Computer aan d.m.v. toets op toetsenbord

Pagina: 1
Acties:

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 23:59
Hoi,

Ik heb een Jetway 867AS (geenraid) en wil graag mijn computer aan kunnen doen als ik op de "wake" toets van mijn toetsenbord druk. Het moederbord ondersteund dit (is een optie in het bios en staat ook in de handleiding). Als ik deze optie in het BIOS aan zet, gebeurd er niets als ik op die toets druk. Ik kan opgeven op welke toets ik moet drukken (heb any key gedaan), windows opgestart en uit gezet. op een toets gedrukt (alle knoppen :() maar hij gaat niet aan. In de handleiding staat helemaal niets uitgelegd en ook niet op de site van Jetway. Ik hoorde dat je één of andere jumper moest omzetten op het moederbord, kan iemand mij vertellen of dit waar is en welke jumper dit moet zijn?

tnx

Verwijderd

jumper moet aangegeven staan in je boekje, staat hier ook in het boekje van mijn ECS K7S5A. Anders moet je alle jumpers nalopen en in het boekje kijken of ze genoemd staan, succes.

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Toetsenbord moest dacht ik op de ps/2 poort aangesloten worden.

En als je een draadloos toetsenbord hebt dan heb je helemaal pech want dan werkt die functie gewoon niet.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• LollieStick
ik heb geen draadloos toetsenbord en het is idd aangesloten op ps/2

de enige jumpers die omschreven staan zijn:

sw1: CPU Ratio Selector
JP4: CPU Front Side Bus Frequency
JBAT: CMOS RAM Clear

Verwijderd

Sorry maar das dus niet waar.
Ik heb ook een Logitech draadloos keyboard en muis
en werkt gewoon als ik key in druk dan gaat me pc ook aan.

Verwijderd

Is er misschien een delay?
van 5sec.

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:39
er moet ook een 'soft shutdown' gedaan zijn, dus dat betekend dat de stroom niet onderbroken mag worden tussen de periode dattie uit ging en weer aan moet.

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op woensdag 01 mei 2002 16:13 schreef johannusm het volgende:
Sorry maar das dus niet waar.
Ik heb ook een Logitech draadloos keyboard en muis
en werkt gewoon als ik key in druk dan gaat me pc ook aan.
Das dan heel erg vaag. Bij mij werkt dat dus niet. Welk setje heb je dan?

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• LollieStick
Op woensdag 01 mei 2002 16:13 schreef P5ycho het volgende:
er moet ook een 'soft shutdown' gedaan zijn, dus dat betekend dat de stroom niet onderbroken mag worden tussen de periode dattie uit ging en weer aan moet.
Dat is niet van toepassing want de stroom wordt niet uitgeschakeld. Ik laat de computer uitschakelen door Windows.

en geen delay

Als ik me niet vergis moet het num-lock lampje toch ook blijven branden? Dit is ook niet het geval. Het lijkt er dus op dat het toetsenbord geen stroom krijgt.

Verwijderd

Setje?

Me keyboard is gewoon de logitech met muis
I-touch :)

werkt uitstekend hoor.
en ipv USB heb ik de pluggen van Ps2 genomen die converten naar je usb stekkers zatten bij je pakket zodat je kon kiezen of USB of Ps/2

• Dr C
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:05

Dr C

met C en CK

bij mij is er geloof ik een optie (bij peripherals) dat ie stroom op de PS/2 poort moet laten staan om dus hierop te reageren. weet verder niet hoe het heet (heb nu ff geen zin om te checken). waarsch. is die optie ook wel in jouw bios en moet die ff aan.

Ignorance is bliss!! (- The Matrix)

Verwijderd

Bij mijn oude Asus was het een vereiste om ook een bepaald millivoltage op je ps/2 port en keyboard te hebben. Dat zou misschien het probleem zijn. Anders zal het voltage-verschil te laag zijn, waardoor je mobo 'niets' opmerkt...

• LollieStick
Op woensdag 01 mei 2002 16:19 schreef cramwinckel het volgende:
bij mij is er geloof ik een optie (bij peripherals) dat ie stroom op de PS/2 poort moet laten staan om dus hierop te reageren. weet verder niet hoe het heet (heb nu ff geen zin om te checken). waarsch. is die optie ook wel in jouw bios en moet die ff aan.
* LollieStick gaat peripherals doorzoeken.

• Twilight Burn
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-07 07:58
Het is zo dat je voeding in de "uit" stand nog steeds genoeg stroom moet leveren om de PS/2 enzo van spanning te voorzien, niet alle voedingen doen dit...

• LollieStick
kan het kloppen dat wake on timer dan wel werkt en dit niet?

• Twilight Burn
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-07 07:58
Op woensdag 01 mei 2002 16:43 schreef LinuxUser het volgende:
kan het kloppen dat wake on timer dan wel werkt en dit niet?
Bij een Wake On Timer hoeft in principe alleen de bios maar gevoed te worden, het kan zijn dat er net niet genoeg stroom over is voor de PS/2, maar ik zou niet weten of dit vaak voorkomt.

Verwijderd

Op woensdag 01 mei 2002 16:30 schreef Twilight Burn het volgende:
Het is zo dat je voeding in de "uit" stand nog steeds genoeg stroom moet leveren om de PS/2 enzo van spanning te voorzien, niet alle voedingen doen dit...
Volgens mij is dit dus niet waar. Iedere ATX voeding kan dat voltage leveren, dat is nl. het principe van ATX zo'n beetje...

• LollieStick
oke, dan zoek ik nog wel even verder... thanks

• Erik1
  • Niet online
Je moet idd zo'n jumper omzetten, dat moest ik ook en dat staat ergens in je handleiding, met een draadloos toetsenbord werkt het ook, dit weet ik uit ervaring. maar in mijn BIOS staat alleen CTRL-F1, CTRL-F2, enz... en ik wil hem gewoon met een willekeurige key kunnen aanzetten. Naast de CTRL-F1,F2,F3,enz kan ik ook kiezen voor PWR-Button (Gewoon met de knop), PWR-Button 4Sec. Delay (ook knop) en HOT-Key. Bij HOT-Key kan ik indrukken wat ik wil maar er gebeurd helemaal niets!

Verwijderd

Ik heb deze functie ook in m'n BIOS, maar ik heb een USB toetsenbord. Dan is dit dus niet mogelijk? Begrijp ik dat goed?

• Erik1
  • Niet online
Op woensdag 01 mei 2002 18:23 schreef _Trinity_ het volgende:
Ik heb deze functie ook in m'n BIOS, maar ik heb een USB toetsenbord. Dan is dit dus niet mogelijk? Begrijp ik dat goed?
'k zou zeggen gewoon proberen. Ik heb een al wat ouder bord (SOYO SY-6VBA 133 Slot1) maar bij mij werkt het ook gewoon

Verwijderd

Op woensdag 01 mei 2002 19:11 schreef Erik1 het volgende:

[..]

'k zou zeggen gewoon proberen. Ik heb een al wat ouder bord (SOYO SY-6VBA 133 Slot1) maar bij mij werkt het ook gewoon
Ja, maar dat is een PS/2 aansluiting denk ik?

• Erik1
  • Niet online
Op woensdag 01 mei 2002 19:12 schreef _Trinity_ het volgende:

[..]

Ja, maar dat is een PS/2 aansluiting denk ik?
Da's waar, ik heb nog nooit met een USB toetsenbord gewerkt maar ik zou het gewoon proberen. Hierboven werd ook al gezegd dat het niet werkt met een draadloze toetsenbord maar dat werkt bij mij wel!

• LollieStick
Er staat echt helemaal noppes in de handleiding van Jetway. Wel hoe ik het moederbord moet installeren, maar niet hoe ik dit kan enablen. De Jetway site is ook brak (zal wel down zijn denk ik), maar daar kon ik ook niet echt iets nuttigs vinden. De bijgeleverde CD staat ook geen help of readme.Ik heb dus alleen het BIOS waar die functie in staat. Het is het nieuwste bios (A06).
Pagina: 1