"Whoever undertakes to set himself up as judge in the field of truth and knowledge is shipwrecked by the laughter of the Gods." - Albert Einstein
Verwijderd
een van de weinige verschillen tussen de Sicce pompen en die van Eheim, is dat die van Eheim EM-afgeschermd zijn, en die van Sicce niet...
verder maakt het geluidsverschil tussen de 2 nauwelijx iets uit 1-2dB op 10-15dB normaal...
verder maakt het geluidsverschil tussen de 2 nauwelijx iets uit 1-2dB op 10-15dB normaal...
Verwijderd
3 decibel is een geluids verdubbeling, das vrij pittig.
Maargoed. Ik heb een sicce 2500L/h pomp. en een Eheim 1280. beide zijn High performance en presteren uitstekend. Het enige noembare verschil is dat de sicce wat meer herrie maakt. als je voor een stil systeem gaat neem dan eheim. als het niet boeit, dan ben je met sicce goedkoper uit.
Maargoed. Ik heb een sicce 2500L/h pomp. en een Eheim 1280. beide zijn High performance en presteren uitstekend. Het enige noembare verschil is dat de sicce wat meer herrie maakt. als je voor een stil systeem gaat neem dan eheim. als het niet boeit, dan ben je met sicce goedkoper uit.
Als je er een sport van wilt maken om alles voor een zo laag mogelijke prijs te krijgen, dan kun je een Sicce nemen. Ik zelf heb een zware Eheim:
- je hoort hem niet/nauwelijks;
- Ik heb een inline opstelling en de temp komt niet boven de 38c
- Mocht een onderdeel vervangen moeten worden, dan kan ik die zo bij de Aquariumboer halen (als dat tenminste maar niet ten koste van de pc gaat
)
- Belangrijkste: het prijsverschil. Het is mij opgevallen dat ik me vroeger vooraf druk kon lopen maken over een hogere prijs, maar dat ik er achteraf niet meer om kan malen. Dan maar een paar tientjes meer...
- je hoort hem niet/nauwelijks;
- Ik heb een inline opstelling en de temp komt niet boven de 38c
- Mocht een onderdeel vervangen moeten worden, dan kan ik die zo bij de Aquariumboer halen (als dat tenminste maar niet ten koste van de pc gaat
- Belangrijkste: het prijsverschil. Het is mij opgevallen dat ik me vroeger vooraf druk kon lopen maken over een hogere prijs, maar dat ik er achteraf niet meer om kan malen. Dan maar een paar tientjes meer...
Verwijderd
ik heb zelf ook een eheim heb voor de zelfde keuze gestaan maar ik vind personelijk die eheim beter
Verwijderd
Ik zit ook nog erg te twijfelen welke pomp ik zal nemen, ik wil eigenlijk wel een stil systeem hebben. Ik heb nu de Sicce Nova thuis liggen om straks tijdelijk te gaang gebruiken, omdat OC-shop de andere pompen niet meer op voorraad hebben.
Nu heb ik eigenlijk de Sicce Idra besteld, maar ik twijfel ook of deze wel zo stil is. En als ik kijk hoeveel water de Nova doorpompt dan denk ik dat de Eheim 1048 met 600 l/h ook wel genoeg verpompt, volgens mij is de 1048 wel lekker stil.
Ik zou graag willen weten of de 1048 genoeg water verpompt in mijn aankomende systeem: Black Ice 2, Mace 2-1, Geforce en chipset blok?
Nu heb ik eigenlijk de Sicce Idra besteld, maar ik twijfel ook of deze wel zo stil is. En als ik kijk hoeveel water de Nova doorpompt dan denk ik dat de Eheim 1048 met 600 l/h ook wel genoeg verpompt, volgens mij is de 1048 wel lekker stil.
Ik zou graag willen weten of de 1048 genoeg water verpompt in mijn aankomende systeem: Black Ice 2, Mace 2-1, Geforce en chipset blok?
Voor de eheim kun je makkelijk vervangende onderdeeltjes enzo krijgen, das wel een voordeel. Er hoeft maar 1 keer iets met je sicce te gebeuren en je kan óf een nieuwe kopen zodat je uiteindelijk qua kosten ongeveer gelijk zit, of je moet op zoek naar sicce onderdeeltjes, en ik denk niet dat die net zo makkelijk te krijgen zijn als eheim-onderdeeltjes
Ik ben ook voor Eheim gegaan. Er liepen toendertijd een paar threads over overleden Sicce's..dat was voor mij reden genoeg. Ik koop liever in 1 keer iets goeds, dan dat ik er later gezeik mee heb. Nou wil ik niet zeggen dat sicce slecht is (ik heb er zelf nooit 1 in m'n handen gehad) maar ik kan wel zeggen dat Eheim GOED is. Eheim is wat mij betreft de Papst van de waterpompen 
En _zo_ duur zijn ze niet voor een ding wat superlang meegaat, zie www.aquariaveldhuis.nl
En _zo_ duur zijn ze niet voor een ding wat superlang meegaat, zie www.aquariaveldhuis.nl
I reject your reality, and substitute my own.
Bedankt voor de info. Hier kan ik op zich al wat meer mee. Vooral het feit dat Eheim pompen EM afgeschermd zijn en (voor zover ik begrijp) een mininieme fractie stiller maakt die Eheim pompen, ondanks hun hogere prijs, toch wel aantrekkelijk...
Maar voor de zekerheid: Zijn er toevallig ook nog personen die met allebei de merken ervaring hebben, en evt. van de 1 op de ander zijn overgestapt?
Maar voor de zekerheid: Zijn er toevallig ook nog personen die met allebei de merken ervaring hebben, en evt. van de 1 op de ander zijn overgestapt?
"Whoever undertakes to set himself up as judge in the field of truth and knowledge is shipwrecked by the laughter of the Gods." - Albert Einstein
Nou ik had dus een sicce maar die is er 3 weken terug mee opgehouden. Mijn pc liep vast ik vrolijk reboote maar toen kwam ie niet verder dan poste. Ik de boel maar uitgezet bleek me pomp het niet meer te doen. Pomp was ook bloedheet geworden van binnen flink vastgelopen of zo iets.
Nu een eheim pomp gekocht... de 1250. Deze heeft 50l/uur minder volgens de specs maar het water stroom behoorlijk wat harder. Ik heb te maken met een hoogteverschil van ongeveer 1 meter. Eheim pomp is niet stiller volgens mij het ontloopt elkaar niks. Maar hij is dus wel krachtiger en de aansluitingen zijn 3/8 en die van die sicce idra niet. Eheim is 2 jaar garantie ook.
Mijn sicce deed het precies 1 jaar en kapte er toen mee... gelukkig zat ik achter me pc anders was ie in rook opgegaan vrees ik.
Het scheeld behoorlijk in prijs maar als ik jouw was zou ik toch voor de eheim gaan
Nu een eheim pomp gekocht... de 1250. Deze heeft 50l/uur minder volgens de specs maar het water stroom behoorlijk wat harder. Ik heb te maken met een hoogteverschil van ongeveer 1 meter. Eheim pomp is niet stiller volgens mij het ontloopt elkaar niks. Maar hij is dus wel krachtiger en de aansluitingen zijn 3/8 en die van die sicce idra niet. Eheim is 2 jaar garantie ook.
Mijn sicce deed het precies 1 jaar en kapte er toen mee... gelukkig zat ik achter me pc anders was ie in rook opgegaan vrees ik.
Het scheeld behoorlijk in prijs maar als ik jouw was zou ik toch voor de eheim gaan
Verwijderd
Welke Eheim pomp heeft iedereen hier? De 600 of de 1200 l/h versie, en wat is het verschil in temperatuur bij de 600 of de 1200 l/h versie.
Maakt die waterflow nog wat uit in koelprestaties?
Is het nu zo dat alle Eheim pompjes 3/8 aansluitingen hebben, dan zijn ze dus zeer gemakkelijk aan te sluiten. De Sicce pompjes hebben allemaal verschillende aansluitingen.
Is het nu zo dat alle Eheim pompjes 3/8 aansluitingen hebben, dan zijn ze dus zeer gemakkelijk aan te sluiten. De Sicce pompjes hebben allemaal verschillende aansluitingen.
Mijn 1200 l/h eheim heeft een 3/8 aansluiting waar het water uit de pomp komt en een wat grotere aansluiting waar het water de pomp binnen komt, 1/2.Op woensdag 01 mei 2002 19:19 schreef Freezy het volgende:
Welke Eheim pomp heeft iedereen hier? De 600 of de 1200 l/h versie, en wat is het verschil in temperatuur bij de 600 of de 1200 l/h versie.
Maar dat zijn gewoon losse aasluitingen die er bij geleverd worden, je kan ook grotere aansluitingen kopen en erop draaien
Verwijderd
Waarom zetten ze voor de instroom toch 1/2 dat is lastig, dan moet je dat weer omzetten naar 3/8 maar ja, het is niet anders.Op woensdag 01 mei 2002 19:39 schreef Straat het volgende:
[..]
Mijn 1200 l/h eheim heeft een 3/8 aansluiting waar het water uit de pomp komt en een wat grotere aansluiting waar het water de pomp binnen komt, 1/2.
Maar dat zijn gewoon losse aasluitingen die er bij geleverd worden, je kan ook grotere aansluitingen kopen en erop draaien(de schroefdraad blijft natuurlijk wel 3/8 resp. 1/2 inch)
Het is natuurlijk handiger als je wat meer aanvoer hebt, dan is de kans kleiner dat er even geen water aangevoerd wordtOp woensdag 01 mei 2002 19:41 schreef Freezy het volgende:
[..]
Waarom zetten ze voor de instroom toch 1/2 dat is lastig, dan moet je dat weer omzetten naar 3/8 maar ja, het is niet anders.
Je zou bijvoorbeeld een blokje met 3/8" aansluitingen kunnen gebruiken, en daarachter een radiator plaatsen met een 3/8 ingang en een 1/2 uitgang (aansluitingen moet je op radiatoren van de sloop toch zelf maken).
Zo kan je het verschil in je voordeel gebruiken
Cruiffiaanse gedachtenkronkelOp woensdag 01 mei 2002 19:51 schreef Straat het volgende:
Zo kan je het verschil in je voordeel gebruiken
Een cliche is ooit origineel begonnen
Pagina: 1