus of in de hardware van de floppy dirves zelf, wat ik me haast niet kan voorstellen. Of het is een Chronish probleem met XP.

Iemand hetzelfde gehad met XP Home edition? Neem aan dat iedereen hier verder Pro gebruikt.

TheGhostInc. Ik zou zelfs zo een twee drie niet weten waar ik die optie kan vinden, dus ik ga al helemaal de klant daar niet mee lastig vallen. Ik kan je daar nie mee helpen om te zien of het daaraan ligt, maar het lijkt me een goede oorzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Wop
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-08 14:08
Op vrijdag 24 mei 2002 16:59 schreef Wappy het volgende:
Bij mij is het ook op een compaq Evo(D300V.
Maar ik denk niet dat het aan die machine ligt.
XP is het probleem.
Ben ik ff blij dat ik voor onze klant Win2k op die compaq evo gepleurt heb!! Wat een vaag probleem weer :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik had windows home geinstalleerd, maar als het probleem in windows xp zit waarom doet hij het nu met die andere drive dan wel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd
ja maar het kan toch niet zo zijn dat er zoveel (wij zijn vast niet alleen op de wereld) FDD's zijn die hetzelfde probleem vertonen?

Ik zou zelf ook win2k instaleren, maar al die klanten geilen op die ronde hoekjes... doe je naks aan, reclame kampagne ertegenaan mikken met vliegende mensen en ze zijn verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op een zelfde systeem maar dan met Win98 is er niks aan de hand. Dus het ligt toch echt aan XP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodoo202
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-08 20:29
Probeer eens windows xp home editie te installeren. En kijk of het probleem zich alsnog voordoet.

Maar ik vind het wel vreemd dat er 2 verschillende groepen zijn. Een met volledige diskette die gekopieerd wordt, en een waarvan waarschijnlijk alleen de FAT gekopierd wordt.

Ik denk dat iedereen hetzelfde probleem heeft, dus dat ze allemaal de FAT gekopieerd krijgen.

Ik zou ook even kijken of er geen vreemde programma's van compaq op de pc draaien, die kopieen bewaren van de orignele bestanden. En dat deze dan denkt dat het terug gezet moet worden.

/
waarom gebruikt iemand nog diskettes, als cd's bijna goedkoper zijn als diskettes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat was heel vreemd maar ook als de drive als tweede diskette drive (Dus als b: diskette) deed was er ook niks aan de hand in xp.

En voodoo202 ik heb de diskettes hier nog steeds leggen en ik kan ze op de computer waar ik nu op zit lezen en bestanden openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd
Voodoo202, ben jij van Apple of zoiets? :{ Nee maar het is gewoon zo bij mij dat het lijkt alsof de oude floppy erin zit en de drive niet eens de moeite meer gaat nemen om de zooi nog eens na te kijken of er echt niet toevallig een andere in zit. Lijkt me luiheid van XP. Kunnen mensen echt na zo'n rare ghost in XP de floppy in een andere PC zetten en daar de data van die eerste floppy erafhalen en bewerken? lijkt me erg stug.

Lullig als daar je beta-jaarverslag oid op stond...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het probleem zit hem niet allen in Compaq's maar ook in Toshiba's en HP's!

Zelf van mensen met van die hobby bakken heb ik begrepen dat dze problemen voor komen!

Tip:

Zet cache uit en download de laatste XP update's!!

9 v/d 10 keer is het probleem dan verholpen!

Geen Dank:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En als je nou geen internet hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen internet????

Hoe kom je dan op Tweakers???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd
Dan moet je onder die rots vandaan komen Foster... Stuur je al deze berichten met duiven oid? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Niet online
* TheGhostInc blijft suggesties geven totdat hij moet gaan eten ;)

Probeer eens te kijken wat de serienr's van de diskettes zijn, het zou best kunnen zijn dat XP de diskettes op die manier uit elkaar houd, en dat er een fout inzit waardoor hij die nr's door elkaar haalt. (een paar diskettes uitlezen, nr. op diskette zetten en in XP bak terug lezen)
Volgens mij is dat een van de weinige dingen waaraan een OS kan zien dat een diskette is verwisseld, hij kan moeilijk even de diskette volledig inlezen

Ik zag net Via langskomen, zijn die compaq bakken ook via?
Dan zou het ook een driver issue kunnen zijn.
(Niks tegen via, maar die 4in1 drivers kunnen natuurlijk brak zijn versie nr.? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat het probleem niet op min computer is maar bij iemand anders zonder internet. En hij wil zijn computer niet meegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog wel een Plug & pray analoog modem liggen (USB)

Kom maar halen en bel in met je gratis ZON account!!!

Doe de update en zeg die persoon dat hij het modem mag houden voor 25 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd
TheRealBogie, Ja dan ga ik de technotes van Microsoft even nalezen om te zien of daar een referentie naar dit probleem staat. Ik vind het net zo'n belezen rotantwoord wat ICT'ers altijd geven: "Heeft u de computer al eens opnieuw opgestart" ja dat werkt ook maar dat is niet de bedoeling.

En waar vind ik die write behind cache optie nu helemaal?

kusje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Duurt een beetje lang al die updates downloaden op een analoog modem. En die 25 euro is wel een beetje veel voor zo'n modem. Dat wil de eigenaar van die pc nooit betalen (is nogal een krent)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de dummies onder ons:

rechts klik deze comp.

Eigenschappen.

Prestatie

Verwisselbare schijf!! And here you go!!

Dikke KUS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Niet online
Op vrijdag 24 mei 2002 17:33 schreef Spiney het volgende:
TheRealBogie, Ja dan ga ik de technotes van Microsoft even nalezen om te zien of daar een referentie naar dit probleem staat. Ik vind het net zo'n belezen rotantwoord wat ICT'ers altijd geven: "Heeft u de computer al eens opnieuw opgestart" ja dat werkt ook maar dat is niet de bedoeling.

En waar vind ik die write behind cache optie nu helemaal?

kusje ;)
Naast de optie "Automatisch diskettes dupliceren" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd
Stuur hem een gefikte CD met 25 meg aan data voor een flink gepeperde rekening en vervoerskosten ex BTW :) vinden ze ook altijd aardig, vooral ongevraagt.

Waarom zitten hier geen lui van Microsoft Benelux om dit soort vragen te beantwoorden? Oh ja, ik kan me voorstellen waarom niet >:)

Ja naast de kruidenzakjes huh?, Ik snap al die zooi toch niet, vraag me niet waarom ik ICT'er ben geworden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een krent die een Compaq koopt???

Dan is het wel een domme krent!!

Tip: Stoppen met dat soort mensen te helpen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheRealBogie roept wel heel leuk allemaal oplossingen, maar werkt het wel echt want volgens mij heb je het niet getest.
Ik kan dan wel leuk alle updates binnen halen met een leuke telefoonrekening als gevolg maar is het probleem dan opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier spreekt een ervaren man!!!

JA HET WERKT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En als het nou toch niet werkt (zelfs "ervaren" mensen maken fouten) betaal jij dan de (telefoon)rekening van de uren die ik er aan gewerkt heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd
Ja kunnen we het treintje weer op het spoor van de XP floppies krijgen? Bogie kan leuk en aardig ideeen aanwerpen, maar die moet ik maandag eerst maar eens testen met de klant. Kijken of we er dan uitkomen.

Wat een raar probleem zeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al een tijdje niks meer van Wappy gehoord. Zou hij soms de oplossing weten maar het niet met ons willen delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Niet online
Op vrijdag 24 mei 2002 16:50 schreef TheGhostInc het volgende:
...
In win98 had je een functie voor "write behind cache" voor verwisselbare schijfstations, kan die functie onder XP nog uit?
...
Het idee was niet nieuw (in deze thread), dank u, dank u, zo onlogisch is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bogie is nu ook al erg stil geworden. Volgens mij is hij niet zo zeker meer van zijn zaak. Volgens mij denkt Bogie dat hij wel erg veel weet, maar als hij het moet bewijzen hoor je hem niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Niet online
Of heeft iemand hier een grote mond ;)

suc6 mensen, ik ben eten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer het eerst maar eens!!!

En als het niet werkt kom maar weer eens terug!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal er maandag eens verder over na gaan denken en de mogelijke oplossingen gaan proberen. Als het lukt zal ik het hier wel even melden. Als het niet lukt mag Bogie mij trakteren op een biertje, lukt het wel dan trakteer ik hem op een biertje. (Ik zal wel een biertje van hem krijgen dan *D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd
Ziet er naar uut dat maandag de grote doorbraak wordt voor ons proleem, tenzij een of andere knutselaar het thuis kan proberen. Maar dit zullen slapeloze nachten worden... :{

NOT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, maandag wordt de grote dag ik kan haast niet wachten tot het maandag is ;). Maar met die slapeloze nachten zal het waarschijnlijk wel mee vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 14:17
Wel graag ontopic blijven.. Anders haalt dit topic maandag niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En was dit de oplossing ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een gok hoor.
Het klinkt eigenlijk alsof XP de directory info cached - en als je er dan een andere diskette in stopt die uitzetten. Wellicht kun je ergens een schrijfcache uitzetten.
Om even te reageren op TheGhostInc de diskettes waren al beschreven en en binnen enkele seconden stond er wat anders op.
[oops] zie nu pas dat dit al eerder genoemd is - excuses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op Technet iets gevonden over het probleem.
Maar helaas er is geen oplossing. :(
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;NL;q305848

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd
>:(

"Microsoft has confirmed this to be a problem in the Microsoft products"

GOH! kunnen ze dat niet zeggen zodra je Windows installeerd?
Nee maar daar schieten we nog niet veel mee op. Ik ga niet elk windowtje in een nieuw venster openen... Is er geen patch dat er in het rechtermuisknopmenu iets van "open folder in new window" terecht komt? dan kan je zo je floppy benaderen...

En als je hem in een explorer (geen Internet, maar de verkenner versie) opent met Windows-E toetscombo, helpt dat wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Typisch weer iets voor onze grote vriend Bill. :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit stukje tekst had ik ook gevonden. Maar bij folder options staan twee opties open in own folder en nog eentje. (Weet ff niet meer wat ,want ik heb op dit moment geen xp computer tot mijn beschikking.) Ze zeggen dus dat het probleem zich voordoet als je 'open in own folder' aanzet dus ik had die ander optie aangezet maar hij deed nog steeds het zelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was er al bang voor dat beide opties het zelfde probleem zouden geven. Leuk dat ze bij Microsoft in Oktober 2001 zeggen dat het probleem bekend is, maar nu ruim een half jaar later hebben ze er nog steeds geen oplossing voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op vrijdag 24 mei 2002 17:29 schreef TheGhostInc het volgende:
* TheGhostInc blijft suggesties geven totdat hij moet gaan eten ;)

Probeer eens te kijken wat de serienr's van de diskettes zijn, het zou best kunnen zijn dat XP de diskettes op die manier uit elkaar houd, en dat er een fout inzit waardoor hij die nr's door elkaar haalt. (een paar diskettes uitlezen, nr. op diskette zetten en in XP bak terug lezen)
Volgens mij is dat een van de weinige dingen waaraan een OS kan zien dat een diskette is verwisseld, hij kan moeilijk even de diskette volledig inlezen
Volgens mij kan het OS zien of de drive 'open' is geweest. Dan zou hij toch de cache moeten legen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-07 18:50
Whehe, deze vraag kan volgens mij wel in de top 10 van "vreemde problemen"

:)

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar wat ik nog wel eens heb is dat als ik er een nieuwe diskette indoe, hij nog de volledige inhoud van de vorige diskette weergeeft, hoe vaak ik ook refresh; gebeurt op de computers bij mij op het werk. De files kan ik niet openen, dan is er een rare error. Iemand enig waar dat aan ligt?
Pagina: 1