Stoer !
Was het printje een bouwpakketje of hebbie `m zelf ontworpen ???
...::: You`re just jealous `cause the little voices are talking to me :::...
Het was een ontwerp van een kennis , die ik heb uitgebreidOp woensdag 01 mei 2002 15:52 schreef le4nder het volgende:
Stoer !
ik kan wel schema's posten
Wow, cool!!
Vertel eens wat meer over die klasse D amp: Zelf ontwikkeld, van internet geplukt, kant en klaar gekocht? Schema?
Vertel eens wat meer over die klasse D amp: Zelf ontwikkeld, van internet geplukt, kant en klaar gekocht? Schema?
Klasse D versterkers hebben een hoger rendement 85% oid..Op woensdag 01 mei 2002 15:54 schreef SuperMouse het volgende:
Wordt de versterker niet erg warm?
ziet er verzorgt uit.
je kunt hem voluit draaien zonder dat de koelplaat ook maar warm aanvoelt
Zou je die koelplaat dan niet een stukkie kleiner maken ???Op woensdag 01 mei 2002 15:55 schreef Klubbheads het volgende:
je kunt hem voluit draaien zonder dat de koelplaat ook maar warm aanvoelt
...::: You`re just jealous `cause the little voices are talking to me :::...
ziet er cool uit.. maar klinkt het ook nog beetje leuk?
Verwijderd
Zit die luidspreker luchtdicht gesloten in de onderste kamer? Maakt dat die luidspreker niet erg moeilijk?
Kom maar op met dat schema, ben ook benieuwd naar je modificatie's.Het was een ontwerp van een kennis , die ik heb uitgebreid
De print ziet er wel errug profi uit.
Verwijderd
Dat ziet er heel mooi compakt uit en als die 500 Watt echt bij 0.05% THD is dan wil ik jou en je kennis feliciteren met het ontwerp, PS ook bij 500 Watt nagemeten?Op woensdag 01 mei 2002 15:54 schreef Klubbheads het volgende:
[..]
Het was een ontwerp van een kennis , die ik heb uitgebreid
Waar zijn die 2 groene snoertjes rechtsonder voor?
Neem aan dat blok links de voeding is, linksonder de line in, en rechtboven de speaker uitgang (hoewel? 3 draden -geel, rood, zwart)?
Neem aan dat blok links de voeding is, linksonder de line in, en rechtboven de speaker uitgang (hoewel? 3 draden -geel, rood, zwart)?
2 crush your enemies, 2 win the Tournament
Het is nu allemaal nog met test klemmetjes aangesloten 
die groene test draadjes is speaker out.
die kleine voeding linksboven is een hulpvoeding voor alle logica.
de rood , zwart en gele draden gaan naar een 300 watt voeding die is afgevlakt met 60.000 µF
bij mijn kennis (of liever gezegd overbuurman
) heb ik hem achter de scoop gehad
en dat zag er puik uit.
ik zal binnenkort ff wat schema's posten van het geheel.
wat betreft die speaker. er zit voor die versterker een sub laag correctie filter dus dat zit wel goed
die print ben ik wel een paar dagen mee zoet geweest (smd's nauwkeurig solderen is een tijdrovend werk)
die groene test draadjes is speaker out.
die kleine voeding linksboven is een hulpvoeding voor alle logica.
de rood , zwart en gele draden gaan naar een 300 watt voeding die is afgevlakt met 60.000 µF
bij mijn kennis (of liever gezegd overbuurman
ik zal binnenkort ff wat schema's posten van het geheel.
wat betreft die speaker. er zit voor die versterker een sub laag correctie filter dus dat zit wel goed
die print ben ik wel een paar dagen mee zoet geweest (smd's nauwkeurig solderen is een tijdrovend werk)
Lol, ik vind die volumeregelaar + connector wel geniaal opgelost
.
Voor de rest erg interessant, kom idd. maar op met die schema's
.
Voor de rest erg interessant, kom idd. maar op met die schema's
Macbook Pro
Vond de voeding al wat klein (maar heb geen verstand van klasse D, is toch iets met "schakelende" "pulse width modulation" versterking, met name voor lagere frequenties?).
300 watt voeding voor 500 watt amp. Damn, dat klasse D is wel erg efficient
Verwijderd
Precies meer eruit als erin gaat, dat wordt trafo opblazenOp woensdag 01 mei 2002 16:47 schreef Duck-Twacy het volgende:
Vond de voeding al wat klein (maar heb geen verstand van klasse D, is toch iets met "schakelende" "pulse width modulation" versterking, met name voor lagere frequenties?).
Voor 500 Watt uit, heb je minimaal bij een rendement van 85 procent een trafo van (500 / 0.85) * wortel(2) is 832 Watt nodig, zal wel watt meer moeten zijn.
Een 300 Watt trafo geeft dus 180 Watt aan uitgangsvermogen. Die 500 Watt test met 0.05% THD is dus met een andere Trafo uitgevoerd, of is die test bij 180 Watt uitgevoerd, dan is het nog altijd mooi, maar zul je geen 0.05 halen bij 500 Watt
jongens... dit is een test opstelling
er komt een 1kw amplimo ringkern in later 
en idd bij de test opstelling achter de scoop werd een 1kw voeding gebruikt
Desalniettemin nog steeds een mooi ding
Kun je ook een leuke Krell mee maken...
aha, nou youre talkingOp woensdag 01 mei 2002 17:00 schreef Klubbheads het volgende:
jongens... dit is een test opstellinger komt een 1kw amplimo ringkern in later
Kun je ook een leuke Krell mee maken...
Verwijderd
Was ter info voor de jongens die echt denken: wowOp woensdag 01 mei 2002 17:00 schreef Klubbheads het volgende:
jongens... dit is een test opstellinger komt een 1kw amplimo ringkern in later
Verwijderd
Ziet er idd wel vet uit! Alleen wat heeft het gekost aan onderdelen (voor de versterker dan)?
Verwijderd
dat heb je erg mooi gemaaktOp woensdag 01 mei 2002 21:38 schreef mark_dabomb het volgende:
Ziet er idd wel vet uit! Alleen wat heeft het gekost aan onderdelen (voor de versterker dan)?
Het printje heb ik laten etsen , duurde trouwens ook heel erg lang
kwa onderdelen valt het nog wel mee.. is ook een beetje een vrienden prijsje
300 € in totaal schat ik (versterker + voeding)
dan moet je het nog wel helemaal zelf bestukken en testen
leuk dat jullie het mooi vinden en het klinkt ook nog eens best aardig.
waarschijnlijk maak ik er nog 2 als dubbel mono blok
schema's post ik liever niet want het is zijn eigen ontwerp , ik wil natuurlijk wel ff een mailtje sturen naar de geinteresseerde
kwa onderdelen valt het nog wel mee.. is ook een beetje een vrienden prijsje
300 € in totaal schat ik (versterker + voeding)
dan moet je het nog wel helemaal zelf bestukken en testen
leuk dat jullie het mooi vinden en het klinkt ook nog eens best aardig.
waarschijnlijk maak ik er nog 2 als dubbel mono blok
schema's post ik liever niet want het is zijn eigen ontwerp , ik wil natuurlijk wel ff een mailtje sturen naar de geinteresseerde
Nice 
Vooral leuk om te zien dat je gewoon het zeer anti audiofiele ferriet rijkelijk hebt toegepast
Vooral leuk om te zien dat je gewoon het zeer anti audiofiele ferriet rijkelijk hebt toegepast
Powered bij meergranenbrood.
Verwijderd
zelf gemaakt??????????????
smd technologie?????
klasse werk , als je de print zelf hebt gemaakt
smd technologie?????
klasse werk , als je de print zelf hebt gemaakt
Dat is ook wel nodig met een klasse d versterker heOp donderdag 02 mei 2002 00:49 schreef picobyte het volgende:
Nice
als ik dat "ferriet" weglaat zal er een vette blokgolf van 250khz (de schakelfrequente dus) 40 Vtt op je speaker staan
dat wil je vast niet hebben neem ik aan.. daarom is dat lowpass filter noodzakelijk.
Gezien je voedingsaansluiting betwijfel ik de 500 watt aan 8 Ohm.... Daar moet dan wel ruim 8A doorheen kunnen.
Klasse D is idd erg efficient omdat het niet analoog versterkt maar alleen maar scakelt tussen 0 en maximaal. De pulsbreedtes van de gecreerde blokgolven bij elkaar zorgen voor een gemiddelde spanning.
De techniek komt veelal voor bij auto's waar zonder voedingen om de 12v omhoog te slingeren direct op de accu de versterker aangesloten kan worden. Speciaal voor dit zijn er ook 1 of zelfs 0.5 Ohm speakers ontwikkelt.
Klasse D is idd erg efficient omdat het niet analoog versterkt maar alleen maar scakelt tussen 0 en maximaal. De pulsbreedtes van de gecreerde blokgolven bij elkaar zorgen voor een gemiddelde spanning.
De techniek komt veelal voor bij auto's waar zonder voedingen om de 12v omhoog te slingeren direct op de accu de versterker aangesloten kan worden. Speciaal voor dit zijn er ook 1 of zelfs 0.5 Ohm speakers ontwikkelt.
Pagina: 1