Ik heb gisteren mijn 2de harde schijf geïnstalleerd, als volgt:
1. Backup van alle data en Savegames
2. Jumper op het mobo omgezet naar RAID
3. In Windows 2000, ATA100 driver door RAID driver vervangen.
4. OS-partitie Ghosten
5. In DOS alle partities weghalen met fdisk
6. Aansluiten
7. Ghostfile terugzetten
8. Draaien maar! Alleen nog wat spellen opnieuw installeren.
Bench met ATTO:

Nog een, maar dan met Direct I/O uit:

De schrijfsnelheid is crap, maar moet je die leessnelheid zien!

HDTACH 2.61 resultaat:

Een bench met Sisoft Sandra:

Deze benches lijken normaal, vergeleken met diegene die ik hier eerder al op GOT zag. Sandra is inderdaad niet zo betrouwbaar. Ik heb die bench 3 keer gedraaid. Eeste run 38.120, tweede run 41.037 en deze derde run geeft 40.786. Iemand nog (constructief) commentaar?
Nu mijn échte vraag:
De Fdisk van Windows 98 zag maar 60 gb, dus de helft van de werkelijke grootte van de array. Ik heb toch 1 partitie van vijf gig aangemaakt, en daarna met Norton Ghost het OS teruggezet. NG zag 1 partitie van 5 gig, en 115 GB NoName ongepartitioneerde ruimte. Die ruimte heb ik onder Windows 2000 gepartitioneerd. Kan ik er zeker van zijn dat Fdisk de 1ste partitie goed heeft aangemaakt? Niet dat deze partitie nu volledig op de 1ste HD zit... (Denk het niet, want Windows 2000 start merkbaar sneller op. Alleen zou die Promise detectie wat vlugger kunnen.
)
In ieder geval iedereen bedankt voor de tips en pointers in mijn andere topics. De voorbereiding heeft geloond.
1. Backup van alle data en Savegames
2. Jumper op het mobo omgezet naar RAID
3. In Windows 2000, ATA100 driver door RAID driver vervangen.
4. OS-partitie Ghosten
5. In DOS alle partities weghalen met fdisk
6. Aansluiten
7. Ghostfile terugzetten
8. Draaien maar! Alleen nog wat spellen opnieuw installeren.
Bench met ATTO:

Nog een, maar dan met Direct I/O uit:

De schrijfsnelheid is crap, maar moet je die leessnelheid zien!
HDTACH 2.61 resultaat:

Een bench met Sisoft Sandra:

Deze benches lijken normaal, vergeleken met diegene die ik hier eerder al op GOT zag. Sandra is inderdaad niet zo betrouwbaar. Ik heb die bench 3 keer gedraaid. Eeste run 38.120, tweede run 41.037 en deze derde run geeft 40.786. Iemand nog (constructief) commentaar?
Nu mijn échte vraag:
De Fdisk van Windows 98 zag maar 60 gb, dus de helft van de werkelijke grootte van de array. Ik heb toch 1 partitie van vijf gig aangemaakt, en daarna met Norton Ghost het OS teruggezet. NG zag 1 partitie van 5 gig, en 115 GB NoName ongepartitioneerde ruimte. Die ruimte heb ik onder Windows 2000 gepartitioneerd. Kan ik er zeker van zijn dat Fdisk de 1ste partitie goed heeft aangemaakt? Niet dat deze partitie nu volledig op de 1ste HD zit... (Denk het niet, want Windows 2000 start merkbaar sneller op. Alleen zou die Promise detectie wat vlugger kunnen.
In ieder geval iedereen bedankt voor de tips en pointers in mijn andere topics. De voorbereiding heeft geloond.